مقالات

حاشیه‌های موجود در محیط کار

اگر ماشین‌آلات موجود در شرکت شما فقط توسط اشخاص خاصی تولید موفق دارند و در نبود آنها نفرات دیگر که سابقه کار با ماشین‌آلات مشابه را داشته‌اند هم حتی نمی‌توانند آن دستگاه‌ها را راه‌اندازی کنند و به تولید برسانند آگاه باشید که اشکالی بزرگ وجود دارد.

مسیر لذت بخشیدن به مصـرف‌کننده

سته‌بندی باید قابل درک باشد. هیچ دستورالعملی مورد نیاز نباشد. باید در هر زمان به‌راحتی و توسط هرکسی قابل باز شدن باشد (مناسب برای کودکان، سالمندان و افرادی که دارای چشم‌انداز و یا مهارت چالشی هستند و غیره). دسترسی به کالا باید ساده باشد اعم از دستیابی به آن (متناسب با دست مردان باشد)،ریختن (به راحتی ریخته یا پاشیده شود)، یا تکان داده‌شود (درب بالایی داشته باشد و درب ورودی را ببندد).

معـجـزه‌ای به نـام ارتباطات و منـاسـبات انسـانی

دکتر رضا منصوری مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران معـجـزه‌ای به نـام ارتباطات و منـاسـبات انسـانی مقدمه: از دیرباز یکی از نیازمندی‌های بشر برقراری مناسبات انسانی با دیگران به منظور تعامل با...

خطر بیخ گوش ماست!

بدون تردید هستند بخشی از فعالان چاپ که خود را مستغنی از دانستن و یادگیری می‌دانند و همواره بر این باورند که آموزش آن چیزی است که در کف کارگاه از استاد کار به شاگرد منتقل می‌شود و اساساً نگاهشان به موضوع آموزش نگاهی فانتزی و لوکس است.

خدمت و تلاش، بدون توقف

سایت اینترنتی “مرکز اطلاعات بسته‌بندی ایران” که قدمت آن به هجده سال پیش برمی‌گردد (زمانی که دولت و بسیاری از رسانه‌ها هنوز سایت اینترنتی نداشتند) هویتی جدید و جدا از ماهنامه صنعت بسته‌بندی یافت....

در عمل…

.
لقب ما انسان‌ها، ابزارساز است. انسان برای آن چه می‌خواهد داشته باشد ابزار می‌سازد. اما همیشه تعداد کمتری از انسان‌ها هستند که ابزارهای جدید می‌سازند.

بهار بازار کاغذ

اولین شوک تغییر مدیرعامل فعال کاغذ مازندران – ابوالفضل روغنی – بود که با حیرت فعالان بازار و صنعت کاغذ همراه گردید ؛ حیرتی که خیلی زود تبدیل به شگفتی شد : چرا که شایعه ورود بلافاصله این مدیرعامل مستعفی به هیات مدیره گروه صنایع کاغذ پارس تازه خصوصی شده و به بورس راه یافته ؛ توسط محمد جواد مقدم ؛ مالک کاغذ پارس تایید شد ؛ خبری که به تشکیل جبهه ای متحد توسط تولید کنندگان باسابقه و ذی نفوذ تعبیر گردید.

گرایش‌های پرشتاب در بسته‌بندی مواد خوراکی و نوشیدنی

پیشرفت سرسام‌آور تکنولوژی منجر به جهش قابل توجهی در شخصی‌سازی پدیده‌های پیرامون ما طی سالهای اخیر شده است. به عنوان مثال در زمینه بسته‌بندی در حال حاضر، نوتِلا شیشه‌های شخصی برای محصولاتش ارائه می‌دهد و هاینز به برنده‌ی رقابتی که ترتیب داده، یک بطری شخصی سس برند HP برای روز پدر هدیه می‌دهد که امکان چاپ نام پدر و عبارت تبریک را برای شخص فراهم می‌کند. کوکاکولا نیز کَمپینی با نام “یک کوکا شریک شو” (Share a Coke) را با موضوع بطری‌های شخصی راه‌اندازی نموده که تا به حال بسیار موفق عمل کرده است.