زمان بازسازی یا جایگزینی یک دستگاه فرم‌/فیل/سیل را تشخیص دهید

در این جا برخی نشانه‌های هشداردهنده در مورد فرارسیدن زمان
بازسازی یا ترمیم مجدد دستگاه فرم‌دهی/ پرکردن/سیل ارائه می‌شود:

1-کاهش سرعت و کارایی:

اگر علاوه بر اپراتور یا به جای آن، نیاز به وجود یک تکنسین برای نگهداری دستگاه احساس می‌شود، این نشانه قطعا یک هشدار است. اگر مدت زمان کاری دستگاه فرم‌دهی/ پرکردن/سیل بسیار کمتر از نود و هفت درصد است این نشانه را جدی بگیرید.
ممکن است این میزان به نظر شما بالا باشد اما اینطور نیست. توجه داشته باشید که هر دستگاه درخط تولید بایستی ماهانه حداقل نود و هفت درصد فعال باشد و کار کند تا قابلیت کسب شاخص OEE (اثربخشی کلی تجهیزات) بالای هشتاد و پنج درصد را برای یک خط کامل بسته‌بندی داشته باشد. جمع‌آوری داده‌ها برای مستندسازی این تقلیل‌ها، اغلب تنها راه توجیه برگشت مبلغ سرمایه‌گذاری برای چیزی جدید است.

2- کاهش کیفیت:

درچنین مواردی شما متوجه می‌شوید که دستگاه دیگر نمی‌تواند به طور مدام کیسه‌های خوب و باکیفیت تولید کند و زمان تعویض یا بازسازی آن رسیده است.

3-افزایش تغییرات زمانی:

عموما این نشانه بیانگر این است که زمان تعمیرات فرا رسیده است. هزینه‌کردن برای این نوع خرابی واقعا ضروری است.

4- افزایش نیاز به نگهداری و تعمیر:

بعضی از شرکت‌ها از نرم‌افزار تعمیر و نگهداری تخصصی مانندMP2 صرفا برای هموار کردن کار تعمیر و نگهداری و اجتناب از غافلگیری کمک نمی‌گیرند بلکه علاوه بر این، گرایشات تعمیر و نگهداری تجهیزات را برای ارائه تصویری بزرگ پیگیری می‌کند.

5- کهنگی اجزاء دستگاه:

قطعاتی نظیرPLC های قدیمی، کنترل‌کننده‌های اختصاصی و یا حتی ابزارهای سرویس‌دهی قدیمی منسوخ شده ممکن است دیگر توسط تولید‌کننده ماشین‌آلات و یا تامین‌کننده شخص ثالث، تولید و یا پشتیبانی نشود. در این صورت به نظر می‌رسد که زمان جایگزینی یک دستگاه جدید فرارسیده باشد.

6- تغییر نیازمندیها:

در رابطه با بازاریابی، ممکن است نیازمندی‌های جدیدی نظیر یک فرمت یا اندازه جدید کیسه، ضخامت جدید فیلم، زیپ یا لوازم جانبی برای کیسه‌های جدید مطرح شود. در این صورت، جایگزینی بهترین گزینه است و کیسه‌های قدیمی نباید با طراحی‌های جدیدی که مخصوص آنها نیست بکار گرفته شوند.

بیشتر بخوانید . . .