برندگان جایزه‌ی بزرگ DuPont Awards 2016

برنده جایزه الماس (Diamond) این رقابت، گراهام‌پَکیجینگ بوده که ظرف ترموسِت قالبگیری دمشی شده برای خوراکی‌جات پاستوریزه با روش پر کردن داغ (hot-fill) را روانه بازار کرده است. بنا به اعلام دوپونت، از جمله ویژگی‌های این ظرف می‌توان به نشکن بودن، گرفتن آسان در دست و قابلیت بازیافت آن اشاره کرد که تا حد زیادی هزینه‌های مربوط به ساخت و حمل و نقل را برای مالک برند کاهش می‌دهد.

در مراسم اهدای جوایز دوپونت 2016، بزرگترین رقابت بسته‌بندی سال، گراهام‌پَکِیجینگ جایزه اصلی مراسم را از آن خود کرد. در این مراسم بین‌المللی که در آن از برترین‌های طراحی، مواد، تکنولوژی و فرآیندهای زنجیره تامین بسته‌بندی تقدیر می‌شود،  هیات متخصص داوران، 200 شرکت‌کننده از بیش از 25 کشور در سراسر دنیا را ارزیابی کردند.
برنده جایزه الماس (Diamond) این رقابت، گراهام‌پَکیجینگ بوده که ظرف ترموسِت قالبگیری دمشی شده برای خوراکی‌جات پاستوریزه با روش پر کردن داغ (hot-fill) را روانه بازار کرده است. بنا به اعلام دوپونت، از جمله ویژگی‌های این ظرف می‌توان به نشکن بودن، گرفتن آسان در دست و قابلیت بازیافت آن اشاره کرد که تا حد زیادی هزینه‌های مربوط به ساخت و حمل و نقل را برای مالک برند کاهش می‌دهد.
به گفته دیوید لوتِنبِرگِر، مدیر بسته‌بندی جهانی گروه تحقیقاتی مینتِل، “در مراسم امسال، توجه به منفعت جمعی به جای محوریت فرد و همچنین ارجحیت طراحی راه‌حل‌گرا در مقابل طراحی عملکردگرا، وجه مشترک بسیاری از بسته‌ها بوده است.
همچنین ما شاهد خواسته‌ی واقعی مشتریان برای انتقال پیام‌های واقعی و نه صرفا برانگیزاننده بر روی بسته بوده‌ایم.”
برای اولین بار، دوپونت شش شرکت را به عنوان برنده جایزه فینالیست الماس معرفی کرده است. این جایزه جدید به نوآوری‌های برتر در سه زمینه‌ی پیشرفت تکنولوژیکی، بسته‌بندی مسئولانه و ارتقای تجربه کاربر اختصاص دارد.
دریافت کنندگان این جایزه به این شرح هستند:
Daisy Squeeze
پوچ فشاری انعطاف‌پذیر برای خامه ترش Daisy از شرکت Aptar
فناوری غشای خوددرزگیر، دریچه‌ (valve) کنترل جریان سیال، درپوش فلیپ‌تاپ سفارشی و ساختار مستحکم فیلم از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این بسته‌بندی است.
بطری و درپوش مکعبی‌شکل سبُک برای روغن خوراکی از آدانی ویلمار. بطری مکعبی‌شکل، جایگزین یک ظرف بیضوی شکل شده و ضمن افزایش فضای قفسه، کارآیی بسته را نیز به حداکثر رسانده است.


دم‌کننده چای/قهوه
سیستم دم‌کننده چای/قهوه شرکت دانمارکی Nordic A/S
تیم طراحی این دم‌کننده، یک دستگاه ffs افقی را برای ساخت پوچ سرپا طراحی نموده که قابلیت کار با شش ماده مختلف را دارد و از لمینیت کاغذی برای ساخت بسته استفاده می‌کند.

iranpack-sanat-bastebandi-PIP_2016_Tea_Coffee_Brewing_System_Full
بسته ویژه داروی میگرن
بسته تولید شده توسط شکل‌دهی سرد (coldform) و چاپ
ساخت شرکت برزیلی Bemis برای داروی Doril Enxaqueca
ویژگی خاص این بسته، امکان استفاده از کل سطح آن، از جمله حبابی که دارو در آن قرار دارد برای انتقال پیام بازاریابی است و به این ترتیب امکان مشاهده‌ی داروهایی که بدون نسخه فروخته می‌شوند، بدون باز کردن بسته برای مصرف‌کننده فراهم می‌شود.

iranpack-sanat-bastebandi-Doril_Enxaqueca
مایع دستشویی Method
بطری بازیافتی PET 53 اونسی ساخت شرکت آمریکایی Amcor
این بسته از  PET %100 بازیافتی (پسامصرفی) ساخته شده و با استفاده از انرژی تجدیدپذیر ساخته می‌شود.
iranpack-sanat-bastebandi-method
بسته جدید برای توپ‌های نایک
بسته‌های چشمگیر جدید توپ ساخت شرکت آمریکایی OIA
طراحی چشمگیر منشورشکل این بسته‌ها شامل مجموعه‌های ده‌تایی از پنل‌های مثلث متساوی‌الاضلاع است که با شکل دادن به آنها، یک پنج‌ضلعی هندسی باز ایجاد می‌شود. این محفظه هندسی، توپ و بسته را به حالت کاملا طبیعی و هنرمندانه به نمایش می‌گذارد که توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند.
از ویژگی‌های‌ مهم این بسته‌بندی، استفاده حداقل از ماده، حداکثر قابلیت مشاهده‌ی توپ و مکانیزم چفت با قابلیت استفاده مکرر از آن است. از همه مهمتر آن که همه‌ی اینها تنها با استفاده از مقوای موجدار معمولی و فرآیند ساده چسب‌کاری کارتن حاصل شده است.

iranpack-sanat-bastebandi-PIP_2016_NIKE_Packaging_Redesign_Full
جایزه برتری در نوآوری به شرکت استرالیایی MGI اهدا شده که با استفاده از فناوری پوشش‌دهی UV نقطه‌ای و فویل‌کوبی داغ در بازار بسته‌بندی برای تزئین دیجیتال بسته، دستاوردهای مهمی در سفارشی‌سازی، شخصی‌سازی و اثربخشی هزینه داشته است.
داوران علاوه بر جوایز مذکور، پنج برنده طلا و نه برنده نقره را بر اساس برتری در یک یا دو زمینه انتخاب کرده‌اند. دِیل اوتوس، مدیر بخش کوپلیمرهای اتیلنی دوپونت می‌گوید:”برندگان امسال، نمونه‌های بارز همکاری، نوآوری و پیشرفت برای خلق بسته‌های تاثیرگذار در زندگی ما هستند. در رقابت امسال، شاهد پیشرفت‌های مهمی به لحاظ تجربه تعاملی کاربر، لیبل‌گذاری پاک، ایمنی، پایداری، انتخاب‌های بیشتر ساخت و هزینه‌های کمتر تولید به ویژه در خصوص چاپ دیجیتال بوده‌ایم.”DuPont 2016 Packaging Innovation Award Winners - Diamond Award - DuPont 2016 Packaging Innovation Award Winners - Leadership in I

بیشتر بخوانید . . .