برگزيدگان طلايي مسابقه دانشجويي استارپك 2015

مسابقه طراحي بسته‌بندي دانشجویی استارپک از سال 1968 تاكنون برگزار مي‌شود. در بازار مصرفي و رقابتي همواره تقاضاي رو به رشد براي طراحان بسته‌بندي وجود دارد. طراحي بسته‌بندي تنها به گرافيك جذاب منحصر نمي‌شود. بلكه بسته‌بندي بايد به نيازهاي كاربردي مانند حفاظت از محصول، محيط زيست، توليد مقرون به صرفه و… پاسخ دهد.

جايزه استارپك براي پاسخگويي به طيف وسيع درخواست‌ها است و تركيب طراحي ساختار و گرافيك بسته‌ را در نظر مي‌گيرد.

گروه الف

طراحي يك كيت مقوايي كه همه موارد لازم براي پرورش گياه در خانه مانند دانه، كود، خاك، گلدان، دستورالعمل و… را در خود داشته باشد.

 

گروه ب

طراحی یک بسته انعطاف‌پذیر برای یک محصول غیر مواد غذایی که در حال حاضر در ظروف معمولی سفت و سخت بسته‌بندی شده، اما می‌تواند در یک بسته انعطاف‌پذیر بسته‌بندی شود.

گروه پ

طراحی بسته مقوايي براي ظروف نوشيدني كه شبيه كدو هستند. اين بخش داراي حامي مالي بود.

گروه ت

طراحی بسته‌اي از مقواي موجدار (كارتن) به جاي بسته‌اي كه با ماده ديگري مانند پلاستيك، چوب، فلز و مواد تركيبي ساخته شود. خلاقيت در تا زدن و كاهش مواد مصرفي، نوآوري در طراحي ساختار و به همان اندازه خلاقيت در گرافيك بسته‌بندي (در صورت لزوم)

گروه ث

بازار بسته‌هايي با ديواره نازك در سايه پيشرفت فناوري ليبل‌زني داخل قالب IML هر سال در حال رشد مداوم و چشمگير است. هدف طراحي بسته‌بندي براي كره يا محصول چرب با چربي پايين است.

گروه ج

طراحي يك بسته‌بندي بطري نوآورانه كه در تناسب با هدف و در سطح جهاني باشد. اين طرح محدود به محصولات غذایی و آشامیدنی نيست. خلاقيت، نوآوري و سازگاري با محیط زیست اهميت دارد. بايد متفاوت باشد، چیزی که مرزهای نوآوری را پيش ببرد و هنجارهاي عادي را به چالش بكشد.

 

بیشتر بخوانید . . .