iranpack-sanat-bastebandi-US20140041338A1-20140213-D00002

سیل دوباره بادامکی ظروف نوشیدنی

طی سالهای متمادی، انواع بسیاری از راهکارهای ریسیل (درزگیری مجدد) برای ظروف نوشیدنی ابداع شده که اکثر آنها از نوعی ویژگی پیچشی کمک می‌گیرند. زمانی “درهای اسپورتس” که امروزه همه جا دیده می‌شوند، ظاهر (یا در واقع بالای) نوشیدنی‌ها را تغییر داده و ارزش افزوده را با درزگیری مجدد ارتقا دادند.
خواسته مصرف‌کنندگان برای عرضه ظروف قابل درزگیری مجدد همچنان توسط مالکین برند مورد توجه قرار می‌گیرد. برای نمونه، دو ماه پیش Bud Light از یک بطری آلومینیومی با نام “Cool Twist” رونمایی کرد که از قابلیت درزگیری مجدد مبتنی بر فناوری ثبت شده از شرکت آلکوآ برخوردار است.

اکنون شرکت Powercan Holding موفق به دریافت یک پتنت شده که گونه دیگری از قابلیت سیل مجدد برای قوطی‌های نوشیدنی محسوب شده و بر خلاف بسیاری از پتنت‌ها به قدری منحصر به فرد است که هیچ ارتباطی به پتنت‌های قبلی ندارد.در این پتنت که در اواسط فوریه منتشر شده از یک قوطی نوشیدنی آلومینیومی مجهز به درپوش رونمایی شده که توسط مشتری پیچانده و باز می‌شود. این پیچش یا حرکت چرخشی در توسط یک مکانیزم بادامکی به یک حرکت خطی تبدیل می‌شود تا درپوش را باز کند. وقتی قوطی باز شد، می‌توان درپوش را در جهت معکوس چرخاند تا از دهانه برداشته شده و مشتری می‌تواند پس از نوشیدن محتوی قوطی، با چرخاندن مجدد، درپوش را به موقعیت درزگیری درون دهانه قوطی بازگرداند. همچنین می‌توان وقتی که تمامی محتویات قوطی مصرف شدند درپوش را از قوطی جدا کرد.درپوش ترجیحا از ماده پلاستیکی با سختی کافی ساخته می‌شود به طوری که سطوح بادامک حین باز گردن یا بستن تغییر شکل پیدا نکنند.

آپشن‌های دیگر
این درپوش را می‌توان طوری طراحی کرد که به طور مجزا از ظرف نوشیدنی فروخته شده و پس از شستن، مجددا استفاده شود. همچنین درهای برخوردار از ویژگی‌های مختلف قابل تهیه‌اند، مانند یک درپوش برای کودکان نوپا که قسمت بالایی آن به sip-cup معروف است.
گفته شده که این ابتکار نیاز به ظروف نوشیدنی ارتقا یافته که قابل درزگیری مجدد بوده، تولید آنها مقرون به صرفه و از لحاظ سهولت بازیافتِ قوطیهای آلومینیومی، “سبز” باشند را برآورده می‌کند. این فناوری علاوه بر نوشیدنی‌های کربناته و غیر کربناته، برای محصولات خوراکی و غیر خوراکی هم قابل استفاده است.
گفته شده که با انگیزه راحتی مصرف‌کننده و برندینگ، امکان ارائه آپشن‌ها و کاربردهای دیگری برای تامین قابلیت درزگیری/بسته شدن مجدد برای نوشیدنی‌ها و بسیاری از سایر محصولات بسته‌بندی شده وجود دارد.

بیشتر بخوانید . . .

یک نظر داده شده

  1. بهروز می‌گه:

    از مطالب استفاده کردم
    تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *