ايراندار با خبرهای خوب برای صنعت ليبل كشور

مطلبی که می‌خوانيد حاصل گفت و گو با مهندس حميدرضا لشگری مدیر کارخانه ایراندار است. وی بيست و چهار سال سابقه فعالیت دارد و از سه سال پیش فعالیت خود را در گروه صنعتی گلرنگ شروع كرده است. او از سال 1393 به عنوان مدیر کارخانه ایراندار انتخاب شد. لشگری در این گفت و گو به پرسش‌هایی مانند معرفی کارخانه و محصولات تولیدی همچنين آینده و چشم‌انداز چسب در ایران پاسخ گفته است. او کیفیت محصولات و مشتریان، رقبا، استاندارد و محیط زیست را هم از نظر دور نداشته است.

مطلبی که می‌خوانيد حاصل گفت و گو با مهندس حميدرضا لشگری مدیر کارخانه ایراندار است. وی بيست و چهار سال سابقه فعالیت دارد و از سه سال پیش فعالیت خود را در گروه صنعتی گلرنگ شروع كرده است. او از سال 1393 به عنوان مدیر کارخانه ایراندار انتخاب شد. لشگری در این گفت و گو به پرسش‌هایی مانند معرفی کارخانه و محصولات تولیدی همچنين آینده و چشم‌انداز چسب در ایران پاسخ گفته است. او کیفیت محصولات و مشتریان، رقبا، استاندارد و محیط زیست را هم از نظر دور نداشته است.

* در ارتباط با تولید محصولات و طرح و توسعه و میزان سرمایه‌گذاری توضیحاتی بدهید؟
* توليدات کارخانه ايراندار انواع محصولات  پشت چسب‌دار، نوار چسب و فیلم لمینیت است.  ماشین‌آلات تولید این شرکت با دو منظور تهيه شده‌اند. یکی تولید لیبل بر پایه چسب آبی (آکروليك) و دیگری به صورت هات‌ملت. ماشین‌آلات برش به صورت برش انواع رول و شیت در سایزهای متنوع، همچنین دستگاه ریم‌رَپِر بسته‌بندی شیت هستند. اين شركت در راستای برنامه‌های خود در مسير توسعه صنعت پشت‌چسبدار اقدام به سرمایه‌گذاری تولید مواد اولیه پشت چسبدار كرده است.

* چشم‌اندار آينده محصولات پشت چسبدار در ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
* با توجه به روند صنعتی شدن، انواع محصولات به صورت بسته‌بندی   عرضه می‌شوند و تولید انواع مواد شیمیایی و دارویی و… بازار مصرف لیبل رو به رشد است و در مقایسه با استانداردهای جهانی بیش از پیش فرصت‌های خوبی وجود دارد.
گفتنی است روند رشد این صنعت به گونه‌ای است که گسترش آن به صورت سالانه و با سرعت زیاد بخوبي قابل لمس می‌باشد.

* امکانات آزمایشگاهی و توسعه فن‌آوری در شرکت ایراندارتا چه حد مورد توجه قرار گرفته است؟
* ماشین‌آلات این شرکت مجهز به آخرین تکنولوزی روز دنیا در زمينه پوشش‌دهی (Coating) و تبديل (Converting) می‌باشد.
خوشبختانه شركت ايراندار تجهیزات آزمایشگاهی منحصر به فردی دارد. به دلیل عدم وجود استاندارد ملی برای صنعت پشت چسبدار   تجهیزات آزمایشگاهی این شرکت بر اساس استاندارد فینات (FINAT) تست می‌شود.

* با اين توصيف پیشنهاد شما برای استانداردسازی لیبل در ایران چيست؟
* پیشنهاد به سازمان استاندارد برای استانداردسازی این صنعت بعد از اخذ مجوزهای لازم  اندازه‌گیری و همکاری و تعامل با اداره استاندارد  و تصمیم استانداردسازی تولید لیبل به دليل افزایش سطح دانش نهفته و ایجاد رقابت مطابق با استاندارهای بین‌المللی انجام شده است.

* درباره ويژگی‌ها و جزييات محصول هم توضيح دهيد.
*  محصولات تولید شده: تولید انواع لیبل‌های پشت‌چسبدار
به طور کلی  تولید یک لیبل از قسمت‌های زير تشکیل شده
رویه که توسط چاپخانه‌ها چاپ انجام می‌شود
چسب: چسبندگی لیبل به بطری را انجام می‌دهد
زیره:حفاظت چسب روی محصول نهایی را انجام می‌دهد
رویه از انواع کاغذ و فیلم‌های PVC و BOPP، گلاسه مات و کرافت
چسب انواع پایه آبی مقاوم در برابر سرما، مقاوم در برابر  گرما، کاربرد عمومی، مقاوم در برابر حرارت، سرما، کاربرد Hotmelt، چسب پایه پلاستیکی
زیره با پایه کاغذ و روکش سیلیکون و پایه فیلم با روکش سیلیکون
زیره کرافت‌گلاس….
زیره مطابق استاندارد بین‌المللی تاثیری در محصول ندارد. گفتنی است در بیشتر کشورها مخصوصا ایران رنگ زیره عاملی برای طبقه‌بندی  انواع لیبل است.
چاپ بر روی زیره تاثیری برای مشتری ندارد و از آن جا که بعد از نصب لیبل دور ریخته می‌شود فقط معرف تولیدکننده است.

* چه پیامی برای كاربران این صنعت دارید؟
* شركت ایراندار سیستم مشتری‌مداری را درتمام واحدهای مختلف تولیدی، کیفی و فروش رعایت می‌کند. اين شركت جمله “مشتری ولی‌نعمت ماست” را سرلوحه کارهای خود قرار داده است. از اين رو کار يا خدماتی را كه ارائه می‌دهد در راستای اهداف بخش فروش و خواست مشتريان بوده و آن را پوشش می‌دهد.
تولید در راستای اهداف فروش با استفاده از پویایی در اين مجموعه شدكل گرفته به طوری که هر واحد نیاز خود می‌داند كه در کنار واحدهای دیگر خواسته‌ها را برطرف کند. مجموعه فعالیت‌ها باعث حس همکاری تیمی در کل پرسنل و در نهایت موجب افزایش کمی وکیفی محصولات می‌شود.
در رابطه با مشتریان این شرکت دست دوستی به سوی مشتریان دراز کرده و آماده ارائه هرگونه خدمات به مصرف‌كنندگان اين محصولات است چه خرید از شرکت انجام شود و چه نشود. مصرف‌كنندگان محترم می‌توانند محصولات شرکت ايراندار را با نمونه‌هاي مشابه خارجی مقایسه کنند. مشخصات فنی هر محصول ما بر روی پيوست ‌فنی آن (Data sheet) وجود دارد. مصرف‌كننده محترم می‌تواند با مطالعه پيوست فنی و بررسی کاربرد هر لیبل، محصول مورد نظر خود را با توجه به نیاز خود انتخاب کند.
همچنین برگه نظرخواهی از مشتریان هميشه همراه محصول است تا در صورت نارضایتی برگه را تکمیل و برای شرکت ارسال كنند. شرکت ايراندار با بررسی بیشتر برای رفع معایب و مشکلات اقدام می‌کند. بی‌تردید نظرات مشتریان این صنعت به ما کمک می‌کند بتوانيم تمام توان خود را به كار بگيريم.

* از فضای رقابتی خود بگوييد؟
* ما واژه رقيب را در مورد هيچ كدام از شرکت‌های ایرانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند به كار نمی‌بريم بلكه ما آنها را به عنوان همکار تلقی می‌كنيم. امید داریم که همه ما همراه و همدل در رفع نیازهای صنايع کشور عزيزمان و توسعه صادرات ايران در منطقه و جهان موفق باشيم.

* چه كارهايی در رابطه با محیط زیست انجام شده است؟
* در حال حاضر استاندارد ایزو 14000كه کلا در رابطه با محیط زیست و برای ملاحظات زیست‌محیطی می‌باشد مورد توجه است. سیاست شرکت ايراندار کاهش ضایعات است بنا بر اين استفاده از مواد اولیه مرغوب که قابلیت بازیافت بهتر و کاهش میزان مصرف را به دنبال داشته باشد جزئی از برنامه ما است. همچنين شركت ايراندار كاهش سطح مواد آلاینده محیط زیست شامل انواع چسب و مواد سیلیکون و مواد پلیمری را هم در دستور کار خود دارد.

iranpack-sanat-bastebandi-irandar-2

بیشتر بخوانید . . .