سربازي که زير آتش خودي و دشمن است

در شماره 149 مجله بود که در انتهاي خبر مربوط به ضخامت‌سنج ليزري نوشتيم که براي به دست آوردن تصاوير با کيفيت از اين دستگاه که توسط يکي از شرکت‌هاي همکار دولت آمريکا در بخش هسته‌اي ساخته شده بود چه قدر سختي کشيديم و ناچار بوديم از فيلترينگ خودي و غير خودي عبور کنيم تا به عکس‌ها دست پيدا کنيم.

در تمام جنگ‌ها از جمله جنگ ايران و عراق کم نبوده‌اند سربازان شجاعي که براي کسب اطلاعات از صحنه کارزار بناچار در مناطقي قرار مي‌گرفتند که از سوي هر دو طرف در سختي و خطر بودند. جنگ اينترنتي در ايران که بخش مهمي از آن توسط نيروهاي خودي اداره مي‌شود آن قدر شديد است که کم‌کم کارش به ايجاد خسارات هم مي‌رسد. يکي از وظايف اين مجله پس از رنگي شدن آن تهيه تصاوير با کيفيت و بزرگ است که بايد ارتباط مستقيم با مطلب داشته باشند يعني تصاوير متعلق به موضوع باشند. اين روزها اين کار به يکي از سخت‌ترين‌ کارهاي ما تبديل شده است.

عبور از انواع فيلترها براي واژه‌هاي دوپهلو مانند Honey، درگير شدن با مسائل ناشي از پروتکل Https، مشکلات ايران با گوگل و ياهو که از سمت داخل ايجاد شده باضافه مشکلاتي که طرف مقابل براي کاربر ايراني ايجاد مي‌شود فضايي به وجود آورده که اصولا ما را گيج مي‌کند که پس ما دوستيم يا دشمن؟ زيرا در دو طرف ماجرا نابغه‌هايي نشسته‌اند که از اين جنگ لذت مي‌برن ايجاد اين گونه مشکلات را بخشي از خدمت به دولت و مردم خود مي‌دانند. در حالي که شرايط فعلي هزينه توليد اطلاعات را بسيار بالا برده است. فقط اين قدر بگويم که گاهي براي پيدا کردن يک تصوير از انبوه تصاوير باکيفيت مجله، روزها وقت توام با تخريب اعصاب گذاشته‌ايم.

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .