Suntory و پروژه‌ی بطری‌های صد درصد زیست‌پایه

همکاری بین Suntory و Anellotech وارد فاز جدیدی شده است، چرا که تامین‌کننده (Anellotech) در حال نصب و توسعه یک واحد تست محصول است.
همکاری شرکت ژاپنی Suntory Holdings، یکی از شرکت‌های پیشروی جهانی در زمینه نوشیدنی و Anellotech، یک شرکت فعال در زمینه فناوری پایدار، به منظور تولید مواد شیمیایی تجدیدپذیر مقرون به صرفه از زیست‌توده (biomass)

همکاری بین Suntory و Anellotech وارد فاز جدیدی شده است، چرا که تامین‌کننده (Anellotech) در حال نصب و توسعه یک واحد تست محصول است.
همکاری شرکت ژاپنی Suntory Holdings، یکی از شرکت‌های پیشروی جهانی در زمینه نوشیدنی و Anellotech، یک شرکت فعال در زمینه فناوری پایدار، به منظور تولید مواد شیمیایی تجدیدپذیر مقرون به صرفه از زیست‌توده (biomass) غیرخوراکی، وارد فاز جدیدی از همکاری استراتژیک شده است. این فاز متمرکز بر پیشبرد توسعه و تجاری‌سازی پلاستیک‌های صد درصد زیست‌پایه مقرون به صرفه برای استفاده در بطری‌های نوشیدنی است. برندهای نوشیدنی Suntory شامل Orangina ،Schweppes ،Ribena ،Lucozade و BRAND’S به همراه برندهای الکل از جملهYamazaki ،Hibiki ،Jim Beam ، Courvoisier و Château Lagrange است.
همکاری این دو شرکت که در سال 2012 تحت یک توافقنامه تعاملی آغاز شده، تا کنون با بیش از پانزده میلیون تامین مالی حمایت شده است. Suntory در حال حاضر، از سی درصد مواد گیاه‌پایه برای برندهای آب معدنی Tennensui استفاده می‌کند و همزمان توسعه یک بطری صد درصد زیست‌پایه از طریق این همکاری را در نظر دارد.
یکی از اهداف همکاری Anellotech و Suntory، توسعه آروماتیک‌های زیستی، جزء کلیدی لازم برای ساخت PET صد درصد زیست‌پایه برای استفاده در بطری‌های نوشیدنی است. Bio-TCat™، فناوری انحصاری شرکت Anellotech برای تبدیل کاتالیزوری حرارتیِ زیست‌توده، تولیدِ کاربردی آروماتیک‌های سبز از جمله پاراکسیلِن و بِنزِن از زیست‌توده غیرخوراکی را ممکن می‌سازد.
به گفته Anellotech، اعلام فاز جدید این پروژه، مرحله‌ی بسیار مهمی در ساخت بطریهای PET زیست‌پایه و بطری‌های پلی‌استر صد درصد زیست‌پایه محسوب می‌شود. با توجه به تکمیل ساخت واحد جدید توسعه و آزمون TCat-8™،Anellotech شروع به راه‌اندازی آن می‌کند.
واحد توسعه و آزمون جدید، 25 متر ارتفاع دارد و امکان ارتقای مقیاس فرآیند Bio-Tcat به سطح بالاتر را تائید می‌کند. همچنین این واحد، اطلاعات لازم برای طراحی کارخانجات تجاری با استفاده از فناوری Bio-Tcat را فراهم می‌آورد. واحد TCat-8 به طور مشترک توسط Anellotech و شریک R&D آن یعنی شرکت IFPEN طراحی شده است و از یک کاتالیزور جدیدِ تولیدی تحت پروژه مشترک Anellotech و Johnson Matthey استفاده می‌کند. پس از تائید عملکرد پیوسته‌ی TCat-8 ،Suntory ادامه‌ی بررسی‌ها برای توسعه‌ی اولین واحد مقیاس تجاری Bio-Tcat را مد نظر دارد.
مونِهیکو تاکادا، مدیر دپارتمان توسعه مواد بسته‌بندی شرکت Suntory می‌گوید:”با تمرکز بر توسعه مواد جایگزین نفت در ساخت محصولات مورد مصرف روزمره، ما تعهد خود به کاهش تاثیر زیست‌محیطی بسته‌بندی نوشیدنی‌ از جمله کاهش تصاعد گازهای گلخانه‌ای (CO2) را نشان می‌دهیم. ما از پیشرفت Anellotech و شرکای پیشروی صنعتی آن رضایت داشته و از این رو نسبت به توانایی‌ خود در توسعه و تجاری‌سازی یک فرآیند پایدار و مقرون به صرفه برای تولید آروماتیک‌های زیست‌پایه اطمینان داریم.
Suntory به شرکای کنونی Anellotech یعنی IFPEN ،Axens ،Johnson Matthey و یک سرمایه‌گذار چندملیتی می‌پیوندد که با سرمایه‌گذاری سهام 7 میلیون دلاری، اولین بخش از یک سرمایه‌گذاری جمعا 10 میلیون دلاری را فراهم می‌آورد.
در فرآیند ابداعی Anellotech از ماده اولیه ارزان قیمت و یک کاتالیزور جامد در تنها یک راکتور بستر سیال استفاده می‌شود و بدین ترتیب، مواد شیمیایی آروماتیک صد درصد زیست‌پایه قابل تولید خواهد بود که در ساخت بسیاری از پلاستیک‌ها استفاده می‌شوند. با تبدیل مستقیم زیست‌توده به BTC در این راکتورِ تنها، Anellotech از ایجاد یک محصول واسط نفت‌زیستی (bio-oil) شدیدا اکسیژنه، که غالبا در فرآیندهای گرماکافت چندمرحله‌ای رخ می‌دهد، اجتناب کرده و نیاز به افزودن مقدار زیاد هیدروژن (پرهزینه) را برطرف می‌سازد.

iranpack-sanat-bastebandi-Anellotech_TCat-8_unit_Credit_Zeton_Inc

بیشتر بخوانید . . .