مسابقه برگزیدگان بستهبندی
هیئت داوران
هیئت داوران ترکیبی از متخصصان برجسته بستهبندی، تولید و فعالان صنعتی و اجتماعی است. هیئت داوران در دو مرحله که میتواند ترکیب مجزا داشته باشند تشکیل میشود.
یک بار برای گزینش و معرفی بستههای مناسب برای بخش مسابقه. یک بار هم برای انتخاب برترینها از بین بستههای راه یافته به بخش مسابقه.
معیارهای قضاوت برای گروههای اصلی
- کارکرد حفاظت و نگهداری از محتویات
- کارکرد فروش: نام تجاری روی بسته/توانمندی در بازار هدف
- ارگونومی
- کیفیت اجرا
- پایداری
- کاهش هزینه، صرفهجویی در مصرف مواد و صرفهجویی در هزینه
- سهولت جابجایی، پر کردن، بسته شدن، باز کردن و بسته شدن مجدد
- خلاقیت و نوآوری
معیارهای قضاوت برای دستهبندیهای ویژه
جایزه بازاریابی
جایزه پایداری
اجتماعی: سود برای جامعه
مواد: مسئولیت در مورد منابع مواد خام، از جمله مواد از منابع تجدیدپذیر
کاهش منبع: کاهش وزن در مقایسه با بسته قبلی یا بستههای عمومی در کلاس خود
انرژی: بهینهسازی در حین حمل و نقل، ذخیرهسازی و استفاده
بازیابی: قابلیت استفاده مجدد، قابلیت بازیافت صنعتی، بازیافت مواد پس از مصرف، سهولت دفع
جایزه صرفهجویی در مواد غذایی
جایزه مردم
اسامی هیاتهای گزینش و داوری در مراحل آینده اعلام خواهد شد.