آموزش تفکیک زباله به دانش آموزان بنابی با توزیع کارتن پلاست مدارس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب گفت: برای فرهنگ سازی و آموزش تفکیک زباله به دانش آموزان، کارتن پلاست مخصوص زباله های کاغذی در مدارس شهرستان توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، صیاد لطفی پنجشنبه در حاشیه اجرای این طرح با اشاره به مصوبات کارگروه مدیریت پسماند آذربایجان شرقی اظهار داشت: یکی از مصوبات مهم این کارگروه توزیع کارتن پلاست های مخصوص تفکیک زباله های کاغذی در مدارس استان بوده است.
وی با بیان اینکه این مصوبه عملی و تعداد ۱۰۰ عدد از این باکس ها در مدارس توزیع شده، تصریح کرد: هدف از این طرح آموزش دانش آموزان است چرا که فرهنگ سازی و آموزش، گام مهم و موثری در موفقیت طرح های تفکیک زباله از مبدا خواهد بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب افزود: بطور کلی هدف از بازیافت کاغذ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی می باشد و با جداسازی و بازیافت کاغذ از زباله های دیگر علاوه بر کاهش قطع درختان می توان به کاهش تولید گازهای گلخانه ای نیز کمک کرد.
لطفی در پایان گفت: کاغذ یک ماده زیست تخریب پذیر است و وقتی که در خاک دفن می شود، به کمک میکروارگانیزم ها تجزیه و مقدار بسیاری گاز متان (CH۴) تولید می کند و متان نیز یک گاز گلخانه ای است که افزایش آن در اتمسفر، باعث گرم شدن کره زمین و تبعات جانبی ناشی از آن می شود.
https://www.mehrnews.com/news/2849677

بیشتر بخوانید . . .