اهمیت نمونه‌سازی در پروژه‌های بسته‌بندی

در اینجا چهار دلیل وجود دارد که شما باید نمونه‌های محصول خود را برای یک بسته‌بندی قراردادی قبل از کار با آنها ارسال کنید.

جورج نیوتن | 23 دسامبر 2021

متخصصان بسته‌بندی که بتازگی وارد پروژه‌های برون‌سپاری بسته‌بندی شده‌اند، اغلب این سوال را مطرح می‌کنند که چرا باید نمونه‌های محصول را قبل از آغاز فرآیند تولید ارائه کنند. آنها مزایای بسته‌بندی قراردادی را درک می‌کنند اما در مورد ارائه نمونه تردید دارند.

شاید، این پیمانکار بسته‌بندی بیش از حد از تابع دستور‌العمل تولید محصول خود است یا هنوز در حال انتخاب همکاران و تامین‌کنندگان خود در این پروژه است. برای رسیدگی و شاید کاهش نگرانی‌ها، در این جا چند دلیل وجود دارد که چرا نمونه‌های محصول برای پروژه‌های بسته‌بندی قراردادی موفق ضروری هستند.

1. نمونه‌های محصول برای ارزیابی دقیق هزینه پروژه مورد نیاز است.

قبل از این که قرارداد بسته‌بندی بین دو طرف ادامه یابد، نمونه‌سازی از محصول به بسته‌بندی‌های موضوع قرارداد اجازه می‌دهد تا فاکتورهای بسته‌بندی مورد نیاز برای تعیین هزینه نهایی پروژه را شناسایی کنند.

پس از دریافت نمونه، مناسب‌ترین ماده بسته‌بندی برای برند شرکت تعیین می‌شود. عوامل دیگری مانند زیبایی‌شناسی و میزان محافظت مواد از محصول در برابر آسیب‌های خارجی نیز در نظر گرفته می‌شود. نوع مواد بر هزینه هر محصول بسته‌بندی شده تأثیر می‌گذارد و به مدیران و پیمانکاران بسته‌بندی امکان می‌دهد کل هزینه مواد لازم برای پروژه را محاسبه کنند.

پس از تعیین مواد بسته‌بندی، از نمونه برای تعیین ماشین‌آلات مورد نیاز برای بسته‌بندی محصول در مواد انتخابی استفاده می‌شود. ماشین‌‌آلات بسته‌بندی لازم برای تکمیل بسته‌بندی محصول بر هزینه پروژه نیز تاثیر می‌گذارند.

بسته به مقدار محصولی که مشتری می‌خواهد بسته‌بندی شود، می‌توان قیمت نهایی دقیقی را بر اساس هزینه هر محصول ارائه داد.

2. نمونه محصول تضمین می‌کند که کیفیت محصول نهایی مطابق انتظارات سفارش‌دهنده است.

هنگامی که مواد و ماشین‌آلات لازم برای بسته‌بندی محصولات مشخص شد، در نهایت می‌توان نمونه‌ای از محصول نهایی تولید کرد. این نمونه مشتری را قادر می‌سازد کیفیت محصول نهایی را بررسی کند.

والتر گیل، نویسنده بخش بازاریابی در سایت‌های Write My X و 1 Day 2 Write توضیح می‌دهد: «نمونه‌های محصول به شرکت‌ها امکان می‌دهد محصول بسته‌بندی شده را بررسی کنند. اگر مشتری متوجه شود که محصول نهایی با استانداردهای آنها مطابقت ندارد یا با زیبایی‌شناسی برند خود سازگار نیست، می‌تواند تغییرات و تنظیمات را قبل از تولید در مقیاس کامل درخواست کند.

نمونه‌ها می‌توانند هم در زمان و هم در هزینه‌ها چه برای پیکانکار بسته‌بندی و چه سفارش‌دهنده صرفه‌جویی کنند. نمونه‌سازی هر دو طرف را قادر می‌سازد تا قبل از شروع تولید کامل بسته‌بندی محصول، تغییرات لازم را دریافت کرده و تنظیمات را انجام دهند.

علاوه بر این، امکان کنترل بیشتر بر فرآیند تولید را فراهم می‌آورد. تایید محصول بسته‌بندی شده قبل از شروع تولید الزامی است. این به مشتری اجازه می‌دهد تا کیفیت محصول نهایی را بررسی کند و اطمینان حاصل کند که انتظارات آنها را برآورده می‌کند.

3. نمونه‌های محصول به همکاران بسته‌بندی اجازه می‌دهد تا یک جدول زمانی برای محصول نهایی ارائه دهند.

نمونه‌های محصول برای ارائه جدول زمانی دقیق تولید مورد نیاز است. بسته به مدت زمانی که طول می‌کشد تا نمونه‌های محصول بسته‌بندی شده تولید شود، همکاران و تامین‌کنندگان پروژه بسته‌بندی می‌توانند تخمینی از زمان لازم برای تکمیل کل پروژه ارائه دهند. اگر شرکت برای تولید عجله داشته باشد، این می‌تواند بر هزینه کل پروژه نیز تأثیر بگذارد.

4. نمونه‌های محصول می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا تصمیم بگیرند که آیا بسته‌بندی مناسب است یا خیر.

اگرچه این پیمانکار بسته‌بندی است که نمونه محصول را پیشنهاد می‌کند، اما کاملاً به نفع سفارش‌دهنده است. اگر با چندین فروشنده در حال مذاکره باشند، شرکت‌ها می‌توانند بر اساس کل هزینه، نمونه بسته‌بندی شده محصول نهایی و جدول زمانی ارائه شده توسط پیمانکاران فرعی و تامین‌کنندگان پروژه بسته‌بندی تصمیم بگیرند که پیمانکار اصلی بسته‌بندی به بهترین وجه با نیازهای تجاری آنها مطابقت دارد.

ریچارد میلارد، روزنامه‌نگار در رسانه‌های Britstudent و Phdkingdom توضیح می‌دهد: «سفارش‌دهندگان جدید که بتازگی وارد قرارداد با پیمانکاران بسته‌بندی شده‌اند، باید بدانند که نمونه‌های محصول در واقع می‌تواند تصمیم‌گیری را برای آنها آسان‌تر کند. “داشتن نمونه‌ بیشتر از هر چیز دیگری در این فرآیند به آنها سود می‌رساند.”

در پایان، اگر شرکتی در ارائه نمونه‌های محصول مورد نیاز شما به عنوان یک همکار مردد است، مزایایی را که به آنها ارائه می‌دهد توضیح دهید. نه تنها به پیمانکار بسته‌بندی اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری را در اختیار آنها بگذارد، بلکه علیرغم تصمیم آنها برای برون‌سپاری، مشارکت آنها در فرآیند تولید را تضمین می‌کند. در نهایت، نمونه‌های محصول نسبت به هزینه‌ای که پیمانکار بسته‌بندی طلب می‌کند مزایای بیشتری را به صاحب کالا ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید . . .