گزارش سالانه انجمن توليدكنندگان ظروف يكبارمصرف

دومین مجمع عمومی انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف با حضور نماینده اتاق بازرگانی به منظور ارایه گزارش عملکرد سالانه برای اعضای انجمن و انتخاب هیات مدیره جدید آن روز شنبه 9 آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.

دومین مجمع عمومی انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف با حضور نماینده اتاق بازرگانی به منظور ارایه گزارش عملکرد سالانه برای اعضای انجمن و انتخاب هیات مدیره جدید آن روز شنبه 9 آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.
در این مجمع پس از انتخاب هیات رییسه (رییس، دو ناظر و منشی) جهت برگزاری این مراسم، گزارش مالی و اجرایی هیات مدیره به عنوان نخستین دستور جلسه و برنامه‌های اجرا شده، توسط مهندس محمدباقر امامی آل آقا، دبیر این انجمن قرائت و ارایه شد. در ادامه ابتدا گزارش فوق را می‌خوانید:
مهندس آل آقا با اشاره به موضوعات بهداشت و شایعه‌پردازی‌ها در رابطه با ظروف یکبار مصرف، همچنین مذاکرات با سازمان‌های شهرداری و محیط زیست به عنوان دو مورد از مسایلی که انجمن از ابتدای شکل‌گیری در حال دست و پنجه نرم کردن با آنها است، به مواردی از مهم ترین اقدامات اخیر انجمن در همین راستا تاکید کرد و خطاب به اعضا جهت حمایت آنان در این راه گفت: ایجاد کمپین فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از ظروف یکبار مصرف با همکاری کمیسیون فنی انجمن صنایع همگن پلاستیک تهران به خصوص با تلاش آقای سیدعلیرضا حق‌گو، یکی از اعضای هیات مدیره انجمن و همچنین همکاری با مشاور رسانه‌ای از مهم‌ترین تلاش‌های اخیر انجمن بوده و توجه به آن به منظور برنامه‌سازی برای انجمن مشارکت مالی و معنوی اعضا را می‌طلبد.

گزارش اجرایی انجمن
سپس وی خلاصه‌ای از گزارش عملکرد انجمن از سال 1393 تا 6 ماهه نخست سال 1394 را نیز به شرح زیر بر شمرد:
1- برگزاری کارگاه آموزشی “کاربرد محصولات پلی‌استایرنی در صنایع بسته‌بندی غذایی”
2- حضور و شرکت در نمایشگاه‌های پارس‌پلاست مشهد سال 1393، نهمین ایران‌پلاست، صنعت چاپ و بسته‌بندی، مواد غذایی ایران
3- راه‌اندازی سایت انجمن به نشانی www.aipod.ir
4- مکاتبات با سازمان غذا و دارو (منتج به نتیجه در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و در خواست متولی آموزش در استان)
5- اقدام به صدور کارت عضویت اعضاء
6- تعامل مثبت و ارزنده با انجمن ملی پلاستیک ایران و انجمن صنایع همگن پلاستیک استان تهران (همکاری با کمیسیون‌های فنی) و شکل‌دهی کمپین معرفی و فرهنگ‌سازی استفاده از ظروف یکبار مصرف
7- مکاتبه و مذاکره با ستاد محیط زیست شهرداری تهران و مدیریت پسماند این سازمان (نمایشگاه عطر سیب)
8- برگزاری 9 جلسه با سازمان غذا و دارو و شورای سلامت وزارت بهداشت و عضویت انجمن در این شورا
9- تهیه 9 برنامه رادیویی با شبکه‌های رادیویی اقتصاد، جوان و ایران و حضور در برنامه‌های پخش زنده
10- برگزاری میزگرد پلیمرهای گیاهی (با همکاری مدیریت ماهنامه صنایع پلاستیک)
11- مذاکره جهت همکاری وکیل و مشاور حقوقی
12- تهیه رپرتاژ خبری در مجلات تخصصی؛ صنایع پلاستیک و صنعت بسته‌بندی
13- مشارکت فعال انجمن در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عضویت انجمن در هیات نمایندگان تشکل‌های اتاق
14- برگزاری نشست دید و بازدید نوروزی سال 1394
15- مذاکره تفضیلی با مشاور رسانه‌ای (شرکت هزاردستان) جهت برنامه‌سازی و ایجاد فضای ظرفیت خبر در بستر چالشی رسانه‌ای
16- جلسه با مسئولان و کارشناسان موسسه استاندارد
در ادامه حمید صمدی، رییس هیات مدیره انجمن (مدیرعامل شرکت رویا پلاستیک کردستان) یکی دیگر از اقدامات انجمن را مذاکره با سازمان غذا و دارو برای همکاری با انجمن در رابطه با اعطای پروانه بهداشت تولید خاطرنشان کرد و گفت: ما در این خصوص گفت و گو کردیم تا متقاضیان پروانه بهداشت قبل از دریافت آن از سیستم انجمن رد شوند. وی همچنین از قول آقای سلیمانی نماینده اتاق بازرگانی، مطرح کرد که این وعده را گرفته‌ایم تا اگر اعضای انجمن افزایش یابد، به عنوان انجمن ملی با حوزه فعالیت سراسری ثبت خواهد شد. این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف ضمن ارایه پیشنهاد خود جهت تهیه دفتر مجزا برای انجمن با مشارکت مالی اعضا، افزود: جایگاهی که تاکنون برای انجمن ایجاد شده، مطلوب است و امیدوارم هیات مدیره جدید نیز این تلاش‌‌ها را ادامه دهند.
مجید لطفی، نایب رییس انجمن و مدیرعامل شرکت پگاه یزد به عنوان یکی از تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف در استان یزد نیز با اشاره به تلاش‌ها برای اعتبار بخشی به انجمن، گفت: در راستای فرهنگسازی به منظور اثبات سلامت فرآیند تولید ظروف یکبار مصرف با سازمان‌های گوناگون این استان، مذاکرات بسیاری انجام شده و ما نیز به عنوان حامی محیط زیست هم شناخته شده‌ایم.
رضا خلج، یکی از اعضای این انجمن و مدیرعامل شرکت جام پلاستیک از شهریار هم پیشنهاد کرد: انجمن می‌تواند جهت افزایش اعضا از شهریار که دارای تولیدکنندگان بسیاری در زمینه ظروف یکبار مصرف است، عضوگیری کند.

گزارش مالی انجمن
پس از این میزان کل گردش هزینه‌ای انجمن به مبلغ 163 میلیون و 895 هزار و 505 ریال اعلام شد.

انتخابات انجمن
در بخش دیگر مراسم مجمع این انجمن و پس از معرفی کاندیدای هیات مدیره جدید، انتخابات و رای‌گیری انجام شد.
در این انتخابات به ترتیب آقایان حمید صمدی با 14 رای، ظفر امیربگلویی با 12 رای، محمدرضا لایق با 12 رای، سیدعلیرضا حق‌گو با 10 رای، و مجید لطیفی با 10 رای بیشترین آرا را کسب کرده و به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره، همچنین آقای مهدی صمدی به عنوان بازرس اصلی و آقایان رضا خلج و حمید آقای صدفی به ترتیب به عنوان اعضای علی‌البدل اول و دوم هیات مدیره انتخاب شدند.
در این مجمع نمایندگان ماهنامه‌های صنعت بسته‌بندی، صنایع پلاستیک، بسپار، روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک و وب‌سایت خبری پـپنا جهت پوشش خبری در این مراسم حضور داشتند.

انتخابات داخلی هیات مدیره
ترکیب اعضای اصلی هیات مدیره دوره دوم انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف طی نخستین جلسه آنان مشخص شد.
در نخستین جلسه هیات مدیره دوره دوم انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف که با حضور اعضای اصلی هیات مدیره روز چهارشنبه 27 آبان ماه در دفتر انجمن تشکیل شد سمت این اعضا که شرح آن در ادامه آمده، مشخص شد.
حمید صمدی (مدیرعامل شرکت رویا پلاستک کردستان) به عنوان رییس، ظفر امیربگلویی (مدیرعامل شرکت ایمن ظرف قزوین) به عنوان نائب رییس، مجید لطیفی(مدیرعامل شرکت پگاه یزد)، محمدرضا لایق (صبا فرآیند سپاهان) و سید علیرضا حق گو(کاسپین پلاستیک آریا) به عنوان عضو اصلی هیات مدیره، مهدی صمدی (تندیس ریحان) بازرس، محمدباقر آل آقا به عنوان دبیر انجمن تعیین شدند و خانم لیلی هاشمی مسئول اجرایی این انجمن نیز در این جلسه حضور داشت.

 

بیشتر بخوانید . . .