صنایع بسته‌بندی سگال با برنامه‌های جدید در عرصه ظروف IML در ایران

ظرفیت تولید ظروف IML از 250 تا 15000 سی­‌سی

شرکت صنایع بسته‌بندی سگال (فرسگال پلاست) از جمله شرکت‌های باسابقه در زمینه لیبل‌زنی داخل قالب یا IML در ایران است. اخیرا تغییراتی در مدیریت این شرکت انجام شده و صداهای جدیدی از آن شنیده می‌شود.

از این رو پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی بر آن شد در گفت و گویی کوتاه با میثم نصیری مدیرعامل شرکت سگال ضمن آشنایی با مدیر جدید شرکت، مخاطبان این رسانه را از برنامه‌‌های جدید شرکت آگاه سازد.

یاداور می‌شود متن گفت و گوی زیر از مصاحبه ویدیویی برداشته شده که لینک آن در همین صفحه وجود دارد.

تهیه‌کنندگان: حمیدرضا فرخ، بردیا نورائی

 

 

لطفا خودتون رو بیشتر معرفی کنید

عرض ادب و احترام خدمت شما و همین طور مخاطبین محترم رسانه شما دارم.

میثم نصیری هستم، مدیرعامل مجموعه شرکت صنایع بسته­‌بندی سگال

قریبا بیش از یک سال و نیم است که در مجموعه مسئولیت دارم و قبل از آن هم در مراکز مختلف تولیدی مسئولیت داشتم.

سوابق دانشگاهی من عبارت است از: فوق لیسانس MBA و دکترای مدیریت بازرگانی. و همچنین تدریس حوزه­‌های بازاریابی را نیز انجام می‌­دهم؛

در مدتی در مجموعه­‌ی سگال مستقر هستیم سعی کردیم که تغییرات مشخصی را در مجموعه داشته باشیم.

 

مختصری درباره زمینه فعالیت و خدمات شرکت سگال بگویید

شرکت صنایع بسته­‌بندی سگال که در سال 1386 افتتاح شده و اولین مجموعه­‌ای بوده که در صنعت IML (In Mold Labeling) فعالیت کرده است. صنایع بسته­‌بندی جزء صنایعی هستند که کاملا مغفول ماندند و در طی سال­های دور نسبت به آن­ها بی­‌توجهی شده ولی مجموعه سگال که در ابتدا هم تحت عنوان فرسگال شناخته می­شد، جزو اولین مجموعه‌­ها در این زمینه بوده و تحقیقاً این مجموعه اولین مجوز را در مورد این صنعت کسب کرده. در هنگام شروع کار هم سعی کرده است تا با بهترین ماشین­‌آلات روز اروپایی فعالیت خود را آغاز کند.

این شرکت دستگاه­‌های منحصر به فرد کراس‌­مافی (Krauss Maffei) و نتستال (Netstal) را خریداری کرد و در زمان تاسیس خود موفق شد تا انقلابی را در صنعت بسته­‌بندی ایجاد کند. تقریبا دو سال است که گروه جدیدی مسئولیت اجرایی این مجموعه را بر عهده دارد و بنده هم به عنوان مدیرعامل جذب مجموعه شدم. هیئت موسسی که در دوره­‌ی قبل حاضر بودند به دلیل فعالیت­های اقتصادی دیگری که متصور بودند تمرکزشان را از روی این صنعت برداشته بودند و ما سعی کردیم کاستی­‌هایی که شاید در گذشته و در برخی از برهه­‌های زمانی وجود داشته را برطرف کنیم و جایی را برای مجموعه­‌ی سگال باز کنیم. ما سعی کردیم تا مسیر موفقیت را که شرکت در گذشته­‌های دور تا میزان مناسبی در آن پیشرفت داشته را ادامه دهیم و سهم مناسبی را از بازار بگیریم.

 

بازار شما کدام صنایع هستند؟

تقریبا می‌­توان گفت هر شرکتی که یک محصول غذایی دارد، می‌­تواند مخاطب ما باشد. البته که در حال حاضر صنایع لبنی بیشتر از همه مشتری ما هستند اما به غیر از این صنایع، صنایع دیگری هم مشتری ما هستند. به عنوان مثال ما در صنعت خشکبار، غذاهای نیمه آماده و صنایعی از این جنس نیز به نوعی فعالیت داریم و دارای مشتریان عمده­ای هستیم. ولی با توجه به طرح توسعه­‌ای که داریم، بناست تا به سراغ مشتریان جدیدی نیز برویم.

برنامه­‌های مدیریت جدید شرکت سگال چیست؟

ما به محض ورود به شرکت سعی کردیم تا تجربیات مشتریانی که مدت­ها مشکلاتی را با مجموعه­ی فرسگال داشتند را بهبود ببخشیم.

سعی کردیم تا موضوع استمرار در تولید و همچنین کیفیت منحصر به فردی که صنعت IML می‌­تواند به مشتریان ارائه کند را تضمین بکنیم. علاوه بر این، ما یک سرمایه­‌گذاری 3 میلیون یورویی برای خرید تجهیزات جدید انجام دادیم که این در دوره‌­ای که می­‌دانید مشکلات اقتصادی وجود دارد و بسیاری از صنایع تولیدی دچار مشکل شده‌­اند، کار منحصر به فردی است و ما به این جمع­‌بندی رسیدیم که می‌­توانیم به این حوزه وارد شویم. حدود 60 میلیارد تومان هم برای تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز هزینه کردیم.

در واقع ما در کل یک هزینه­‌ی ارزی معادل 3 میلیون یورو و یک هزینه­‌ی ریالی معادل 60 میلیارد تومان برای برنامه­‌های توسعه‌­ای شرکت انجام دادیم.

همچنین اقدام به خرید قالب­‌های جدید با ظرفیت­های متنوع از 250 تا 15000 سی­‌سی (15 کیلویی!) کرده و آماده کردیم که بزودی در صنعت بسته‌­بندی سر و صدای زیادی خواهد کرد.

در تلاش هستیم که تمرکز فقط روی بحث لبنیات و موضوعات از این جنس نباشد و در حوزه­‌های جدید نیز ورود کنیم و بتوانیم از ظرفیت­‌هایی که صنعت بسته­‌بندی که از آن به عنوان یکی از سبک­‌های نوین بسته­‌بندی در دنیا نام برده می­شود و همچنان هم در دنیا حرفی برای گفتن دارد، استفاده کنیم.

به جرئت می­‌توانم بگویم مجموعه­‌ی ما یکی از مجموعه­‌هایی است که در زمینه­‌های فنی و مهندسی بسیار توانمند است.

ما نیز  سعی کرده‌­ایم تا در درون مجموعه­‌ی کارخانه با برنامه­‌های مدون، توان فنی و مهندسی خود را بهبود دهیم تا به یاری خدا بتوانیم یک اثر منحصر به فرد را در بین شرکای تجاری­ خود ایجاد کنیم و خاطر آنها را از بابت تأمین که یکی از موضوعات بسیار مهم صنعت بسته­‌بندی است، راحت کنیم. مثلاً محصولات FMCG از محصولاتی هستند که اگر در لحظه، اختلالی در کار تولید کننده IML ایجاد شود، در شرکت­های بزرگ غذایی نیز مشکلاتی به وجود می‌­آید؛ چون این مسائل به یکدیگر وصل بوده و مانند زنجیره هستند.

ما قصد داریم این استمرار در تولید را به واسطه­‌ی کیفیت دستگاه‌­هایی که داریم به شکل منحصر به فرد و ویژه­‌ای دنبال کنیم.

یکی از تأکیدات ما بعد از در اختیار گرفتن مجموعه، دنبال کردن راه مؤسسین بوده و از تجهیزات با کیفیتی استفاده کنیم. می­‌دانید گروه‌­های مختلفی در زمینه­‌ی بسته‌­بندی (IML) فعالیت می­‌کنند که اکثراً از دستگاه‌­های چینی استفاده می­‌کنند. کیفیت این دستگاه‌­ها به شدت پایین است و در کنار این موضوع، بحث استمرار در تولید مطرح است که در این زمینه هم دستگاه­‌های چینی خرابی­‌های بسیار زیادی دارند. ولی ما تلاش کردیم با بهره­‌گیری از بهترین و باکیفیت­‌ترین دستگاه­‌ای اروپایی این مسئله را حل کرده و بتوانیم به یاری خدا خیال شرکای تجاری خود یعنی مشتریان را از بحث تأمین آسوده کنیم.

 

لینک ویدیوی این مصاحبه در آپارات

 

صنایع بسته‌بندی سگال

تلفن: 86194730 021

www.farcegalplast.com

بیشتر بخوانید . . .