خدمت و تلاش، بدون توقف

سایت اینترنتی “مرکز اطلاعات بسته‌بندی ایران” که قدمت آن به هجده سال پیش برمی‌گردد (زمانی که دولت و بسیاری از رسانه‌ها هنوز سایت اینترنتی نداشتند) هویتی جدید و جدا از ماهنامه صنعت بسته‌بندی یافت.
حدود یک دهه است که این سایت با دامنه iranpack.ir شناخته می‌شود. اکنون با توجه به اهداف و چشم‌اندازی که برای اطلاع‌رسانی و خدمات راهبردی بسته‌بندی در آینده ترسیم کرده‌ایم لازم شد که پایگاه اینترنتی ما هویت حقوقی مستقلی داشته باشد تا بتواند بدون تاثیر گرفتن سازمانی از ماهنامه صنعت بسته‌بندی فعالیت خود را توسعه دهد.

iranpack sanat bastebandi 172 35l iranpack sanat bastebandi 172 21

بدین منظور پس از طی مراحل قانونی و تایید هیات نظارت بر مطبوعات مجوز مستقلی برای این سایت اینترنتی هجده ساله صادر شد.
سایت ایران‌پک با مجوز “پایگاه خبری” و با نام “پیام صنعت بسته‌بندی” به عنوان یک رسانه مستقل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و دارای مجوز مخصوص به خود است.
بطور کلی پایگاه “پیام صنعت بسته‌بندی” با دامنه‌های زیر در دسترس است:
iranpack.ir
iranpack.net
payamesanatbastebandi.ir
گفتنی است با وجود تفکیک پایگاه خبری “پیام صنعت بسته‌بندی” از ماهنامه صنعت بسته‌بندی اما این پایگاه خبری همچنان بخش زیادی از محتوای خود را از شبکه ارتباطی مجله می‌گیرد. با این حال وسعت و کیفیت اطلاع‌رسانی در پایگاه خبری اینترنت ما متفاوت است.

برای مثال اخبار منتشر شده در پایگاه خبری از نظر طول و تفصیل و تعداد تصاویر محدودیت ندارند. همچنین اتصال پایگاه خبری به شبکه‌های اجتماعی و پرتال‌های اینترنتی مزیتی افزوده است. افزون بر اینها ذخایر خبری و اطلاعاتی غنی پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی که پشتوانه دو دهه فعالیت اطلاع‌رسانی را دارد موجب شده این پایگاه مقصد بسیاری از جستجوها باشد. بدیهی است این مورد در باره رسانه‌های چاپی انجام‌شدنی نیست و پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی از این جهت دارای مزیت نسبی است.
ما توقف نمی‌کنیم چون حق مطلب ادا نشده. راه زیادی در پیش است و ما در آرامش نیستیم. “پیام صنعت بسته‌بندی” برنامه طولانی در پیش دارد که هنوز فاز اول آن نیز تحقق پیدا نکرده است. بخش بسته‌بندی در کشور هنوز سازمان و سامان لازم را ندارد و در حال حاضر ایجاد ارتباط و اطلاع‌رسانی با کیفیت بهترین راه برای اصلاح امور است.

iranpack sanat bastebandi 171 site

بیشتر بخوانید . . .