7نکته برای مقایسه دستگاه‌ها در یک نمایشگاه تجاری

بسته‌بندی‌کنندگان، نمایشگاه‌های بزرگ تجاری این صنعت را به عنوان فرصتی برای دیدن چیزهای جدید و خرید ماشین‌آلات بعدی خود پیگیری می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از نکاتی آزموده شده، استفاده بهتری از این رویدادها داشته باشید. وقتی تصمیم خرید گرفته می‌شود، می‌دانید که تیم شما گزینه‌های مناسب را ارزیابی می‌کند.

1- پیشاپیش تکالیف خود را انجام دهید، نمایشگاه‌های عمده تجاری، ازهفته ها پیش، کارهایی عالی در مورد ارائه اطلاعات راجع به کسانی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند، محل قرارگیری غرفه‌ها و حتی اینکه کدام ماشین‌آلات در هر غرفه قرار خواهند گرفت ارائه می‌کنند. از این اطلاعات پیشین استفاده کرده و برای بازدید از تامین‌کنندگانی خاص برنامه‌ریزی کنید.

2- یک تیم متقابل کارکردی (cross-functional) انتخاب کنید، بسته‌بندهای با تجربه، یک تیم متقابل کارکردی را برای شرکت در یک نمایشگاه تجاری جمع‌آوری می‌کنند تا نقطه نظرات متفاوت را ترکیب کنند. شما حداقل باید نمایندگانی از عملیات، تحقیق و توسعه، مهندسی، خرید و بازاریابی داشته باشید. روی طرحی که نمایشگاه را پوشش دهد توافق کنید و به صورت یک تیم و یا گروه‌هایی کوچک برای مقایسه یادداشت‌ها و نقطه نظرات در تعامل باشید.

3- در مورد معیارهای دستگاه توافق داشته باشید، هر کدام از اعضای تیم، به یک لیست از مهم‌ترین معیارهای مورد توافق نیاز دارد: مطمئن شوید که در مواردی مانند سرعت تغییرات، تطبیق‌پذیری، قدرت طراحی، حداکثر سرعت یا ترکیب، هر کسی دستگاه‌ها را با استفاده از معیارهایی مشابه ارزیابی می‌کند. نمایش‌دهنده‌های(show-goers) باتجربه، کامپیوترهای تبلت را بعنوان راهی سریع برای عکس گرفتن و یادداشت‌برداری و ثبت مکالمات و غیره پیشنهاد می‌دهند.

4- قرار ملاقات‌هایی را با تامین‌کنندگان منتخب، تنظیم کنید، ترجیحا قرار ملاقات‌ها را با سه تا پنج تن از تامین‌کنندگان مختلف در نمایشگاه تنظیم کنیم. این کار به شما اطمینان می‌دهد که تامین‌کنندگان، زمانی را به تیم شما اختصاص می‌دهند و پاسخگوی سوالات شما هستند و می‌توانند چیزهای بیشتری را در مورد نیازهای عملیاتی شما آموزش دهند. کارشناسان می‌گویند که تامین‌کننده، ارزیابی کامل را در یک نمایشگاه تجاری محدود می‌کند اما شما می‌توانید اطلاعاتی راجع به نامزدهای بیشتری جمع‌آوری کنید و بعدا آنها را محدود کنید.

5- به خانه بازگردید و تجهیزات را با استفاده از یک ماتریس رقابتی ارزیابی کنید، زمانی که هر کسی از نمایشگاه باز گشته است، می‌توانید بر اساس یک ماتریس رقابتی که شرکت شما از آن استفاده می‌کند، شروع به ارزیابی هر تامین‌کننده کنید. برای دریافت یادداشت‌های فوری اعضای تیمی که در زمینه تخصص خود نظراتی دارند، اقدام کنید.

6- تست استرس مالی را اجرا کنید، بیشتر بسته‌بندهای آمریکایی ضمن این که از تامین‌کنندگان چند ملیتی خرید می‌کنند، به طور معمول و متعارف، اطلاعات مالی را به عنوان بخشی از فرآیند ارزیابی درخواست می‌کنند. این امر بسیار ساده‌تر از کار روی گزارش Dun & Bradstreet است. به عنوان یک مشتری آینده‌نگر، شما می‌توانید اطلاعات مالی را از CFO تامین‌کننده یا دیگر کارکنان ارشد درخواست کنید. با توجه به این اطلاعات، می‌توانید از سردرگمی در طی مسیر نجات پیدا کنید.

7- از فینالیست‌ها برای ارائه در محل تسهیلات خود دعوت کنید، برخی از تیم‌های نمایشگاه‌های معتبر، لیست تامین‌کنندگان را به دو یا سه فینالیست محدود می‌کنند و هر یک از آنها را به صورت جداگانه برای ارائه رسمی‌تر، به تسهیلات بسته‌بندی‌کننده دعوت می‌کنند. این امر فرصتی برای تامین‌کننده آینده‌نگر فراهم می‌سازد تا اطلاعات مربوطه را بر اساس نیازهای خاص شرکت شما ارائه دهد. همچنین اجازه ورود به نمایندگان شرکت‌هایی که به نمایشگاه نرسیده‌اند را می‌دهد.
اعضای تیم نمایشگاه تجاری که تعداد آنها بیش از شصت نفر است، از یکی از بزرگ‌ترین صنایع CPG میانه غربی ایالات متحده (Midwestern CPG craft) هستند و یک گزارش تلفیقی مبتنی بر اطلاعات موجود در نمایشگاه در مورد تامین‌کنندگان جدید و قدیمی ارائه می‌دهند. سپس این گزارش به داخل اینترانت شرکت ارسال می‌شود تا همه بتوانند به اطلاعات جمع‌آوری شده دسترسی پیدا کنند. تامین‌کنندگان موردنظر، به یکی از چندین جلسه ” ناهار و یادگیری (lunch and learn)” در ستاد دعوت می‌شوند، جایی که آنها می‌توانند در مورد یک دستگاه خاص صحبت کرده و سوالات ویژه‌ای را از گروه دریافت کنند.

بیشتر بخوانید . . .