آخرین مواد مصرفی لیبل، و گرایشات به سمت آن

این که چه چیزی در یک برچسب شاخص است اغلب توسط مصرف‌کننده و یا مد روز مشخص می‌شود. مواد ، اثرات آنها، اندودکننده‌ها و طراحی همه آنها تنها بخشی از نقش لازم را در تعریف آن چه که در ساخت لیبل به کار می رود بازی می‌کنند . در این جا موارد جهت بررسی لیبل‌های آتی ذکر می‌شود:

این که چه چیزی در یک برچسب شاخص است اغلب توسط مصرف‌کننده و یا مد روز مشخص می‌شود. مواد ، اثرات آنها، اندودکننده‌ها و طراحی همه آنها تنها بخشی از  نقش لازم را در تعریف آن چه که در ساخت لیبل به کار می رود بازی می‌کنند . در این جا موارد جهت بررسی لیبل‌های آتی ذکر می‌شود:

1- تزریق لیبل قالبی
لیبل قالبی یا (IML) لیبلی است که بر ظروف چهارگوش به صورت قالبی قرار می‌گیرد. تکنولوژی نسبتا جدیدی در ایالات متحده بوده است که لیبل تزریقی در قالب ظروف مربعی، تیوب و فنجانی شکل می باشد. این لیبل هم اکنون می‌تواند صد درصد گرافیک را در مقایسه با برچسب موضعی که محدودیت گرافیکی دارند پوشش دهد. لیبل قالبی می‌تواند پوشش گرافیک با کیفیت بالا در هر چهار طرف و ته ظروف مربعی شکل ایجاد نماید این در حالی است که  برچسب قالبی با ظروف بازیافت نیز سازگاری دارد.

2- لیبل نازکتر
ليبل نازكتر از نظر انعطاف‌پذیری و کاهش هزینه برتر است و صاحبان کالا اغلب از چاپخانه‌داران تقاضای کاهش ضخامت زیره و لیبل را دارند. البته این ضخامت باید به اندازه ایجاد انعطاف‌پذیری باشد.

3- عملکردهای فیلم شرینک
در سال‌های اخیر فیلم‌های شرینک PETGLV ویژگی‌های دیگری علاوه بر جهت‌دار بودن فیلم پلی‌استر با خاصیت همکشیدگی کم در جهت طول ماشین، داشته‌اند. هیچ گونه چین و چروک و برآمدگی در ناحیه سر و ته ظرف وجود ندارد. یک خصیصه جدید مربوط به فیلم‌های لیبل شرینک سفید رنگ به وجود آمده که در مقابل نور مقاومت می‌کند و می‌تواند و بازده بیشتری را در هر متر مربع ارائه می‌دهد.

4- ظروف انعطاف‌پذیر
بازار معمولا شکل و ظرف مورد نظر خود را برای استفاده از برچسب، به صورت نمونه می‌دهد. لیبل اسلیو شرینک معمولا انتخاب عالی برای بطری‌های منحنی باشند.اما در تکنولوژی جدید شرکت Avery Dennison لیبل‌های فیلم جهت بطری‌های منحنی استفاده می‌گردند.

5- no label look
لیبل‌های حساس به فشار در فیلم‌های شفاف با دو مشکل جدی استاتیک و گرد و غبار مواجه‌اند.
6- ليبل‌های بدون لاينر Linerless
از آن جایی كه ليبل‌های بدون لاينر (زيره) به دليل حذف لايه زيره باعث صرفه‌جویی در قيمت و زمان می‌شوند، انتظار می‌رود در آينده نزديك بازار برچسب‌زنی كالاهای حمل و نقل را با هدف كاهش قيمت و افزايش راندمان تحت تاثير خود قرار دهند.

7- بهبود زمان ماندگاری
یکی از راه‌های مقرون به صرفه برای افزایش زمان ماندگاری، چاپ بر روی فیلم یا کاغذ متالایز است. فویل گران است اما استفاده از سطوح متالایز آسانتر در تولید آسانتر است. معمولا یک لایه سفید جهت چاپ برند بر روی آن در مصارف غذایی قرار می‌گیرد.

8- نگرانی از هزینه
اگر قیمت نفت افزایش یابد، انتظار برای دیدن افزایش هزینه‌های برچسب فیلم و برچسب‌های حساس به فشار که با استفاده از مواد نفتی تولید می‌شوند وجود دارد. در صنعت مواد اولیه برچسب که از زیره، چسب و مرکب تامین می‌شود با توجه به ظرفیت بازار بیرون توانایی افزایش قیمت را دارد.

9- مینیمالیسم  و اثر آن
امروزه طراحی‌ها به سمت طراحی قرون گذشته پیش می‌رود و نام تجاری به سمت طراحی کثیف پیش رفته است که اغلب شامل دست‌نوشت،چاپ لترپرس، سیلک‌اسکرین و گرافیک بی‌نظم می‌باشد. برندهای تاسیس شده بیشتر از نام صاحبان سهام و کمتر الهام از طراحی‌های گذشته داشته است.

10- برچسب‌های خصوصی و خودی
برندهای شخصی امروزی غالبا از همان استراتژی ملیت همان کشور تبعیت می کند. یکی از راه‌های دیگر، ثبت یک برند اختصاصی و سپس توسعه ساختاری آن می باشد که از حداقل ریسک  برخوردار است.

11- تکنولوژی کمتر يعنی طبیعی‌تر
برچسب‌های زرق و برق‌دار می‌توانند از مواد طبیعی، آلی و یا سازگار با محیط زیست تشکیل شوند. برندهای تاسیس شده  تلاش دارند که به دور از لیبل‌های دیجیتال و مصنوعی باشند.
چیزی که نگرانی نسل گذشته بود الان یک مسئولیت به شمار می‌آید. به عنوان مثال، سطوح مات، طبیعی‌تر و سازگارتر با محیط زیست است. بعضی برندها در تبلیغ بسته‌بندی خود به مشتریان می‌گویند: “ما به اندازه یک نگاه شما بد نیستیم”.

iranpack-sanat-bastebandi-linerless_still iranpack-sanat-bastebandi-280015 iranpack-sanat-bastebandi-max_aarts_familiefoto iranpack-sanat-bastebandi-2PHXTAZWEJVS

بیشتر بخوانید . . .