خرید اینترنتی، عامل رشد تقاضا برای بسته‌های محافظ و ضربه‌گیر

گزارش جدید گروه Freedonia نشان می‌دهد که با وجود رشد تقاضا در بازار بسته‌های محافظ، سود در این بخش تعدیل شده و صادرات کالاهای بادوام، چالشی جدی را پیش روی تامین‌کنندگان محلی بسته‌بندی قرار می‌دهد.

گزارش جدید گروه Freedonia  نشان می‌دهد که با وجود رشد تقاضا در بازار بسته‌های محافظ، سود در این بخش تعدیل شده و صادرات کالاهای بادوام، چالشی جدی را پیش روی تامین‌کنندگان محلی بسته‌بندی قرار می‌دهد.
پیش‌بینی می‌شود که با رونق خرید اینترنتی، تقاضا برای بسته‌های محافظ سالانه 9/4 درصد افزایش یافته و در سال 2019 به 8/6 بیلیون دلار برسد. با رشد خریدهای اینترنتی، تقاضا برای بسته‌های محافظ در برابر ضربه، ارتعاش، سایش و دیگر اثرات احتمالی جابجایی و ارسال کالا رو به افزایش است.
رشد پیوسته در بازارهای تولید علاوه بر شتاب در هزینه‌کرد ساخت ‌و ساز نیز در این زمینه موثر است، هر چند که سود نسبت به بازه زمانی 2009 تا 2014 (که متاثر از پشت سر گذاشتن رکود بود) تعدیل می‌شود.
همچنین صادرات کالاهای بادوام، چالشی جدی برای تامین‌کنندگان محلی بسته‌بندی ایجاد خواهد کرد. این گرایشات در مطالعه جدیدی با عنوان بسته‌های محافظ توسط گروه Freedonia (یک شرکت فعال در زمینه تحقیقات بازار) معرفی شده است.
تامین فروش مربوط به تجارت الکترونیکی، عامل اصلی رشد تقاضا برای بسته‌های محافظ خواهد بود که با سود فروش محصولاتی مانند ضربه‌گیر و حباب‌های محافظ همراه است.
Freedonia گزارش داده که مسائل زیست‌محیطی، به ویژه برای محصولاتِ مستقیما ارسال شده برای مصرف‌کنندگان، تغییراتی را در زمینه بسته‌های محافظ در پی خواهد داشت. برای مثال، پوكه‌های فومی (loose-fill) توسط بالشتک هوا و پركننده‌های كاغذی جایگزین شده‌اند که تاحدی ناشی از نگرانی‌های زیست‌محیطی بوده است.
تحلیلگر ارشد بازار، کِیتی ویزِر می‌گوید: “بازار پررونق خواروبار و وعده‌های غذایی آماده، به بازار محصولات ساخته شده از عایق‌های پایدار دوستدار محیط زیست از جمله کنف (jute) و پنل‌های چندبارمصرف عایق‌گیری شده توسط خلا رونق خواهد داد. زیرا شرکت‌ها در صدد دستیابی به بیشترین سطح سازگاری با محیط زیست هستند.”

به همین ترتیب، تمایل به کاهش وزن و حجم بسته، منجر به ورود بسته‌های سفارشی به بازار شده است. محصولاتِ بسته‌بندی انعطاف‌پذیر از جمله بسته‌های پستی محافظ، بسته‌های حبابی، بالشتک‌ها، محصولات پر شده توسط کاغذ و کیسه‌های محافظ، همچنان به علت بازدهی هزینه و چندمنظوره بودنشان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بر اساس گزارش Freedonia، بسته‌بندی با فوم محافظ، دومین سهم از تقاضای کل را شامل می‌شوند و کاربردهای همیشگی در بازارهای پررونق مواد صلب و انعطاف‌پذیر با دارند.  محصولات فومی شامل محفظه‌های عایق، فوم‌های قالبگیری شده، پلی‌اورتانِ فوم‌‌-درجا (foam-in-place)، فوم نورد شده و پوكه‌های فومی هستند.
محصولات بسته‌بندی صلب محافظ، کمترین سهم از تقاضای کل را شامل می‌شوند. اما انتظار می‌رود که این محصولات، سود بیشتری را به همراه بیاورند زیرا محافظ‌های از جنس خمیر قالبگیری شده و مقوا هر دو از ساختار قیمت‌گذاری منظم‌تری برخوردار بوده و با گرایشات به سمت پایداری سازگارند.
گزارش 313 صفحه‌ای “بسته‌های محافظ” به قیمت 5400 دلار از سایت Freedonia قابل دسترسی است.

بیشتر بخوانید . . .