آغاز ارسال آثار چاپی به بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ

با انتشار فراخوان جذب آثار چاپی در سراسر کشور آغاز به کار بخش آثار چاپی برتر بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ کلید خورد.

در این فراخوان آمده است:

بخش انتخاب آثار چاپی برتر در بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران در چهار شاخه از کاربردهای چاپ شامل؛
بسته‌بندی، تبلیغات، اوراق امنیتی و چاپ صنعتی و فرایند عملیات تکمیلی برگزار می‌گردد که محصولات مختلف
در زیر گروه این رشته‌های اصلی قرار گرفته و با توجه به ویژگیهای انواع فناوری‌های چاپ در گروه‌های جزئی‌تر مورد داوری
قرار خواهند گرفت.
یاداور میشود اطلاعاتی که شرکت‌کنندگان درباره محصول خود ارائه می‌دهند مبنای گروه‌بندی و داوری آثار خواهد بود.

آثار حوزه نشر و چاپ‌های تجاری یک سال در میان مورد داوری قرار می‌گیرند

در این راستا محسن یگانه کاری دبیر بخش انتخاب آثار چاپی برتر جشنواره در نخستین نشست خبری این جشنواره که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد تاکید کرد بخش آثار برتر به دو بخش تقسیم شده که یک سال در میان برگزار می‌شوند و سال گذشته آثار چاپی حوزه نشر مورد بررسی قرار گرفتند که به عنوان نشان شیرازه شناخته می‌شود. اما امسال آثار چاپی غیر از حوزه نشر مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرند.

وی گفت: در این بخش همه واحدهای چاپی، طراحان گرافیک، مدیران پروژه‌های چاپی و صاحبان کالاهایی که به نوعی با بسته‌بندی عرضه می‌شوند می‌توانند آثار چاپی خود را در چارچوب‌های تعیین شده به دبیرخانه مسابقات ارسال کنند.

اساس کار در داوری، کیفیت کار چاپ است

همچنین رضا نورائی مسئول کمیته داوری آثار چاپی برتر در این نشست با بیان اینکه کیفیت داوری در این رقابت نشان دهنده کیفیت جشنواره است، گفت: اساس کار ما در داوری، بررسی کیفیت فرایند چاپ است. گاهی برخی از متخصصان در بخش آثار بسته‌بندی فراتر از موضوع چاپ می‌روند و انتظار دارند عملکرد بسته مورد داوری قرار گیرد. یا در گروه آثار چاپی تیلیغاتی بعضی انتظار دارند درباره کیفیت انتقال پیام قضاوت شود. در این جشنواره در سیستم داوری به ماموریت اثر چاپی کاری نداریم مگر این که تحت تاثیر عملیات چاپ باشد.

مسئول کمیته داوری با تاکید بر اینکه داوری بر فرآیند تولید انجام می‌شود، گفت: فرایند را داوری می‌کنیم و نه نتیجه را، داوران از رشته‌های مختلف مربوط به چاپ هستند. پیش از این در سال‌های قبل اقدامات موثری انجام شده که تاثیر آن باقی مانده و آن تعیین معیارهای داوری بوده است (جشنواره‌های هشتم و نهم). معیارهای داوری در رشته‌های مختلف با تکیه بر محصولات مختلف تعریف شده است.

او با اعلام اینکه داوران بخش انتخاب آثار برتر حدود ۳۰ نفر هستند، افزود: داوران در فرایند پیش و پس از چاپ هم تمرکز و تخصص دارند. برآیند این تخصص‌ها نتیجه داوری را مشخص می‌کند.

 

برای دریافت فراخوان جشنواره و فرم ثبت نام غیر آنلاین این سطر را کلیک کنید

برای ثبت نام آنلاین آثار این سطر را کلیک کنید

ویدیوی گفتگوی دبیر بخش آثار برتر چاپی با واحد مرکزی خبر

ویدیوی گفتگوی رییس کمیته داوری آثار برتر چاپی با واحد مرکزی خبر

گالری تصاویر نشست خبری

بیشتر بخوانید . . .