اول رضایت مشتری داخلی، دوم صادرات
امروز ملاک قرار دادن صادرات نوعی توهین به مردم ایران است. هر چند همه میدانند که این گونه سخنان نسخهای برای حل مسائل و مشکلات داخل یک صنعت خاص یا مسئولان مربوط به آن است.
امروز ملاک قرار دادن صادرات نوعی توهین به مردم ایران است. هر چند همه میدانند که این گونه سخنان نسخهای برای حل مسائل و مشکلات داخل یک صنعت خاص یا مسئولان مربوط به آن است.
حقیقت این است که بزرگترین نامهای تجاری دنیا در واقع بزرگترین خریداران ایده هستند. گاهی امتیاز یک ایده را میخرند. گاهی ایده و ایدهپرداز را به استخدام خود در میآورند و گاهی سازمان خود را جوری بنا گذاشته و پیش میبرند که ایدهها را در درون خود شکوفا کند. آنها مدیران و کارمندانی را استخدام میکنند که قدرت ایدهپردازی داشته باشند. یعنی ایده قبل از تولید آن خریده میشود. ما هم نیاز به چنین سازمانها و چنین مدیرانی داریم.
خبرها از پیشرفتهایی حکایت دارد که وضعیت ماندگاری مواد غذایی و دارویی را دگرگون میکند.
ما در کل به صنعتگران عزیز کشور خود میگوییم خسته نباشید اما لطفا خودشان خیلی باور نکنند.
.
لقب ما انسانها، ابزارساز است. انسان برای آن چه میخواهد داشته باشد ابزار میسازد. اما همیشه تعداد کمتری از انسانها هستند که ابزارهای جدید میسازند.
ماموریت صنعت بستهبندی توجیه و نشان دادن پیشرفت و موفقیت در کشور است. یکی دیگر از ماموریتهای پنهان بستهبندی ایجاد تعادل و حتی عدالت در چرخه توزیع و مصرف کالاها (حتی صنعتی) است.
جامعهشناسان میگویند، کیفیت بستهبندی کالاها یکی از شاخصهای رفاه در جامعه است. و این سخن را من میگویم که امروز بستهبندی بخشی از گفتمان رایج در میان جامعه است.
هجوم شرکتهای بزرگ و کوچک اروپایی به نمایشگاههای تخصصی ایران حتی در حالی که نمایندگی در ایران ندارند و نه حتی کسی که فارسی بداند در غرفه آنها ایستاده نشان از سراسیمگی برای انتقال مرکزیت فعالیتها به ایران دارد. این در حالی است که در حال حاضر مشارکت خارجی در نمایشگاههای ترکیه طوری دچار کاهش شده که بهای اجاره غرفه برای غرفهگذار غیرترک با کاهش نزدیک به پنجاه درصد تقریبا با غرفهگذار ترک برابر شده است.
این روزها سلامت و زیبایی اهمیت زیادی پیدا کردهاند. صرف نظر از این که اصولا آیا این درست است که این قدر به زیبایی اهمیت بدهیم و یا چرا مردم ظاهربین شدهاند و یا میشوند باید به این نکته توجه کنیم که در چارچوب تواناییهای که داریم ما مراکزی خدماتی هستیم و باید به خواست مشتری اهمیت بدهیم. منظور من بنگاههایی است که در زمینه چاپ و بستهبندی فعالیت میکنند.
بعید است کسی با این نظر مخالف باشد که بازار بستهبندی در ایران از یک رشد پیوسته برخوردار بوده است. رشدی که به نظر نمیآید به این زودی هم متوقف شود. در این باره...
ربطی به دوران برجام و پسابرجام ندارد. از سالها پیش همیشه این صحبت بود که به محض آن که تحریمها برداشته شود دولتیها در خرید از خارجیان درنگ نخواهند کرد. با وجودی که دولت همواره دم از بیپولی میزند اما همچنان بیشترین توان خرید متعلق به دولت است که از آن به عنوان ابزاری برای کنترل بازار هم استفاده میکند.