برگزيدگان سازمان جهاني بسته‌بندي 2013

همه‌ساله سازمان جهاني بسته‌بندي از اعضاي خود مي‌خواهد برترين بسته‌هاي كشور خود را معرفي كنند تا از مجموع آثار رسيده برترين برترين‌ها را به عنوان برگزيدگان اين سازمان معرفي كند. در واقع آثار برگزيده در سال قبل در مسابقات كشوري و منطقه‌اي برگزيده شده و در ابتداي سال ميلادي بعد به صورت جهاني داوري شده و معرفي مي‌شوند. در ادامه با منتخبي از آثار معرفي شده سال 2013 آشنا مي‌شويد.

بخش مواد غذايي
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_174_Kikkoman-Food-Produsts-Company_20568_kikkoman1
1- نام محصول: سری “Always fresh”- بطری برای سر میز (200میلی لیتری)
این بطری با ظرفیت کم خود برای استفاده در سر میز مناسب بوده و در آن مانع از نفوذ هوا  شده و می‌توان به طور قطره‌ای از آن استفاده کرد. طراحی جدید این بسته به خوبی مانع از اکسیداسیون شده و کاربری بسیار عالی دارد. به این ترتیب مصرف‌کنندگان می‌توانند مقدار سس سویایی که می‌ریزد را به اندازه یک قطره کنترل کنند.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_235_Safepack-Industries-Ltd
2- نام محصول:  “SAFECOMPOST®” – کاغذ/مقوا با پوشش بیوپلیمر
SAFECOMPOST® یک ماده بسته‌بندی خلاقانه قابل تبدیل به کمپوست است که در آن می‌توان ویژگی های کاغذ/مقوا را با پلیمرها آمیخت و در عین حال زیست تجزیه‌پذیری (طبق EN13432) و تجدیدپذیری آن را حفظ کرد. SAFECOMPOST® ضد آب/گاز/روغن/چربی/حرارت بوده، قابلیت سیل عالی با ماشین FFS، قابلیت چاپ و مقاومت بهینه در برابر پارگی دارد. می‌توان آن را در بسته‌بندی مواد غذایی دانه‌ای، لیوان های یک بار مصرف و دستمال لوله‌ای به کار برد.


3- نام محصول: بسته‌بندی آکاردئونی
طراحی ابتکاری بسته‌بندی آکاردئونی مقرون به صرفه بوده و برای حفاظت از محیط زیست مناسب است. بسته‌بندی آکاردئونی یک ظرف PP شبیه فنر بوده و می‌توان طول و حجم آن را فشرده کرد و به این ترتیب 40 درصد در هزینه انبار حین حمل و نقل و مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد. هنگام استفاده می‌توان ظرف را بالا کشید و ظرفیت آن را افزایش داد.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_374_Werner-Kenkel-Sp__ka-z-o.o.
4- نام محصول: ChockoShot- جایزه توپ فوتبال برای شما
این پروژه تمامی جنبه‌های مهم را داراست 1. جنبه زیبایی‌شناختی، بسته اشتهاآور با ظاهری فشرده 2. برنامه وفاداری 3. بسته بازیافتی 4. بازی و سرگرمی خلاقانه، 5. ظاهر منحصربه فرد و جالب بسته که با موضوعات ورزشی ارتباط دارد و 6. شی جذابی که می‌توان در خانه نگه داشت. تکه‌های این سازه را می‌توان بدون چسب زدن به هم وصل کرد. وقتی مشتری تمامی 32 تکه را می‌خرد، می‌تواند توپ یادگاری خود را بسازد.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_384_ITC-Limited_-Packaging--Printing-SBU_22606
5- نام محصول: برنج 10 کیلوگرمی Daawat Sella Basmati
بسته „Daawat Sella نمایانگر واقعی طراحی و گرافیکی است که با خلاقیت و نوآوری تلفیق شده است. این بسته ممتاز سه لایه (Matt BOPP, Met PET and POLY) با خاصیت شفافیت ناشی از demetalization در Met PET برای مصرف‌کنندگان برنج ساخته شده است. این طراحی جذاب از طریق پرس گراور در 9 رنگ چاپ شده است. نشان تجاری هم ظاهري ویژه به لمینيت می‌دهد. پلی‌اتیلن خاصی که در این بسته به کار رفته، سختی، تاثیر و مقاومتی استثنایی در مقابل پارگی دارد.


6- نام محصول: بسته توزیع قزل آلای تازه
بسته شامل سینی، در و دستورالعمل استفاده است. دستورالعمل استفاده بالای تکه‌های گوشت قرار گرفته و یخ خشک روی آن است. قزل آلا هنگام بسته‌بندی 6 درجه سانتی‌گراد است. محصولات بدون انجماد تا زیر صفر درجه سرد می‌شوند. قزل‌آلا در دمای 72/1- درجه یخ می‌زند. چند لایه مقوای موجدار U-value (مقدار انتقال گرمایی) لازم برای بسته را ایجاد می‌کنند. این بسته جایگزین EPS-box و Gel-iceشده است که توانایی سردکردن کمتری داشتند. بسته توزیعی جدید به صورت مقوایی به بازار آمده و استفاده از آن بسیار راحت است.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_372_Containers-Printers-Pte-Ltd_22467_Eat_Me_Use_Me_6cm_W_x5cm_H_
7- نام محصول: Eat Me, Use Me
ویژگی منحصربه فرد این بسته دو طرفه این است که علاوه بر راحت بودن استفاده از آن، دوستدار محیط زیست هم هست. وقتی مصرف‌کننده آن را باز می‌کند، یک بسته خود ‌ایستای دیگر از آن به وجود می‌آید که نقش سطل زباله برای ضایعات محصول را ایفا می‌کند. به این ترتیب فرد دیگر برای مصرف ماده غذایی نیاز به سطل زباله ندارد. می‌شود حین حرکت، از آن استفاده کرد. این محصول با شیوه زندگی سریع و پویای مشتری امروزی هم راستا بوده و محیط زیست را هم تمیز نگه می‌دارد.

8- نام محصول: برچسب حساس به فشار برای بازیافت PET
برچسب حساس به فشار قابل جداکردن با آب در حین بازیافت به راحتی از بطری PET جدا می‌شود که این موضوع به لطف چسب ویژه قابل جدا‌ سازی با آب است که مزایای آن عبارتند از کارکرد تقویت شده در بازیافت بطری PET- PET احیاشده بیشتری با ارزش افزوده تولید می‌کند- هزینه‌های سوزاندن زباله را ذخیره می‌کند-خروجی های CO2 ناشی از سوزاندن را کاهش می‌دهد. عملکرد بهینه این محصول با دریافت گواهی رسمی “راهنمای بازیافت بطری” از وزارت محیط زیست کره، که تنها منبع معتبر در این زمینه است، به اثبات رسیده است.


9- نام محصول: بستهETA  برای آجیل
بسته مقاوم دو لایه، شفاف، زیبا و دوستدار محیط زیست برای خشکبار شور و بو داده.  بسته خود ‌‌ایستا و آسان بازشو با پرداخت MATT به راحتی باز شده و یک زیپ مناسب برای بستن مجدد دارد. ویژگی‌های کلیدی آن عبارتند از گرافیک تاثیرگذار، عمرقفسه ای طولانی، برش برداری سریع و کاربرد راحت. ظاهر زیبا با پرداخت MATT حالتی سازگار با محیط زیست به آن می‌دهد. قسمت پائینی نیمه شفاف براي ديدن محتویات و جنس بسته مانع نفوذ آب، اکسیژن، بو یا روغن می‌شود و داراي زیپ ویژه برای اجتناب از نشت ذرات بسیار ریز است.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_221_Foodland_20867_Grannys_Secret
10- نام محصول: راز مادربزرگ
ایده بسته‌بندی ما برای کل پورتفولیوی محصولاتمان مبتنی بر ترکیبی از طرح های مدرن و تمیز و اشاره به سنت، مایه‌های تزئینی فرهنگ روستایی و محلی مناطق قدیمی صربستان، اشکال بصری مرتبط با دوران کودکی و خاطره آشپزخانه مادربزرگ است. نام “راز مادربزرگ” همه را به یاد خاطرات آشپزی فوق العاده مادربزرگ و دستورغذای خوشمزه و پر از فوت و فن او می‌اندازد.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_395_Packaging-Association-of-Latvia_
11- نام محصول: جعبه‌های مخلوط خشکبار و غلات خشک
ماده GC2 بر حسب تناسب آن برای بسته‌بندی مواد غذایی انتخاب شد. این جعبه در لاتویا توسط شرکت VG KvadraPak JSC تولید شده است. برای چاپ روی آن از جوهرها و لاک های رنگی با کمترین سطح انتقال بو و روغن معدنی استفاده شده است. طراحی ساختاری بسته نشان از کاربری راحت آن داده و قسمت بالایی برای راحت بازکردن سوراخ شده است. طراحی ساده‌ای داشته و رنگ سفید در آن غالب است. تمرکز در این بسته روی نشان تجاری، نام محصول و یک تصویر است. یک توضیح کلی در مورد محصول، ویژگی های آن، چند راهنمایی و تصاویر آماده سازی در پشت بسته آمده اند.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_186_Packable-B.V
12- نام محصول: HALOPACK
محصولی برای کاهش ضایعات غذایی، گسترش عمر قفسه ای و ارتقای عملکرد زیست محیطی. HALOPACK®  با بازنگری در کل چرخه زندگی محصول، یک شیوه بسته‌بندی خلاقانه مقاوم در برابر گاز (MAP)است که از مقوای بادوام با قابلیت‌های بازاریابی گسترده ساخته شده است. HALOPACK® با مواد بسته‌بندی مسئولانه تر و بادوام تر(سیاره)  و یک عرضه محصول پرمنفعت (سود)، برای مردم آسایش به ارمغان می‌آورد.


13-  نام محصول: Hotban
Hotband یک نوآوری جدید با الهام از شیوه پوست کندن موز، برای بسته‌بندی فست فودهایی مثل هات‌داگ است. با Hotban می‌توان هات‌داگ‌ها را مستقیما در بسته خورد. هنگام خوردن هات داگ، پوست آن را مرحله به مرحله (1تا4) بکنید. به شیوه‌ای بهداشتی غذایتان را مصرف کنید. برای تحویل در محل می‌توان بسته را تخت کرد. هنگامی که کشیده شود غذا از Hotban به سمت بالا کشیده می‌شود. کاربران می‌توانند غذا را تا انتها بدون استفاده از قاشق چنگال یا کارد مصرف کنند.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_373_The-Paper-Products-Lt
14- نام محصول: اسلیو بستنی
راز منحصربه فرد بودن این اسلیوهای بستنی در توانایی ما برای تولید تصاویر زنده به ویژه نیم تن هاست. پرس زیادی برای تقویت گرافیک ها و جذاب کردن بسته‌ها انجام شده است تا تصاویر زیبا مشتری را تحریک به انتخاب این محصول کنند. به عنوان بخشی از آگاهی اجتماعی، ما اطمینان می‌دهیم که اجزای به کار رفته در این فرمت از نوع food grade (مناسب نگهداری غذا) و برای تماس مستقیم با مواد غذایی ایمن هستند.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_298_Max-Speciality-Films-_a-unit-of-Max-India-Ltd__21599_Max-Worldstar_Entry_1
15- نام محصول: فیلم MATT BOPP برای جذابیت روی قفسه و دافع گردوغبار
این بسته‌بندی نوآورانه اکنون در سراسر جهان دردسترس است. برای ارتقای جذابیت محصولات غذایی، شکل بسته‌بندی اهمیت زیادی دارد. Max یک فیلم پلی‌پروپیلن دو طرفه با پرداخت Matt یک رویه تولید کرده است. این پرداخت رنگ چاپ شده اصلی را نشان داده و با اثر زیبایی‌شناختی ویژه  و جذابیت متمایز روی قفسه، تصاویر برجسته به نظر می‌رسند. ویژگی‌های اصلی این بسته: ضد بو و رطوبت. استحکام و ویژگی های مکانیکی خوب. مقاوم در برابر آب/ روغن / چربی. کمک به جذابیت خرید. ویژگی‌های تقویت طراحی دلخواه مصرف‌کننده.  چالش‌های اصلی: موارد زیبایی‌شناختی/ دافع گردوغبار/ قابل حرکت روی ماشینهای چاپ و بسته‌بندی.
iranpack-sanat-bastebandi-1Entry_169_Havi-Global-Solutions
16- نام محصول: بسته شراکتی McDonald
بسته‌بندی‌های موفق تنقلات، با شکل و شمایل مجسمه‌ای و تصاویری که بر شراکت و کیفیت تاکید دارند. ساخت این بسته در رستوران‌ها سریع، ساده و خلاقانه است. مزیت زیست‌محیطی آن نداشتن پوشش PE و در عوض استفاده از جلا با پایه آب است. بسته قابل بازیافت است. دسته آن طراحی خلاقانه‌ای دارد و ساخت آن برای کارکنان رستوران سریع و ساده است. سیستم بسته شدن آن طوری طراحی شده که به راحتی باز و بسته شده و هنگام نگهداری 900 گرم جوجه، پاره نشود. مقوای CKB خاصی برای ساخت آن استفاده شده که تحت وزن و رطوبت محصول، استحکام و قدرت لازم را داشته باشد.


17- نام محصول: حلقه شادی
این بسته به عنوان یک جعبه تزئینی کریسمس ساخته شده است و از شکل یک حلقه گل کریسمس که سمبل فستیوال است، الهام گرفته شده است. بعد از ساخته شدن جعبه می‌توان آن را به طور عمودی یا تخت نشان داده و به مصرف‌کنندگان اجازه داد زاویه‌های دید مختلفی از بسته‌بندی داشته باشند. جعبه حلقوی فضای بیشتری برای چاپ پیام‌های بازاریابی دارد، چون یک حلقه بیرونی، دو حلقه داخلی و دو حاشیه کناری دارد. هنگامی که بسته باز می‌شود، یک جعبه منحنی با 5 خانه است. حاشیه های منحنی بسته به ان استحکام بیشتری داده‌اند.
iranpack-sanat-bastebandi-1Entry_52_PLutarco-Elias-Calles-754-Norte_21502_dpi
18- نام محصول: Mixpack
این یک بسته چند لایه انعطاف پذیر با سیل میانی است که آن را به دو قسمت تقسیم می‌کند، و پودر و مایع را از یکدیگر جدا نگهداشته تا در زمان نیاز با یکدیگر مخلوط شوند. سیل میانی به شکلی طراحی شده است که با کمترین فشار دست باز شده و محتویات دو طرف با یکدیگر مخلوط می‌شوند. مزایای رقابتی این بسته عبارتند از: 1. بهداشت و ایمنی، 2.افزایش عمر قفسه ای، 3. ارتقای عمر محصولات مخلوطی که ثابت نیستند یا سریع فاسد می‌شوند، 4. تعامل مشتری با بسته، 5. امکان مخلوط کردن طعمها، رنگها و بافتهای مختلف در یک زمان، 6. محتویات قبلا پرشده و مقادیر آنها مشخص است، 3. قابل حمل و راحت
iranpack-sanat-bastebandi-1Entry_246_Mondi-Consumer-Packaging-Technologies-GmbH_21040_PD12-382-743
19- نام محصول: NORCell
فیلم بسته‌بندی خلاقانه و بسیار کارآ که با ترکیب اکستروژن فیلم و یک فرآیند فوم سازی کنترل شده (لایه میانی فوم شده با گازهای طبیعی مانند نیتروژن یا دی اکسید کربن) می‌توان فیلم‌های خیلی نازکی تولید کرد که وزن کلی بسته انعطاف‌‌پذیر را بدون کاهش ضخامت فیلم کاهش می‌دهند. وزن “فیلم‌های سبک” تا 40 درصد کمتر از فیلم‌های معمولی است. وزن کاهیده باعث صرفه‌جویی در مواد خام شده و از محیط زیست محافظت می‌کند (حمل ونقل، دفع زباله)
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_259_Anadolu-Cam-Sanayii-A._
20- نام محصول: اسپری روغن زیتون Ofea
حین طراحی Ofea، از اصل “کم آن هم زیاد است” الهام گرفته شده است. میزان روغن زیتون، این منبع جهانی سلامتی، را به عنوان یکی از مواد لازم بسیاری از غذاها و شیوه های آشپزی اکنون می‌توان به طور شفاف و آشکار کنترل کرد! در این بسته‌بندی مزایای بسته‌بندی شیشه ای با درگذاری ائروسل تلفیق شده است. در ائروسول را می‌توان بدون هیچ تغییری روی شیشه تعبیه کرد. نوآوری سیستم پخش بطری باعث می‌شود روغن بدون نیاز به پرکردن مجدد بعد از تخلیه اسپری شود، كه محصول را ایمن نگه داشته و از کیفیت نشان تجاری محصول حفاظت می‌کند. شکل بطری طوری است که می‌توان به خوبی با هر یک از دو دست آن را نگه داشت.

21- نام محصول: Pack-Age™
Pack-Age™ به آماده شدن پنیر سفت یا نیمه سفت کمک می‌کند. از آن جا که بسته رطوبت‌ناپذیر است، پنیر خشک شده و یک طعم و بافت رسیده و پوست خشک پیدا می‌کند. در مقایسه با پنیرهای پوشش دار، فیلم نفوذگزین، باعث به دست آمدن پنیر باکیفیت‌تر شده و با استفاده از مواد کمتر محصول بیشتری تولید می‌کند. مزایای استفاده از Pack-Age™، پنیر رسیده‌تر و ضایعات غذایی کمتر است. این نوآوری نه تنها حیات جدیدی به بازار ساخت پنیر می‌دهد، بلکه پیشرفت‌های جدیدی در این حیطه ایجاد می‌کند. از آن جا که رسیده شدن و آمادگی منجر به کیفیت بهتر می‌شود، توسعه پایدار هم سودمندتر می‌شود.
iranpack-sanat-bastebandi-1Entry_48_Boixad_s-Envasos-Metl.lics_-S.L
22- نام:PACKAGING HOPPER  برای قهوه
بسته فلزی برای 5/3 کیلو قهوه جایگزین جعبه‌های کلاسیک قهوه شده است. این بسته به دو نیاز پاسخ مي‌دهد: 1. نیازهای کاربردی بسته‌بندی قهوه برای انتقال، ذخیره و مصرف نهایی. 2. انتقال پیام نشان تجاری (گرافیک)، با تبلیغات روی display فروش (POS). یک بسته فلزی شیک با ارزش افزوده بالا در طرح‌های ارگانیک (2 سال تحقیق و توسعه)،100درصد مقاوم در برابر نفوذ نور، هوا و آب، بسته‌بندی شده در سیستم اتمسفری محافظ، سیستم تخلیه برای فشار بالا، چاپ لیتوگرافی، مقاومت و کیفیت،تبلیغات غیرقابل رقابت برای نشان تجاری (POS)، استیل= بسته فلزی زیست محیطی * ادامه دارد…

بیشتر بخوانید . . .