داوری

مسابقه برگزیدگان بسته‌بندی

هیئت داوران

هیئت داوران ترکیبی از متخصصان برجسته بسته‌بندی، تولید و فعالان صنعتی و اجتماعی است. هیئت داوران در دو مرحله که می‌تواند ترکیب مجزا داشته باشند تشکیل می‌شود.
یک بار برای گزینش و معرفی بسته‌های مناسب برای بخش مسابقه. یک بار هم برای انتخاب برترین‌ها از بین بسته‌های راه یافته به بخش مسابقه.

 

معیارهای قضاوت برای گروه‌های اصلی

داوران معیارهای زیر را در نظر می‌گیرند:
  • کارکرد حفاظت و نگهداری از محتویات
  • کارکرد فروش: نام تجاری روی بسته/توانمندی در بازار هدف
  • ارگونومی
  • کیفیت اجرا
  • پایداری
  • کاهش هزینه، صرفه‌جویی در مصرف مواد و صرفه‌جویی در هزینه
  • سهولت جابجایی، پر کردن، بسته شدن، باز کردن و بسته شدن مجدد
  • خلاقیت و نوآوری

معیارهای قضاوت برای دسته‌بندی‌های ویژه

جایزه بازاریابی

موفقیت کلی بسته‌بندی برای نشان دادن ارزش ویژه برند و ارتباط با محصول.
نقطه تفاوتی که به آن مزیت بازاریابی می‌دهد و خرید را تشویق می‌کند.
بسته‌بندی که به بهترین وجه بر اساس تعامل، ارتباط عاطفی یا قابلیت استفاده برای مصرف‌کننده ارزش ایجاد می‌کند.

جایزه پایداری

اجتماعی: سود برای جامعه
مواد: مسئولیت در مورد منابع مواد خام، از جمله مواد از منابع تجدیدپذیر
کاهش منبع: کاهش وزن در مقایسه با بسته قبلی یا بسته‌های عمومی در کلاس خود
انرژی: بهینه‌سازی در حین حمل و نقل، ذخیره‌سازی و استفاده
بازیابی: قابلیت استفاده مجدد، قابلیت بازیافت صنعتی، بازیافت مواد پس از مصرف، سهولت دفع

 

جایزه صرفه‌جویی در مواد غذایی

راه حل بسته‌بندی که از دست دادن مواد غذایی یا ضایعات مواد غذایی را به میزان مناسبی کاهش می‌دهد.
تناسب، کفایت، راحتی
نوآورانه اما قابل اجرا
پایداری
به مصرف‌کنندگان اطلاع می‌دهد که بسته در حال صرفه‌جویی در غذا یا کاهش تلفات غذا / ضایعات مواد غذایی است
سود برای جامعه/گروه‌های جمعیتی

جایزه مردم

انتخاب بازدیدکنندگان از نمایشگاه آثار بخش مسابقه که می‌تواند در تمام گروه‌ها باشد.

اسامی هیات‌های گزینش و داوری در مراحل آینده اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید . . .