مقالات

دید و اجرای بسته‌بندی، برندگان برتر را تعیین می‌کند

Locked4Kids ، یک شرکت‌کننده در رده دارویی است که بهترین جایزه سال جاری را به دست آورد. بر طبق نظر IoPP، بهترین جایزه ” با افتخار به بسته‌بندی تعلق می‌گیرد که فراتر از همه معیارهای داوری است و به اتفاق آراء در رابطه با همه معیارها برجسته می‌باشد.” بسته‌بندی Locked4Kids برنده جایزه، دارای ویژگی‌های مقاوم در برابر کودک (CR)، بزرگسال پسند (SF) و انعطاف‌پذیری است.

فن‌آوری‌ جدید، شکل بطری‌های آلومینیومی نوشیدنی را تغییر می‌دهد

مرسر: ما چند گزینه برای مشتریان بطری نامتقارن ارائه می‌دهیم. یک گزینه اجازه می‌دهد مشتری یک مجموعه از بطری‌های نامتقارن استاندارد را انتخاب کند که باعث کاهش تنظیمات و توسعه پروژه برای مشتریان ما می‌شود.

ظرفیت‌های ایران برای اجرای برنامه Save Food

آن چه در این جا می‌خوانید متن سخنرانی سردبیر ماهنامه صنعت بسته‌بندی است که بیست و دوم مهر سال جاری در همایش SaveFood در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی شهر آفتاب ارائه شد.   دغدغه...

بازار مصرف کنندگان سالمند- چالشی برای صنعت بسته بندی

در پایان سال‌ 2016 تتراپک گزارش دقیق و جامعی از نسل‌های مصرف‌کننده “سالمندان” ارائه‌دادند، که مصرف‌کنندگان را از نظر سن، نیازها و عادات مصرفی مورد تجزیه‌و‌تحلیل قرار داد. این گزارش گرایشات مصرف‌کنندگان سالمند را در بازار موادغذایی و نوشیدنی بررسی نمود و فرصت‌های تولیدی را برای تولیدکنندگان مشخص نمود برای من لذت‌بخش بود که برای همراهی در میزگرد برگزارشده در دفتر منطقه‌ای و مرکزی تتراپک در دنتون، تگزاس آمریکا، برای گفتگو با با یک گروه بین‌المللی در مورد موضوعات تاثیرگذار و روزنامه‌نگاران مانند رفتار و گرایشات مصرف‌کننده برای سالمندان (شامل طراحی و گرایشات بسته‌بندی) دعوت‌شدم. نیازی به گفتن نیست، که آن یک بحث جالب با دیدگاه‌های تخصصی در سراسر جهان بود.

پژوهش در مورد مصرف‌کننده و محدودیت‌های آن

پژوهش در مورد مصرف‌کننده و محدودیت‌های آن

بسیاری از طراحان گرافیکی و ساختاری، بین شناسایی(exploration) و اعتبارسنجی تمایز قایل هستند. اگر چه ممکن است که این متخصصان در تحقیقات خود، در زمینه کشف و شناسایی هم کارهایی انجام داده باشند اما عمدتا بیشتر مایل هستند که در مورد اعتبارسنجی اثربخشی ایده‌های جدید طراحی به کامل‌ترین شکل تحقیق کنند.
اغلب برای استفاده مؤثر از تحقیقات، شناخت محدودیت‌های محققین سودمند است. در اینجا بهترین شیوه‌های راه‌اندازی کمپین پژوهشی مصرف‌کننده ارائه شده است.

تولید پوشش‌های وکیوم و بهره‌وری انرژی: تجربه طراحی و صنعت جدید ارائه شده توسط فابیانو ریمدیوتی از شرکت Nordmeccanica- بخش وکیوم- پیاچنزای ایتالیا(1)

این مقاله نتیجه ارتباط و پیوند کاربر نهایی و سازنده تجهیزاتی را نشان می‌دهد که در تلاش جهت ایجاد پوشش‌های وکیوم بسیار کارآمدی هستند که مورد نیاز بازار فیلم متالیزه بسیار رقابتی برای بسته‌بندی انعطاف پذیر می‌باشند.
انگیزه این پروژه، علاقه به ماندن در کسب و کاری است که با نرخی متوسط اما ثابت در حال رشد است (تقریبا چهار درصد در بررسی بازار AWA 2015).

گرایشاتی در رابطه با انعطاف‌پذیری بسته‌بندی و ویژگی‌های آن

معمولا تمایلات و گرایشات پیش از آنکه متوجه شوید بوجود می‌آیند. به نظر می‌رسد که گرایش به بسته بندی انعطاف‌پذیر، عمری طولانی دارد که نشان‌دهنده ماندگاری آن است. در این جا برخی روندها و گرایشاتی که اخیرا توسعه یافته‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

drinktec2017 گرایش‌‌های فن‌آوری برچسب‌‌گذاری و تجهیزات را نشان می‌دهد: چاپ مستقیم در آستانه دستیابی به موفقیت؟

فن‌آوری برچسب‌گذاری و تجهیزات، موضوعی تنش‌زا در بین کارشناسان بازاریابی، طراحان، تولیدکنندگان کاغذ و فویل و همچنین تکنسین‌های بطری‌های گیاهی است. حتی اگر نتیجه مطلوبی بدست بیاید، لزوما این نتیجه مورد تقاضای همه آنها نیست و همیشه با یکدیگر هماهنگ نیستند. بدون یکی از آنها نیز، دیگران نمی‌توانند موفق شوند و بالعکس. دلیل این امر این است که یک برچسب، “معرف نام تجاری” در نقطه فروش است. تمام کسانی که در فرآیند ایجاد طراحی ظرف قرار دارند، غرفه‌داران و همچنین بازدیدکنندگان، همگی در نمایشگاه drinktec 2017، که در صنعت نوشیدنی و مواد غذایی مایع در جهان پیشرو است از یازدهم تا پانزدهم سپتامبر در مونیخ گرد هم می‌آیند. روندهایی که در آنجا ایجاد می‌شوند، در سال‌های بعد روی بازار تاثیرگذار هستند.

ماهنامه صنعت بسته‌بندی در آستانه 20 سالگی

آن روزها که با تمام توان و بودجه خود مشغول تعریف و تثبیت واقعیتی به نام بسته‌بندی در ادبیات صنعت و تجارت کشور بودیم فکر نمی‌کردیم که روزهای سخت‌تری هم می‌تواند وجود داشته باشد که چالش‌های ابتدای کار در مقابل آن مانند خاطرات شیرین خواهد بود.