و اما IFPEX
“آینده چاپ ایران” یک عنوان جسورانه و البته محدودکننده است. ولی جسارت چیزی است که برای توسعه نیاز داریم.
“آینده چاپ ایران” یک عنوان جسورانه و البته محدودکننده است. ولی جسارت چیزی است که برای توسعه نیاز داریم.
در سالهای اخیر از رفتار دولت در بحرانهای پیش آمده با صدایی بلندتر از قبل این بیان را میشنوی که “من نمیدونم، خودت یک طوری حلش کن”
بشر هیچ گاه از ابزار اطلاعرسانی بیبهره نبوده است. همه سطوح جامعه اعم از سیاست، فرهنگ و صنعت از طریق ابزار اطلاعاتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و به اهداف خود رسیدهاند. بنا بر این همواره در جوامع پیشرفته شاهد آن هستیم که بنگاههای کسب و کار ارتباط نزدیکی با متصدیان جریان اطلاعات دارند.
همه چیز در حال تغییر است و ما در ایران عادت داریم بسیاری از این تغییرات را به گردن سیاست بیاندازیم. همان گونه که بسیاری از مسئولان سوء مدیریتهای خود را با شرایط...
نسبت و ارتباط دو عامل پیشبرد و توسعه صنعت، یکی فنآوری ساخت تجهیزات و دیگری تولید مواد با کارایی بهتر مانند علت و معلول هستند. اما علت و معلولی که همواره با یکدیگر جا...
ما در ایران عادت داریم به نخبگان و خبرگان خود افتخار کنیم و این موضوع در صنعت اغلب در مقابل سواد و تخصص قرار میگیرد و باعث دوری از مطالعه و تفکر عمیق میشود. گاهی احساس میشود حل معادلات مکانیکی و الکترومکانیکی در بازطراحی یک مدل خارجی برای ماشینساز ما هیجانانگیزتر و توجیهپذیرتر از گذاشتن وقت و سرمایه روی دانشافزایی است. این بوی بازرگانی میدهد
در حال حاضر، هم جمعی از خوانندگان این مجله خواستار الکترونیکی شدن آن هستند هم از سوی دیگر واقعیتی را پیش رو میبینیم که بیشتر اوقات مطالعه و تحقیق اهل مطالعه در فضای مجازی سپری میشود. در واقع ما هم سعی داریم در منظر دید مخاطبان خود قرار بگیریم و در حال حاضر بخش مهمی از جامعه مخاطبان ما این طور میخواهند. باضافه این که صاحبان تبلیغات در مجله انتظار دارند که آگهیهایشان دیده شود. از این رو دغدغه دارند که نشریه در چه فضایی و برای چه کسانی منتشر میشود. بخصوص امروز که فضای اقتصادی کشور دقت و نکتهسنجی در صرف هزینهها را به مهمترین تاکتیک مدیریتی تبدیل کرده است.
آب آشامیدنی هست. بستهبندی کافی و مناسب و زیبا هم دارد. اما رقابت بین تولیدکنندگان آب آشامیدنی هم هست. حالا شما باید به چیزی فراتر از حل کردن مشکلات یا پاسخگویی به نیازهای مشتری فکر کنی. باید به بیشتر دیده شدن فکر کنی و این که باید به بازار نشان بدهی که ما نکتهسنجتر از دیگران هستیم.
آن چه در این جا میخوانید متن سخنرانی سردبیر ماهنامه صنعت بستهبندی است که بیست و دوم مهر سال جاری در همایش SaveFood در نمایشگاه چاپ و بستهبندی شهر آفتاب ارائه شد. دغدغه...
آن روزها که با تمام توان و بودجه خود مشغول تعریف و تثبیت واقعیتی به نام بستهبندی در ادبیات صنعت و تجارت کشور بودیم فکر نمیکردیم که روزهای سختتری هم میتواند وجود داشته باشد که چالشهای ابتدای کار در مقابل آن مانند خاطرات شیرین خواهد بود.