شرکت صنایع بستهبندی سگال (فرسگال پلاست) از جمله شرکتهای باسابقه در زمینه لیبلزنی داخل قالب یا IML در ایران است. اخیرا تغییراتی در مدیریت این شرکت انجام شده و صداهای جدیدی از آن شنیده میشود.
از این رو پایگاه خبری پیام صنعت بستهبندی بر آن شد در گفت و گویی کوتاه با میثم نصیری مدیرعامل شرکت سگال ضمن آشنایی با مدیر جدید شرکت، مخاطبان این رسانه را از برنامههای جدید شرکت آگاه سازد.
یاداور میشود متن گفت و گوی زیر از مصاحبه ویدیویی برداشته شده که لینک آن در همین صفحه وجود دارد.
تهیهکنندگان: حمیدرضا فرخ، بردیا نورائی
لطفا خودتون رو بیشتر معرفی کنید
عرض ادب و احترام خدمت شما و همین طور مخاطبین محترم رسانه شما دارم.
میثم نصیری هستم، مدیرعامل مجموعه شرکت صنایع بستهبندی سگال
قریبا بیش از یک سال و نیم است که در مجموعه مسئولیت دارم و قبل از آن هم در مراکز مختلف تولیدی مسئولیت داشتم.
سوابق دانشگاهی من عبارت است از: فوق لیسانس MBA و دکترای مدیریت بازرگانی. و همچنین تدریس حوزههای بازاریابی را نیز انجام میدهم؛
در مدتی در مجموعهی سگال مستقر هستیم سعی کردیم که تغییرات مشخصی را در مجموعه داشته باشیم.
مختصری درباره زمینه فعالیت و خدمات شرکت سگال بگویید
شرکت صنایع بستهبندی سگال که در سال 1386 افتتاح شده و اولین مجموعهای بوده که در صنعت IML (In Mold Labeling) فعالیت کرده است. صنایع بستهبندی جزء صنایعی هستند که کاملا مغفول ماندند و در طی سالهای دور نسبت به آنها بیتوجهی شده ولی مجموعه سگال که در ابتدا هم تحت عنوان فرسگال شناخته میشد، جزو اولین مجموعهها در این زمینه بوده و تحقیقاً این مجموعه اولین مجوز را در مورد این صنعت کسب کرده. در هنگام شروع کار هم سعی کرده است تا با بهترین ماشینآلات روز اروپایی فعالیت خود را آغاز کند.
این شرکت دستگاههای منحصر به فرد کراسمافی (Krauss Maffei) و نتستال (Netstal) را خریداری کرد و در زمان تاسیس خود موفق شد تا انقلابی را در صنعت بستهبندی ایجاد کند. تقریبا دو سال است که گروه جدیدی مسئولیت اجرایی این مجموعه را بر عهده دارد و بنده هم به عنوان مدیرعامل جذب مجموعه شدم. هیئت موسسی که در دورهی قبل حاضر بودند به دلیل فعالیتهای اقتصادی دیگری که متصور بودند تمرکزشان را از روی این صنعت برداشته بودند و ما سعی کردیم کاستیهایی که شاید در گذشته و در برخی از برهههای زمانی وجود داشته را برطرف کنیم و جایی را برای مجموعهی سگال باز کنیم. ما سعی کردیم تا مسیر موفقیت را که شرکت در گذشتههای دور تا میزان مناسبی در آن پیشرفت داشته را ادامه دهیم و سهم مناسبی را از بازار بگیریم.
بازار شما کدام صنایع هستند؟
تقریبا میتوان گفت هر شرکتی که یک محصول غذایی دارد، میتواند مخاطب ما باشد. البته که در حال حاضر صنایع لبنی بیشتر از همه مشتری ما هستند اما به غیر از این صنایع، صنایع دیگری هم مشتری ما هستند. به عنوان مثال ما در صنعت خشکبار، غذاهای نیمه آماده و صنایعی از این جنس نیز به نوعی فعالیت داریم و دارای مشتریان عمدهای هستیم. ولی با توجه به طرح توسعهای که داریم، بناست تا به سراغ مشتریان جدیدی نیز برویم.
برنامههای مدیریت جدید شرکت سگال چیست؟
ما به محض ورود به شرکت سعی کردیم تا تجربیات مشتریانی که مدتها مشکلاتی را با مجموعهی فرسگال داشتند را بهبود ببخشیم.
سعی کردیم تا موضوع استمرار در تولید و همچنین کیفیت منحصر به فردی که صنعت IML میتواند به مشتریان ارائه کند را تضمین بکنیم. علاوه بر این، ما یک سرمایهگذاری 3 میلیون یورویی برای خرید تجهیزات جدید انجام دادیم که این در دورهای که میدانید مشکلات اقتصادی وجود دارد و بسیاری از صنایع تولیدی دچار مشکل شدهاند، کار منحصر به فردی است و ما به این جمعبندی رسیدیم که میتوانیم به این حوزه وارد شویم. حدود 60 میلیارد تومان هم برای تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز هزینه کردیم.
در واقع ما در کل یک هزینهی ارزی معادل 3 میلیون یورو و یک هزینهی ریالی معادل 60 میلیارد تومان برای برنامههای توسعهای شرکت انجام دادیم.
همچنین اقدام به خرید قالبهای جدید با ظرفیتهای متنوع از 250 تا 15000 سیسی (15 کیلویی!) کرده و آماده کردیم که بزودی در صنعت بستهبندی سر و صدای زیادی خواهد کرد.
در تلاش هستیم که تمرکز فقط روی بحث لبنیات و موضوعات از این جنس نباشد و در حوزههای جدید نیز ورود کنیم و بتوانیم از ظرفیتهایی که صنعت بستهبندی که از آن به عنوان یکی از سبکهای نوین بستهبندی در دنیا نام برده میشود و همچنان هم در دنیا حرفی برای گفتن دارد، استفاده کنیم.
به جرئت میتوانم بگویم مجموعهی ما یکی از مجموعههایی است که در زمینههای فنی و مهندسی بسیار توانمند است.
ما نیز سعی کردهایم تا در درون مجموعهی کارخانه با برنامههای مدون، توان فنی و مهندسی خود را بهبود دهیم تا به یاری خدا بتوانیم یک اثر منحصر به فرد را در بین شرکای تجاری خود ایجاد کنیم و خاطر آنها را از بابت تأمین که یکی از موضوعات بسیار مهم صنعت بستهبندی است، راحت کنیم. مثلاً محصولات FMCG از محصولاتی هستند که اگر در لحظه، اختلالی در کار تولید کننده IML ایجاد شود، در شرکتهای بزرگ غذایی نیز مشکلاتی به وجود میآید؛ چون این مسائل به یکدیگر وصل بوده و مانند زنجیره هستند.
ما قصد داریم این استمرار در تولید را به واسطهی کیفیت دستگاههایی که داریم به شکل منحصر به فرد و ویژهای دنبال کنیم.
یکی از تأکیدات ما بعد از در اختیار گرفتن مجموعه، دنبال کردن راه مؤسسین بوده و از تجهیزات با کیفیتی استفاده کنیم. میدانید گروههای مختلفی در زمینهی بستهبندی (IML) فعالیت میکنند که اکثراً از دستگاههای چینی استفاده میکنند. کیفیت این دستگاهها به شدت پایین است و در کنار این موضوع، بحث استمرار در تولید مطرح است که در این زمینه هم دستگاههای چینی خرابیهای بسیار زیادی دارند. ولی ما تلاش کردیم با بهرهگیری از بهترین و باکیفیتترین دستگاهای اروپایی این مسئله را حل کرده و بتوانیم به یاری خدا خیال شرکای تجاری خود یعنی مشتریان را از بحث تأمین آسوده کنیم.
لینک ویدیوی این مصاحبه در آپارات