از پيچيدگي به سادگي

براي دستيابي مصرف‌کنندگان به بهترين کيفيت قهوه در خانه،‌ آموزش‌دهي حياتي بود. صاحبان کافه‌ها دقيقا مي‌دانستند چطور يک فنجان قهوه عالي درست کنند.

نيوزيلند، آوکلند/ Coffee Supreme با یک درخواست خیلی واضح به سراغ Marx Design رفت:”بسته پیچیده را بگیر و آن را ساده کن.”

با این ایده، Marx Design یک سیستم منسجم ایجاد کرد که برای چهار اندازه مختلف مناسب است. طراحی بسته بسیار کم‌جا و قابل سیل‌کردن مجدد است و از یک کیسه فویل سفیدرنگ سفارشی تشکیل می‌شود.

کل ماجرا از یک انبار شروع شد. انبار شرکت Coffee Supreme به شدت شلوغ شده بود. پر از محصولات بسیار متنوع و بسته‌بندی‌های گوناگونی که نیازهای مختلفی را برآورده می‌کردند. این بسته‌بندی‌ها به سرعت رشد کرده‌اند اما یک شیوه ساده و مشخص که هماهنگ با رشد آنها باشد، نداشتند. Marx Design برای کمک به آنها آمد و به یک بسته‌بندی دست یافت که هم برای خرده‌فروشی و هم عمده‌فروشی مناسب است.
“ما چیزی احتیاج داشتیم که تازگی را حفظ کند، نیاز به کار زیادی نداشته باشد و تعداد بسته‌های گوناگون را هم بسیار کاهش دهد. قبل از بررسي،‌ هشت بسته‌بندي مختلف وجود داشت که مشکلات زيادي داشته و هنگام ارسال بسته‌ها و اطمينان يافتن از اين که دانه‌هاي قهوه در کيسه درست هستند آشفتگي ايجاد مي‌کرد.
iranpack-sanat-bastebandi-154-SupremeStudio-Session-220-Edit__1200

iranpack-sanat-bastebandi-154-SupremeIMG_1404__1200
براي دستيابي مصرف‌کنندگان به بهترين کيفيت قهوه در خانه،‌ آموزش‌دهي حياتي بود. صاحبان کافه‌ها دقيقا مي‌دانستند چطور يک فنجان قهوه عالي درست کنند. پس آموزش روي بسته مهم نبود، اما تحقيقات ما نشان داد که براي آنها بازکردن بسته‌هاي قبلي سخت بود،‌ علاوه برآن قابل سيل‌کردن مجدد نبودند و عمودي قرار نمي‌گرفتند. اگر بسته‌اي مي‌افتاد (اتفاقي که خيلي رايج است) پاره شده و کل کيسه‌هاي قهوه از بين مي‌رفتند.

Marx Design يک بسته عمودي طراحي کرد که وقتي مي‌افتد تقريبا هيچ آسيبي نديده و بنابر اين دانه هاي قهوه کمتري از بين مي‌روند. شيوه چاپ به دو قلم حروف، knockout و Times محدود شد. نسخه محدود، کمياب و جالب اين محصول به خاطر پرداخت طلايي متاليک متمايز است، درحالي که در ديگر مخلوط‌ها با افتخار برند Supreme با پرداخت قرمز متاليک نمايش داده شده است که حس زيبايي و ظرافت را القا مي‌کند. از يک برچسب‌زن براي بسته‌بندي و توزيع مخلوط‌هاي مختلف استفاده شد. اين برچسب حاوي يک يادداشت براي کاربر و تاريخ بهترين زمان استفاده است که باعث حس تازگي و مراقبت مي‌شود.

بسته‌هاي خرده‌فروشي داراي علامت برند تجاري بوده و مخلوط‌هاي گوناگون با يک نوار رنگي که در وسط بسته قرار گرفته مشخص مي‌شوند.

برچسب و انتهاي بسته يک طرح گيلوش وجود دارد که يادآور طرح اوراق بانکي است و زيرکانه به ما يادآوري مي‌کند که قهوه به يک ارز جهاني بدل شده است.

بیشتر بخوانید . . .