خروج کره بسته‌بندی شده 500 گرمی از ارز مبادله‌ای

مهر: دولت در ادامه روند بازنگری در فهرست کالاهای وارداتی، ۶ ردیف جدید کالایی را از فهرست مشمولان دریافت ارز مبادلاتی حذف کرد. در ادامه روند بازنگری در فهرست کالاهای وارداتی و نوع ارز وارداتی آنها، فهرست دیگری از کالاهایی که تاکنون ارز مبادله‌ای دریافت می‌کردند،

مهر: دولت در ادامه روند بازنگری در فهرست کالاهای وارداتی، ۶ ردیف جدید کالایی را از فهرست مشمولان دریافت ارز مبادلاتی حذف کرد. در ادامه روند بازنگری در فهرست کالاهای وارداتی و نوع ارز وارداتی آنها، فهرست دیگری از کالاهایی که تاکنون ارز مبادله‌ای دریافت می‌کردند، شناسایی و ارز وارداتی آنها به ارز متقاضی تغییر کرد. بر این اساس، فهرست جدیدی که از دریافت ارز مبادله‌ای ممنوع شده‌اند، مربوط به برخی اقلام غذایی است و شامل ردیف تعرفه‌های ۰۲۰۷۱۱۰۰، ۰۲۰۷۱۲۰۰، ۰۲۰۷۱۳۱۰، ۰۲۰۷۱۳۲۰، ۰۴۰۵۱۰۱۰ و ۰۴۰۵۱۰۲۰ هستند. کره بسته‌بندی شده به صورت ۵۰۰ گرمی و کمتر و کره بسته‌بندی شده به صورت بسته‌های بیش از ۵۰۰ گرمی از جمله این اقلام هستند که واردات آنها از این پس قابلیت استفاده از ارز سیسم بانکی را ندارد و ثبت سفارش آنها صرفا از محل ارز متقاضی انجام می‌شود.
دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، بخشنامه مذکور را برای اجرا به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور و سایر دستگاه‌های ذیربط ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید . . .