سمینار چاپِ بسته‌بندی و توسعه پایدار صنعت چاپ برگزار خواهد شد

دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند

سمینار چاپِ بسته‌بندی و توسعه پایدار صنعت چاپ

(با رویکرد مهار تورم و رشد تولید)

دوم اسفند زمان برگزاری: 1402

صبح و بعدازظهر همراه با پذیرایی نهار

تهران، میدان بهارستان، خیابان کمال‌الملک سالن همایش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

شروع: ساعت 9 صبح

خیرمقدم علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر

سخنرانی یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سخنرانی دکتر خدایار صادقی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر با موضوع

  • مفهوم توسعه و ارکان آن در صنعت چاپ ایران (45 دقیقه)

صنعت چاپ ایران همواره و بخصوص در چند دهه اخیر، تحت تأثیر تحولات مختلفی اعم از تحولات فناوری، اقتصادی، قانونگذاری و فرهنگی-اجتماعی قرار داشته است و همواره توسط دست‌اندرکاران دولتی و غیردولتی تلاش شده که با تأثیرات منفی بعضی از این تحولات مقابله شده و صنعت چاپ کشور به توسعه پایدار خود ادامه دهد. اما علی‌رغم تلاش‌های بسیار زیاد به عمل آمده در سال‌های گذشته در جهت توسعه صنعت چاپ کشور، این تلاش‌ها همواره موفقیت‌آمیز نبوده که دلیل آن را در نبود تفسیری روشن از مفهوم توسعه در صنعت چاپ و عدم توجه به ارکان آن می‌توان جستجو کرد.

سخنرانی حمیدرضا طاهری آشتیانی فعال حوزه تولید و صادرات فیلم‌های پلیمری با موضوع

  • موانع و راه‌کارهای توسعه صادرات چاپِ بسته‌بندی (45 دقیقه)

محصول خروجی صنعت چاپِ بسته‌بندی اصلی‌ترین ابزار تحقق و کسب بازارهای خارجی برای همه محصولات تولید داخل می‌باشد. این پتانسیل و ظرفیت که اصلی‌ترین پل ارتباطی محصولات ایرانی با بازارهای بین‌المللی می‌باشد نه تنها خوب شناخته نشده است بلکه آن سهم موثر و درگیر حال حاضر آن ثبت و امتیازدهی هم نشده است.

امروزه‌ صنایع مختلفی مانند غذایی، دارویی، خانگی، تجهیزات پزشکی، و … با کمک ابزاری به نام بسته‌بندی با بازارهای هدف منطبق و مرتبط می‌شوند ولی هیچ سهمی در صادرات به نام صنعت چاپ و بسته‌بندی رصد نمی‌شود، هیچ امتیازی تعلق نمی‌گیرد. آسيب‌شناسی و ارائه راه‌کارهای بهره‌برداری از این صنعت و بهرمند شدن این صنعت از واجبات وظایف متولیان امر می‌باشد.

سخنرانی رضا نورائی مشاور توسعه صنایع چاپ و بسته‌بندی با موضوع

  • جایگاه‌سازی در بازار چاپِ بسته‌بندی (45 دقیقه)

بازار هدف چاپِ بسته‌بندی، صنایع تولیدی هستند. پس چاپِ بسته‌بندی از قوانین هزینه/فایده‌ی صنعت و تولید پیروی می‌کند. اگر بسته‌بندی را لباس کالا بدانیم، علاوه بر شکیل و جذاب بودن باید بصرفه هم باشد. چون قرار است بارها و بارها تکرار شود.

“کمترین” انتظار از بسته‌بندی این است که باعث زیان نشود. چطور می‌شود که یک واحد چاپ بسته‌بندی بقدری مطلوب صاحبان کالا باشد که با وجود اعلام قیمت بالاتر باز هم از دید مشتریان بصرفه‌تر ارزیابی شود؟ چگونه می‌توان چنین جایگاهی را در بازار به دست آورد؟

جلسه میزگرد و پرسش و پاسخ پیرامون موضوع سمینار

 

—————————————————————————-

برای استفاده از امکانات پخش آنلاین و دریافت لینک،

لطفا به شماره 09126135246 پیامک ارسال فرمایید.

بیشتر بخوانید . . .