شکل تصویر هولوگرافیک بستهبندی به عنوان یکی از گرایشات اصلی در سال 2016 شناخته شده است. پیشرفت در زمینه پوشش فیلم و فناوری تولید بهطور مداوم مرزها را برای استفاده از مواد هولوگرافیک در بستهبندی به عقب میراند و اجازه ایجاد جلوههای بصری چشمنواز را میدهد. درحالی که تصاویر هولوگرافیک به عنوان ابزاری برای تشخیص یک برند به خدمت گرفته میشوند، همچنین میتوانند به پذیرش مقررات و تلاشهای ضدجعلی بودن کمک کنند.
هولوگرافی یا تمامنگاری تکنیکی است که اجازه میدهد که جلوهها یا تصاویر سه بعد نمایش داده شود. در بستهبندی جلوه هولوگرافیک اغلب ناشی از استفاده از ترکیب موادی خاص، در برخی موارد، استفاده از جوهرها و تکنیکهای ویژهای از چاپ برای برجستهسازی است. جلوه هولوگرافیک اغلب به وسیله سطح لایه متالیزه با لایهای نازک از آلومینیوم نقره ایجاد میشود. الگوهای هولوگرافیک سپس بر روی سطح آلومینیومی برجسته میشوند. ساختار صفحه نور را منکسر نموده و منجر به ایجاد ظاهری سهبعدی و در رنگهای مختلف میگردد. درحالی که این یک روش رایج است، ارائهدهندگان مختلف چاپ با فرآیندهای خاص خودشان که شامل انواع گوناگون جوهرها، لایهها یا روشها میباشد وجود دارند.
بستهبندی آرایشی و بهداشتی Viva از چاپ هولوگرافیک با طرح الماس برای نشان دادن کیفیت عالی محصولات زیبایی خود مانند کرمها، ژلها، لوسیونها یا مایعات قوامدار استفاده نموده است. Elif تهیهکننده جهانی روشهای بستهبندی انعطافپذیر دارای دفتر مرکزی در ترکیه است که چاپ هولوگرافیک را برای افزودن یک کیفیت سهبعدی به روشهای بستهبندی مشتریان خود ارائه میدهد. تصاویر متالیک (فلزی) همچنین با جعل احتمالی به مقابله میپردازد، Elif در وبسایت خود اظهار نموده، این امر آن چیزی است که برای محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مهم است.
برای Dixie Toga، تولیدکننده عمده مواد بستهبندی در آمریکای لاتین، تلاش برای استفاده از چاپ هولوگرافیک در تولید بستهبندی با چالشهای خاصی همراه است. چرا که آن اولین شرکتی است که بستهبندی هولوگرافیک را به صورت محلی تولید نمود، و نیاز به یافتن راهی دارد تا قابلیتهایش را به مشتریان بالقوه انتقال دهد.
سوال اصلی این بود که: Dixie Toga باید کدام محصول را برای نمایش موردی قابلیتهایش انتخاب کند؟ زیرا چاپ هولوگرافیک میتواند در بسیاری از صنایع مختلف و برای کالاهای مصرفی گوناگون مورد استفاده قرار گیرد، Dixie Toga تمایلی به انتخاب یک محصول از بین محصولات به منشور جلوگیری از واگذاری به مشتریان بالقوه را نداشت. اما چگونه شرکت میتواند قابلیتهای خود را نمایش دهد اگر یک محصول یا حداقل یک زمینه یا تم نداشته باشد؟
به نظر میرسد همانند بزرگترین ضعف یک لشکر، فقدان یک محصول تبدیل به بزرگترین نیروی شرکت شده است. Dixie Toga با مفهوم “هیچ چیز در درونش نیست” (nothing inside) ، “خالی و تهی” بازی نموده و بستهای را تولید نمود که Dixie Toga را قادر به کشف کامل الزامات بالقوه برای هولوگرافیک در بخشهای مختلف بازار که خدمات ارائه میدهند میکند. درحالی که بستهبندی در ابتدا طنزآمیز است، متن بسته به نوع زاویهای که بستهبندی مشاهده شود تغییر میکند، و یک چرخش طنزآلود به بستهبندی اضافه شده است.
هولوگرافی بستهبندی را برجسته و چشمگیر میکند
بستهبندی آرایشی و بهداشتی Viva از چاپ هولوگرافیک با طرح الماس برای نشان دادن کیفیت عالی محصولات زیبایی خود مانند کرمها، ژلها، لوسیونها یا مایعات قوامدار استفاده نموده است. Elif تهیهکننده جهانی روشهای بستهبندی انعطافپذیر دارای دفتر مرکزی در ترکیه است که چاپ هولوگرافیک را برای افزودن یک کیفیت سهبعدی به روشهای بستهبندی مشتریان خود ارائه میدهد. تصاویر متالیک (فلزی) همچنین با جعل احتمالی به مقابله میپردازد، Elif در وبسایت خود اظهار نموده، این امر آن چیزی است که برای محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مهم است.