روش‌شناسی تقاضای کارتن و تحلیل سه ماهه اول 2024

روش‌شناسی تقاضای جعبه کارتنی و تحلیل سه ماهه اول 2024

توسط رایان فاکس (تحلیلگر بازار کارتن در Green Markets، یکی از شرکت‌های بلومبرگ)
20 مارس 2024


چند سال پیش، آهنگ داده‌های تولید صنعت کارتن تغییر کرد. به جای گزارش‌های ماهانه، شاهد گزارش‌های سه ماهه بودیم و البته با تاخیر. معلوم نیست چرا! شاید کارخانه‌های جعبه‌سازی برای تنظیم گزارش اعداد و ارقامشان وقت بیشتری لازم داشتند، یا صنعت می‌خواست از قیمت‌های ورق کارتن در برابر کاهش نرخ‌های عملیاتی کارخانه محافظت کند. یا شاید این تاخیر برای محافظت از شرکتهای تولیدی سهامی عام در برابر سرمایه‌گذاران سطحی‌نگر آنها بوده است. به هر دلیلی، صنعت حداقل برای کسانی که بیرون از آن بودند مبهم شد.

این عدم شفافیت باعث شد که Green Markets تقریباً چهار سال پیش گزارشات خود را در مورد این صنعت آغاز کند. گستردگی بسته‌بندی کارتن، آن را به یک معضل بالقوه برای اقتصاد کلان تبدیل می‌کند. با این حال، منابع اطلاعات بازار محدود است. انگار همه قراردادهای جعبه بسته به شاخص قیمت‌های ورق و توسط یک شخص واحد منتشر شده است. در آوریل 2020، زمانی که کووید-19 فراگیر شده بود، شروع به فراخوانی کارخانه‌های جعبه‌‌ساز کردیم تا بفهمیم واقعاً چه اتفاقی می‌افتد.

تا سال 2021، ما شبکه‌ای از ارتباطات صنعتی را توسعه داده بودیم. همانطور که به یکی از صاحبان کارخانه جعبه‌سازی گفتم، «شما در حال حاضر بسیار شبیه واشنگتن دی‌سی هستید. من اینجا هستم تا صدای شما باشم و این سوی ماجرا را بگویم.» همان طور که مشخص است، بسیاری از کارخانه‌های مستقل می‌خواستند داستان‌های خود را به اشتراک بگذارند.

این گفتگوها شامل دیدگاه‌ها در مورد تقاضاهای آینده بود. هر ماه با پرسیدن از ده‌ها فعال صنعت کارتن که در مورد وضعیت تقاضای جعبه‌ها چه احساسی دارند، (معمولا از اطلاعات یک شرکت خاص اجتناب می‌کنیم) درک گسترده‌تری از نحوه شکل‌گیری بازار به دست می‌آوریم. تولیدکنندگان جعبه نظرات خود را در مورد چشم‌انداز ماه آینده و سه ماه آینده ارائه می‌دهند و پاسخ‌ها در یک صفحه گسترده قرار می‌گیرند. مقایسه آن‌ها در طول زمان به ما امکان می‌دهد قانع‌کننده‌ترین داده‌ها را بدست آوریم. زمانی که دیدگاه‌ها تغییر می‌کنند.

به عنوان مثال، در آوریل 2022، ما در مورد انتظارات تقاضا برای سه ماه آینده در ژوئیه پرسیدیم و چشم‌انداز بیشتر مثبت بود (شکل 1). در ژوئن آن سال، ما بار دیگر درباره ژوئیه از تولیدکنندگان نظرسنجی کردیم، و نتیجه کلی تعجب‌آور بود: نوسان منفی 5 درصدی در چشم‌انداز (شکل 2). محموله‌های صنعت کارتن در نهایت 8 درصد کاهش یافت. داده‌های احساسی ماه ژوئن یک ماه قبل از وقوع این رکود هشدار داده بود.

نمونه‌گیری‌های Green Markets (از شرکتهای زیرمجموعه بلومبرگ) اکنون سابقه دو ساله دارد. به طور متوسط، ارقام ما تا 260 واحد پایه بسیار خوش‌بینانه هستند. اگر برداشت‌های حسی نشان می‌دهد که تقاضای جعبه می‌تواند 2.6٪ در ماه آینده افزایش یابد، این احتمال وجود دارد که محموله‌ها ثابت و 2.6٪ در سال به سال افزایش یابد. نمودار شکاف بین این دو را نشان می‌دهد.

در نوامبر، چشم‌انداز صنعت برای سال 2024 برای ما کمی نزولی به نظر می‌رسید. بر اساس پیش‌بینی‌های برندها و خرده‌فروشان، انتظار داشتیم حجم جعبه در سال 2024 حدود 1 درصد کاهش یابد. اما تاکنون برداشت کارخانه‌های کارتن‌سازی در جهت معکوس بوده است که نشان‌دهنده بهبودی حدود 2 درصدی در سه ماهه اول نسبت به سال قبل است. اگر خطای خوش‌بینی عادی ما ادامه داشته باشد، ممکن است این سه ماهه همچنان ثابت بماند. با این حال، به نظر نمی‌رسد مصرف‌کنندگان آمریکایی خریدهای خود را تمام کرده باشند.

معیارهای حسی Green Markets نمی‌توانند سطح تقاضای آتی را مشخص کنند، اما می‌توانند گرمی فعالیت کارخانجات کارتن‌سازی را اندازه‌گیری، و چگونگی روند آن را نشان دهند. داشتن شرکت‌کنندگان بیشتر در این فرآیند به ما کمک می‌کند تا بینش‌های دقیق‌تر و دقیق‌تری را از جعبه‌سازانی ارائه دهیم، که نظرات آنها برای همه افراد در صنعت مهم است. به هر حال، آنها در خط مقدم، نزدیکترین به کاربران نهایی می‌نشینند. کاربران نهایی ممکن است به این که کارخانه‌های کاغذ چه می‌گذرد اهمیتی ندهند، اما آنها باید از آن چه کارخانه‌های تولید کارتن در بازار می‌بینند آگاه باشند.


بیشتر بخوانید . . .