پلاستیک ماشین الوان کاغذپلاست ساخت

ظرفیت تولید این خط روزانه هشت تا ده هزار کیلوگرم است که بسته به ضخامت و عرض مورد نظر تغییر می‌کند.

شرکت پلاستیک ماشین الوان موفق به تولید کاغذ پلاستیکی شد. حمیدرضا طاهری آشتیانی مدیر بازرگانی این شرکت در گفت و گوی اختصاصی با ماهنامه صنعت بسته‌بندی با اعلام این خبر افزود: یک دستگاه Caster سه لایه رایفن‌هاوزر را به این کار اختصاص داده‌ایم تا نیاز صنایع مرتبط را براورده کنیم.
وی اضافه می‌کند در حال حاضر این محصول با عرض 2200 میلی‌متر تولید می شود. طاهری عمده‌ترین محل‌های مصرف کاغذپلاست تولیدی خود را صنایع لیبل و پشت‌چسبدار، فیلم‌های پوششی برای عایق کفپوش، ایزولاسیون و سایر موارد با بازدارندگی بالا عنوان کرد.
وی گفت: “ظرفیت تولید این خط روزانه هشت تا ده هزار کیلوگرم است که بسته به ضخامت و عرض مورد نظر تغییر می‌کند.
طاهری در باره میزان وابستگی مواد اولیه این محصول تولیدی توضیح داد: خوراک این خط هموپلیمر با گرید نساجی Textile و گرید فیلم است که از داخل تهیه می‌شود. اما پلاستی‌سایزرها، کمک فرایندها، مستربچ و آنتی‌استاتیک مصرفی در آن وارداتی هستند.
مدیر بازرگانی شرکت لاستیک ماشین الوان در خصوص گسترش کاربردهای این نوع کاغذپلاست گفت: می‌توان روی این کاغذ با خودکار نوشت. به همین دلیل هم‌اکنون نمونه چینی آن در چین برای پاکت‌ پستی استفاده می‌شود.
مقداری از همین نوع پاکت‌ها از چین وارد کشور شده که نه تنها کیفیت کاربردی خوبی ندارند بلکه از نظر کیفیت بهداشتی آنها نیز مورد تردید و ابهام هستند.
طاهری اضافه می‌کند: در واقع کاغذپلاست نیز مانند کاغذ سلولزی یکی از محل‌های استفاده از ضایعات است. یعنی می‌توان از ضایعات پلاستیک برای ساخت کاغذ پلاست استفاده کرد. بنابر این ورود این گونه محصولات که منابع تولید آنها ناشناخته و تایید نشده باشند می‌تواند از نظر بهداشتی خطرساز باشد. در حالی که کاغذپلاست تولید ایران از این نظر در چارچوب قابل اطمینانی قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید . . .