طراحی ساختاری سخت و مدیریت نام تجاری

به عنوان یک طراح، بسیار مهم خواهد بود که به نقاط تولید شده ضعیف دستگیره، درخشش ، لبه‌های تیز، نقاط کوچک، ارگونومی، و دیگر عوامل انسانی توجه دقیق نمود. در حالی‌که گزینه‌های طراحی شامل یک دسته قالب‌ریزی‌شده در ساختار اولیه بسته‌بندی دارای اهمیت هستند، هزینه یک دستگیره از اجزای ثانویه که متصل به خارج بسته است نیز باید ارزیابی شود. به‌طور‌طبیعی، در ذهن داشته‌باشید که دستگیره ممکن است قابلیت بازیافت کل بسته‌بندی به‌عنوان یک سیستم را تحت تاثیر قرار دهد.

 با فشار به منظور کاهش مواد در بسته‌بندی درسراسر کشور، ظروف پلاستیکی سخت در ذهن مصرف‌کنندگان بسیار کمرنگ شده‌اند. بطری‌های آب خرده‌فروشی سبک‌وزن اخیر شمشیر‌دو‌لبه‌ای در‌ ایجاد تعادل بین تولید کارآمد و حمل‌و‌نقل در مقابل پذیرش مصرف‌کننده و آگاهی از کیفیت نشان می‌دهند. ممکن است یک طرح خوب باشد زمانیکه به بسیاری از انتظارات مصرف‌کنندگان برسد به تجارب خود در بسته‌بندی اولیه و آنچه که به نظر آنها ارزان درمی‌آید پناه می‌برند. به‌منظور پیشرفت رو‌به‌جلو شما با توسعه ساختاری از طریق  مدیریت نام‌تجاری تلاش‌ها برای تعادل عوامل در‌هم‌تنیده هدف شما ادامه‌دارد: نام‌تجاری، کارآئی عملی، ساخت، طراحی هدف، و استفاده مصرف‌کننده.

 

1. فهرست همه عوامل و اهداف
در مراحل اولیه طراحی، و از طریق استفاده از یک خلاصه طرح بسته‌بندی، عناصرحیاتی طراحی، نیازها و الزامات کاربردی مورد هدف نام‌تجاری برای مونتاژ بسته‌بندی شما را شناسایی‌کنید. به طور کلی، این تمرین خوبی برای اعلام نیازمندی‌های برنامه سخت و لطیف به منظور مونتاژ بسته‌بندی‌هایتان به‌طور خلاصه است. جزئیات نمونه مختصر موجود به شرح زیر است: طرح‌ریزی میزان نیازهای راه‌اندازی، الزامات اجرایی بسته‌بندی، تکمیل ظرفیت‌های تولید، مقیاس تولید و توانایی نیازها، هزینه مورد هدف کالاها، طرح‌ریزی هزینه‌های خرده‌فروشی موردهدف، نیازهای برچسب‌زنی، الزامات عملکرد پایدار، توافق دولت، بازده پالت، کل ویژگی‌های زنجیره‌تامین، موارد مورد نیاز قفسه خرده‌فروشی، تاریخ مدنظرتان، ریسک‌های اولیه شناسایی‌شده، نیازهای فناوری، و غیره . سرمایه‌گذاری در ساختار اختصاصی را درنظرگرفت، به این‌دلیل‌که ساختار یکی از ارزش‌های اصلی است که یک نام‌تجاری می‌تواند داشته‌باشد و مالکیت‌معنوی (IP) داشته‌باشند، و آن یکی از راه‌های اصلی برای تمایز در قفسه‌ها حتی برای تمایز طراحی اجسام کوچک است.
2 درک اهداف رقابتی و پذیرش‌های احتمالی
داشتن یک سند مختصر طراحی با نیازهای سخت و نرم منافع و مزایا را بیان می‌کند، و به گروه میان‌کارکردی اجازه‌خواهد‌داد که بحث‌های گروهی، خوب و سالمی از طریق فرایند داشته‌باشند. با بسیاری از عوامل رقابتی برای برتری، پذیرش متعادل بین شکل، عملکرد، قدرت، و حفاظت وجود‌دارد. سعی کنید که به محدودیت‌ها به‌عنوان فرصتهای چالش‌برانگیز برای نوآوری به جای موانع غیر‌قابل‌عبور نگاه‌کنید. حداقل ضخامت دیواره را برای اولین‌بار در حساس‌ترین منطقه بسته‌بندی تعیین کنید، سپس از طراحی و ابزارهایی مانند مدل‌سازی مجازی و شبیه‌سازی FEA به منظور کمک مستقیم و ساختاری سخت استفاده‌کنید درجایی‌که کاهش مواد باعث می‌شود داشتن الزامات مورد‌نیاز با همان وزن به‌چالش کشیده‌شوند. همکاری میان گروه میان‌کارکردی در این طراحی و توسعه مراحل حیاتی است.
3 ارائه سریع و صریح گزینه‌های حوزه طراحی ساختاری اولیه
با بسیاری از راهکارهای ساختاری اولیه در دسترس و موجود در جعبه‌ابزارتان، گزینه ساختاری انتخاب‌شده صریح خودتان را درنظربگیرید که از طریق آن شما می‌توانید به راه‌حل بهتر بسته‌بندی در انتها برسید زمانیکه بین عناصری مانند نام‌تجاری، طراحی، هدف و هزینه راه حل توازن باشد. به‌عنوان‌مثال، یک لیست طولانی از راه‌حل‌های ساختاری اولیه می‌تواند یکی از موارد زیر باشد: کیسه ایستاده ، بطری شیشه‌ای، درب محافظ کودک، بطری PET پلاستیک، تیوپ‌های مقاوم به حرارت، بسته‌های کوچک، بسته‌های مراقبت از پوست، قوطی‌های قلعی، آمپول، قوطی آئروسل، درپوش‌های پیچی، غلاف حل‌شدنی،قوطی آشامیدنی، کیسه‌های مایعات، بسته‌های چوبی، قوطی‌های کاغذی، بسته‌بندی‌های تترا، بسته‌های حبابی، کیسه‌های بالشی.

4 جستجوی نگرش‌های مصرف‌کننده و انتظاراتش.
این مهم است که به هزینه نیز به‌اندازه آگاهی مصرف‌کننده از مواد مورد‌استفاده در بسته‌بندی توجه‌نمود چرا که می‌تواند “گاه‌و‌بی‌گاه” برای کاهش قیمت کالای درخواستی مصرف‌کننده اگر به‌درستی توازن برقرار نگردد ظاهر شود. تمایل مصرف‌کنندگان برای راحتی در مورد همه‌کاره‌بودن و استفاده در بسیاری از محیط‌ها بیشتر شده‌است. در این مورد فکر کنید که چگونه استفاده‌کننده با بسته‌بندی کاربردی‌تر شده و چگونه تحویل محصول می‌تواند در یک سیستم گسترده‌تر طراحی‌شود- درحالیکه موادمصرفی بسته‌بندی‌ها برای دیدگاه بهینه کاهش پایداری به‌حداقل‌برسد. به یاد داشته‌باشید، مصرف‌کنندگان انتظار بیشتر‌و‌بیشتری برای داشتن توانایی دیدن محصول و دیدن ویژگی‌های آن – حتی تعامل با آن- در خرده‌فروشی‌ها دارند.

iranpack sanat bastebandi 174 b2d7af17420909.562b9bfd97b9f

5 قدردانی تفاوت‌ها در قالب‌گیری، شکل‌دهی
و تکنیک‌های ساخت.
به مشاوره با تامین‌کنندگان خود و متخصصان تولید ثالث در طراحی اولیه و توسعه مراحل برای به‌دست‌آوردن هر دیدگاه انتقادی که می‌تواند در اوایل مرحله توسعه “خوب” یا “بد” باشد توجه‌نمود. به غیر‌از هزینه و کیفیت، همچنین قابلیت ایجاد ساختار، پر‌کردن، مونتاژ ساختار، آگاهی مصرف‌کننده در طول استفاده و بازیافت را نیز باید درنظر‌گرفت. شبیه‌سازی طراحی اولیه مجازی و آزمایش فشار FEA بسته‌بندی‌ها تحت شرایط بسیار سخت به احتمال زیاد اطلاعات کلیدی مورد‌نیاز شما را زمانیکه تعیین‌کنید چه مواد ساختاری اولیه و ثانویه مطلوب برای تمام راه‌حل‌های بسته‌بندی بهتر هستند را فراهم‌می‌آورد. این یک فرصت عالی برای یادگیری بیشتر شماست و به توسعه مهارت‌های شما با بهره‌گیری از دانش تامین‌کنندگان‌های موجودتان کمک‌می‌نماید. بالعکس، این نیز زمان بسیار‌خوبی برای، بهره‌گیری از یک فروشنده جدید و یا متخصص ثالث برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر ساختارهای اولیه و ثانویه که شما ممکن‌است دانش عمیق و قوی درمورد آن نداشته‌باشید می‌باشد. یادگیری مستمر یک عنصر حیاتی در ساخت دانش بسته‌بندی و مهارت‌های خود است.
6 برای آن دسته بگذاریم یا خیر
جادادن یک دسته در ظرف سخت معمولاً فرآیندی مهندسی‌شده و پیچیده است. این مهم است که اینجا ذکر کنیم که محلی را برای قرارگیری دسته بر روی ساختار اولیه خود درنظر بگیرند که ممکن است نقشی ایفا کند که در فرآیند قالب گیری خاص استفاده شود و / یا به تعریف نوع پلیمرکمک نماید. بدون‌شک، فناوری‌ها به سمت راه‌حل‌های قالب‌ریزی دستگیره پیش رفته‌اند همانطور که شما در حال‌حاضر شاهد بطری PET اکستروژن با دسته دمیده‌شده و حتی بطری PET دو مرحله‌ای با راه‌حل قالب‌ریزی پیشرفته دسته هستید. به عنوان یک طراح، بسیار مهم خواهد بود که به نقاط تولید شده ضعیف دستگیره، درخشش ، لبه‌های تیز، نقاط کوچک، ارگونومی، و دیگر عوامل انسانی توجه دقیق نمود. در حالی‌که گزینه‌های طراحی شامل یک دسته قالب‌ریزی‌شده در ساختار اولیه بسته‌بندی دارای اهمیت هستند، هزینه یک دستگیره از اجزای ثانویه که متصل به خارج بسته است نیز باید ارزیابی شود. به‌طور‌طبیعی، در ذهن داشته‌باشید که دستگیره ممکن است قابلیت بازیافت کل بسته‌بندی به‌عنوان یک سیستم را تحت تاثیر قرار دهد.
7 به‌حداکثر‌رساندن پتانسیل حرارتی
طراحی و قالب‌ریزی خاص مناطق بازدید‌شده زمانیکه ظروف حرارتی شامل قدرت پر‌شدن، توانایی پلمپ‌کردن محکم و استحکام درپوش درحال توسعه هستند. اگر بالای بسته شکل خود را از دست بدهد استحکام در طراحی مختصر موردنیاز است، سپس باید تطبیق‌پذیری را با اضافه‌کردن یک ساختار حرارتی اولیه در درون یک ساختار بسته‌بندی ثانویه قوی‌تر شبیه به یک کارتن و جعبه موجدار را درنظر گرفت. ترموفرمینگ طراحی را با برخی از محدودیت‌ها آسان می‌نماید. در هر زمان ممکن، وقت برای چالش آزمون تنش هم برای اجزای بسته‌بندی پر‌شده و هم بسته‌بندی خالی برای هر ساختاری وجود دارد. ساختارهای حرارتی ممکن است برای همه راه‌حل‌ها به خاطر گوشه‌های تیز آنها و افزودن اجزای اضافی برای مونتاژ مناسب نباشند. با این حال، یک ساختار حرارتی، به‌خوبی ارزش انواع طراحی و دیدگاه‌های هزینه را درنظر می‌گیرد.
8 حفظ هویت نام‌تجاری خود به‌عنوان یک مجموعه
با درک این موضوع که راه‌حل کلی بسته‌بندی شما نشان‌دهنده تصویر کلی نام‌تجاری شماست- این مهم است که در نظر‌داشت که طراحی و توسعه منحصر‌به‌فرد شکل ساختار برندتان و گرافیک چاپی برند هماهنگ با کل سیستم طراحی شده و توسعه یافته‌است. یک بحثی که بین گرافیک و شکل وجود دارد این است که مجموعه این بحث‌ها چیزی فراتر از اجزا می‌باشد.

9 درب آن را به درستی ببندید
اگرچه اغلب در اندازه نسبت به بطری، کیسه، یا تیوپ کوچکتر هستند ساختار اولیه پلمپ‌شده درپوش می‌تواند بیشترین اثرات برای عملکرد مصرف‌کننده، سهولت استفاده، و راحتی برای آنها داشته باشد. دلیلش این است که درپوش اغلب نقطه‌اولیه تعامل مصرف‌کننده با محصول و بسته‌بندی است. این یک اشتباه رایج است که فکر کنیم درپوش مجزا از ظرف است، یا از اهمیت آن می‌کاهد. (برای اطلاعات بیشتر، قسمت ” بهترین شکل درپوش با حفظ قابلیت‌های گشودن” را در این کتاب راهنما ببینید).
10 روند درحال‌رشد کیسه‌ها و حفاظت از زنجیره‌تامین
ساختار‌های اولیه فیلم انعطاف‌پذیر مانند صنعت درحال رشد از کیسه‌های ایستاده و یا کیسه‌های spouted استفاده می‌نماید که معمولاً در حوزه بررسی زنجیره‌تامین و ارائه نیاز به توجه بیشتری نسبت به آنچه که برآورد می‌شود دارد. این راه‌حل‌های ساختاری فیلم انعطاف‌پذیر معمولاً موارد زیر را ارائه می‌دهد: افزایش راحتی مصرف‌کننده، هزینه اقتصادی مطلوب کالا و راه‌حلی منحصر‌به‌فرد در برندینگ. بررسی‌ این ساختارها معمولاً باعث کاهش نیازهایی مانند: موانع عملکرد مورد‌نیاز، پر‌کردن و آب‌بندی مطلوب، و اداره مطمئن عملکرد از طریق زنجیره‌تامین تا مصرف‌کننده می‌شود. این امر بیانگر آن است که، آن منجر به ایجاد حس زیادی در تعامل تامین‌کنندگان شما و یا آزمایشگاه ثالث به‌منظور حمایت و راهنمایی کار شما از طریق آزمایشات، تست‌ها، تنظیم عملکرد ملزومات، و استانداردهایی با اهداف ارائه این محصول از طریق زنجیره‌تامین و مطمئن برای مصرف‌کننده شما می‌شود.

iranpack sanat bastebandi 174 s273214825308484944_p13_i1_w2560

11 آزمایش، آزمایش و سپس آزمایش بیشتر
زمان توسعه، زمان آزمایش، و زمان توسعه مجدد را ایجاد کنید. پیش‌بینی کنید که از طریق استفاده از ابزارهایی مانند DFMEA (طراحی حالت شکست و تجزیه و تحلیل اثرات) و یا استفاده از یک ارزیابی ریسک و برنامه‌های کاهش خطر چه مشکلی پیش‌می‌آید. متوجه باشید که ممکن است برخی تعویض‌ها در عملکرد بازیافت محتوای ظروف پلاستیکی وجود داشته‌باشد. بدانید که کاستی‌ها و انعطاف‌پذیری در تدارک و تامین پیش از انجام دادن یک تلاش طولانی وجود‌دارد. اگر بودجه اجازه دهد و/یا برنامه‌ریزی کاهش ریسک به شما تحمیل شده‌است، مواد متعدد یا گزینه‌های ساختاری را از فروشندگان مختلف برای به‌حداکثر‌رساندن میزان موفقیت شما کشف کنید. ایجاد این رویکرد کاهش ریسک، در برنامه‌ریزی راه‌اندازی پروژه شما قوی باقی‌می‌ماند تا به شما این اطمینان را بدهد که شما از طریق خطرات با کاهش مشارکت و ارتباطات با با تیم و ذینفعان کار می‌کنید.
12 مدیریت شاخه به شاخه فرآیند.
داشتن یک مدیر پروژه منجر می‌شود که محصول جدید از طریق مفهوم تجاری‌شدن که ایده‌آل است راه‌اندازی شود. این مساله مهم است که ارتباط بین تمام خطرات و برنامه‌های کاهشی برای تیم پروژه و ذینفعان برقرار‌نماییم. مهندسین باید حداقل نیازهای عملکرد محصول خود را بدانند و طراحی باید تعهد برند را افزایش دهد. زبان همکاران خود را فرابگیرید. اگر شما در تولید هستید، در مورد زیبایی‌شناسی و مهندسی چیزهایی را یاد بگیرید. اگر شما یک مهندس هستید، در مورد محدودیت تولید و زیبایی‌شناسی مطالبی را فرا بگیرید. و اگر شما یک طراح هستید، بیشتر در مورد مهندسی و تولید انتظارات و الزامات مطالبی را بیاموزید. همانطور که شما در‌حال‌کار از طریق خطرهایتان و برنامه‌ریزی کاهشی هستید، خود را آماده بحث و ارائه پیشنهادات از ابتدای فرآیند تجاری‌سازی از طریق راه‌اندازی آنچه که ممکن است-و آنچه که نیست، و چرا نمایید.
13 از اهداف بزرگتر خود نترسید
قابلیت بازیافت و کاهش مواد اغلب بیشترین توجه را در کار به سمت آینده‌ای پایدار‌تر به خود جلب می‌کند. اما طراحی بسته‌بندی می تواند رفتار مصرف‌کننده را از راه‌های فراگیر بیشتری تغییر دهد. آیا بسته‌بندی شما اجازه توزیع کامل محصولتان را می‌دهد؟ آیا بسته‌بندی می‌تواند دوباره استفاده‌شود، پر‌گردد یا برای هدف دیگری مورد استفاده قرار گیرد؟ هر چیزی که‌ امکان‌پذیر است را به یاد داشته‌باشید، بنابراین از تمام منابع خود برای به واقعیت بخشیدن ایده‌های جدید خود استفاده کنید.

14 راه‌اندازی و ایجاد محصول جدید
راه‌اندازی و ایجاد محصولی موفق نیازمند:
 همکاری متقابل و مشترک تیم عملکردی متشکل از شرکت‌کنندگان بازاریابی، فروش، آفریننده، عملیات‌ها، مهندسی، دانشمندان، کیفیت، و برنامه‌ریزی
 برنامه ریزی قوی
 خطر سخت و تلاش برای برنامه‌ریزی کاهش آن
 همراهی با یک همکاری سالم و ارتباطی قوی میان کل تیم کارکردی و سهامداران از مفهوم توسعه از‌طریق راه‌اندازی محصول می‌باشد.

 

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .