طراحی مناسب و غیر زننده برای خانم‌ها-2-

“ما هیچ وقت دغدغه‌ای راجع به طراحی برای خانم‌ها نداشته‌ایم و صرفا در مورد طراحی برای همه اشخاص فکر کرده‌ایم.

این مطلب متعلق به سایت Dieline است.

 نویسنده: بیل مک کول
بخش اول مطلب را در این جا بخوانید

 

هایلی پاورز از Bad Bitch Branding با این نکته موافق است و می‌گوید: “ما هیچ وقت دغدغه‌ای راجع به طراحی برای خانم‌ها نداشته‌ایم و صرفا در مورد طراحی برای همه اشخاص فکر کرده‌ایم.
روشی که برندهایی نظیر Bic For Her برای نسخه‌های کوچکتر قلم مناسب دست زنان به کار می‌گیرند، نسخه هایی از تی‌شرت‌های صورتی و شکلات‌های انرژی‌زای کم کالری، شگفت‌انگیز هستند.”

Privy_Pink Privy_Green Privy_Yellow

نمونه‌ای از کارهای Bad Bitch Branding

 

متاسفانه نمونه‌های بی‌شماری در بسیاری از صنایع وجود دارد. از Chick Beer کم کالری با بسته شش تایی ارائه شده در بسته‌بندی به شکل کیف زنانه تا تولید نوشیدنی Aurosa با طراحی زنانه در کشور چک، به نظر می‌رسد بسیاری از برندها در بازار آبجو برای زنان به انحراف رفته‌اند.

bottle-and-sixpack-photo-final
نمونه دیگر، خودروی طراحی شده برای زنان توسط خودروسازان بین‌المللی و اسپانیایی Seat است و همچنین بازاریابی ویژه مبتنی بر جنسیت که فرصتی برابر برای زنان و مردان محسوب می‌شود، بعنوان مردانی سرماخورده یا با علاقه افراطی به ماست یونانی (greek yogurt)، در حال حاضر brogurt و Kleenex با سایز مردانه را برای حفاظت در برابر آسیب‌پذیری مردانگی آنها ارائه می‌دهد.
آنجلا می‌گوید: “با توجه به طراحی‌هایی که جنسیت را در نظر نگرفته‌اند، ما این مهم را مد نظر داریم تا بتوانیم مجموعه وسیعی از امکانات را ارائه دهیم.”
در حال حاضر استودیوی او در حال کار بر روی نام تجاری و بسته‌بندی محصولی است که در گذشته با مردان مرتبط بود اما در حال حاضر زنان را هدف قرار داده است، به طوری که این دسته‌بندی اخیرا منجر به تغییراتی در طراحی موتورسیکلت شده است. همان طور که موانع و هنجارهای جنسیتی از بین می‌رود، این تجربه مشترک بیشتر جهانی می‌شود.

greek-yogurt-plain

71fqwcJLb9L._SL1200_84daad38-d0ab-48fe-a14a-03c1a90e9cf7
“آنها فضای فرهنگی را به سمتی می‌کشند که احساسات، آزادی و شخصیت خود را بیان کنند. بنابراین، در طراحی این نام تجاری و بسته‌بندی محصول، ما به این مساله می‌پردازیم و در واقع، طراحی محصول برای زنان را به نحوی که کمتر شبیه تجربیات مردانه باشد مدنظر قرار می‌دهیم.‌”

Industry-giants-keeping-an-eye-on-Greek-brogurt-category-Powerful-Yogurtbrogurt-mockup1

 

ادامه مطلب را در این جا بخوانید

 

بیشتر بخوانید . . .