بسته‌بندی پلی‌اولفینیک قابل بازیافت با عبورناپذیری فوق‌العاده بالا

از برترین‌های Worldstar 2023 با گزینش رضا نورائی

لمینیت قابل بازیافت تولید شده با انرژی سبز

شرکت: ITC LIMITED، FRESH AND HONEST CAFE LIMITED

www.itcportal.com

کشور: هند

دسته: نوشیدنی‌ها


در هند، زباله‌های پلاستیکی دور ریخته شده به دلیل کشور پرجمعیت که پایگاه مصرف زیادی دارد، یک مشکل بزرگ است. هند برای مقابله با چالش پلاستیک، قانون مدیریت زباله‌های پلاستیکی، 2016 را با مسئولیت گسترده که متوجه تولیدکننده است معرفی و آن را به طور خاص اجباری کرده بود. در این قانون بسته‌بندی انعطاف‌پذیر چندلایه معرفی شده در بازار باید قابل بازیافت یا بازیافت انرژی یا هر کاربری جایگزین باشد.

بسته‌بندی قهوه نیازمند سطح بسیار بالای محافظت در برابر عبور بخار رطوبت و اکسیژن است. بنابراین، به طور سنتی نیاز به استفاده از فویل آلومینیومی به عنوان لایه مانع دارد. همه فلزات تقریباً هیچ گونه نفوذی به رطوبت و اکسیژن ندارند اما بازیافت آنها دشوار است.

برای جایگزینی بسته‌بندی چند ماده‌ای قهوه، ما به راه حل بسته‌بندی پلی‌اولفینیک قابل بازیافت با عبورناپذیری فوق‌العاده بالا با ترکیب لایه BOPP مقاوم در برابر حرارت بالا و BOPP متالایز شده با عبورناپذیری فوق‌العاده بالا و PE با سیل‌پذیری بسیار کم رسیدیم.

شرط‌بندی بر روی نوآوری در زمینه بسته‌بندی و ایجاد طرح‌های جدید سازگار با محیط زیست نشان‌دهنده گامی به سوی پایداری و حمایت از محیط زیست جهانی است.

لایه بالایی لمینیت با یک لاک مات مخصوص توسعه یافته پوشانده شده است که بافت روکش مات و مقاومت حرارتی بالایی که در زمان آب‌بندی بسته ایجاد شده است را فراهم ‌می‌کند.

بسته سه لایه به طور ویژه برای مقاومت در برابر سوراخ شدن بر اثر تیزی دانه‌های قهوه ساخته شده است و در عین حال مانع بسیار بالایی برای عبور بو و ذرات آروماتیک است که برای حفظ عطر که عنصر اصلی قهوه است لازم می‌باشد.

از آن جایی که محصول تمایل به انتشار گاز دارد و گاز محبوس شده در بسته باعث برآمدگی آن ‌می‌شود یک سوپاپ گاز بصورت سیل حرارتی روی یکی از لایه‌ها قرار گرفته است. لمینیت بخوبی طراحی شده است تا در برابر سیل با دمای بالا مقاومت کند.

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .