وفق‌دادن حوزه (Squaring the circle) چه مصرف‌کنندگانی، بسته‌بندی حرفه‌ای (state-of-the-art) تقاضا می‌کنند

تقاضای مصرف‌کنندگان در زمینه بسته‌بندی، دائما در حال تغییر بوده و اغلب متناقض است. تولیدکنندگان باید راحتی، پایداری و ارتباط را ترکیب کرده و به طور مرتب تمام این جنبه‌ها را به روز رسانی کنند. فن‌آوری‌های بسته‌بندی حرفه‌ای در حال حاضر فرصت‌هایی برای تطبیق با این خواسته‌ها ارائه می‌دهند. تمرکز روند جهانی در 2018 روی چه مواردی است؟
آژانس تحقیقات بازار ایالات متحدهMintel، در یک مطالعه پنج روند جهانی را معرفی کرده است که سمت و سوی بسته‌بندی برای مصرف‌کنندگان را در سال 2018 را تعیین می‌کند.
علاوه بر کاهش ضایعات مواد غذایی و آلودگی دریایی، این مطالع، شامل افزایش نفوذ تجارت آنلاین در توسعه بست‌ بندی و کاهش و وضوح پیام‌های روی بسته‌بندی است. این آخرین مورد، مربوط به طراحی حرفه‌ای بسته‌بندی برای محصولات یخ‌زده و کالاهایی است که طولانی مدت نگهداری می‌شوند.
این قابلیت، به ویژه هدف مصرف‌کنندگان جوان‌تر است که بیشتر بر روی مواد غذایی تازه تمرکز می‌کنند و از این رو عمدتا از قفسه‌های سرد و تازه خرید می‌کنند و در عین حال به طور روز افزونی از محصولات مدت‌دار و منجمد دور می‌شوند.

کمتر ، غنی‌تر است
تولید محصولات برای این گروه از خریداران جذاب‌تر است. تولیدکنندگان به طر‌ های نوآورانه بسته‌بندی گرایش پیدا می‌کنند و تمرکز بیشتری بر نقاط فروش منحصر به فرد خود دارند.
به عنوان مثال، این مورد شامل بسته‌بندی شفاف است که به معنای واقعی کلمه، ایجاد وضوح و شفافیت کرده و محتوا و حجم را برای مصرف‌کننده قابل رویت می‌کند. این امر تولیدکنندگان را قادر به مواجهه با مفاهیم پیش‌بینی‌شده می‌کند – بعنوان مثال، این‌که بسته‌بندی شامل مقدار بسیار زیادی از هوا و میزان کمتری از محصول است.
سایر رویکردها عبارتند از ارائه طراحی جذاب بسته‌بندی و برچسب. این است که کمتر اغلب غنی‌تر است. به جای طراحی بیش از حد، وضوح پیام بسته که اطلاعات و اصالت را دربرمی‌گیرد، انتخاب را برای خریداران جوان‌تر آسان‌تر می‌کند. این مساله، علاوه بر کالاهایی با عمر زیاد، به همان اندازه برای محصولات تازه و سرد، و همچنین به نوشیدنی و کالاهای خانگی اعمال می‌شود. تولیدکنندگان برند به طور خاص می‌توانند با تصویب طرح‌های آرام‌تر برای محصولات خود، تعادل را بین اطلاعات خیلی زیاد و خیلی کم حفظ کنند.
بسته‌بندی درباره خود صحبت می‌کند
اکنون مصرف‌کنندگان بهتر از قبل می‌دانند. به همین دلیل تقاضای بیشتری از محصولاتی که خریداری می‌کنند، دارند. وظیفه برآوردن این توقعات، عمدتا بر عهده بسته‌بندی است. خریداران پیچیده، همچنین به دنبال راه‌حل‌های پایدار مانند قابلیت بازیافت، صرفه‌جویی از نظر میزان بسته‌بندی و استفاده از مواد بیولوژیکی هستند که به طور همزمان باید عمر مفید و حمل مطمئن را تضمین کنند. بسته‌بندی به عنوان مهم‌ترین وسیله ارتباط با خریدار، می‌تواند اطلاعاتی را نه تنها درمورد محتویات بلکه در مورد خود، نظیر چگونگی کمک به کاهش زباله‌های مواد غذایی، چگونگی بازیافت و یا جنبه‌های راحتی مانند چگونگی سیل مجدد آن ارائه دهد.
هر تولیدکننده، هدف ایجاد یک تجربه خرید مثبت از طریق بسته‌بندی را داشته است و بنابراین بسته به گروه هدف بر خلاقیت، پایداری و راحتی تمرکز دارد. در FachPack 2018، بسیاری از شرکت‌ها در صنعت بسته‌بندی پاسخ‌های خود را ارائه می‌دهند و حتی راه‌حل‌هایی برای ترکیب توسعه‌های متضاد بازار به روشی ایده‌آل و سودآور نشان می‌دهند.

187_shutterstock_748678546187_shutterstock_748678546

بیشتر بخوانید . . .