مقالات

طراحی بسته‌بندی به عنوان ابزاری در بازاریابی مصرف‌کننده (بخش ۲)

طراحی بسته‌بندی به عنوان ابزاری در بازاریابی مصرف‌کننده سها عطاالله نایب رییس کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و جوایز سازمان جهانی بسته‌بندی نوامبر، ۲۰۲۱   ۱ بازار خود را به خوبی مطالعه کنید برای شناسایی بخش بازار...

طراحی بسته‌بندی به عنوان ابزاری در بازاریابی مصرف‌کننده (بخش ۱)

طراحی بسته‌بندی به عنوان ابزاری در بازاریابی مصرف‌کننده سها عطاالله نایب رییس کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و جوایز سازمان جهانی بسته‌بندی نوامبر، ۲۰۲۱ برداشت‌های اولیه تاثیر زیادی در درک مردم از هر چیزی دارد. این امر...

توافقنامه اوراسیا و بازار کاغذ ایران

در میان انواع موادی که شرایط واردات و صادرات آن در معاهده اوراسیا دستخوش تغییر خواهد شد کاعذ است. زیرا صنعت کاغذ کشور در این سال‌ها در فراز و نشیب انواع سرمایه‌گذاری‌ها و حتی تغییر ذائقه مصرف قرار گرفته و ممکن است تاثیر قابل توجهی از توافقنامه اوراسیا بگیرد.

۹ نکته که هنگام تعیین برچسب‌‌ باید به آنها توجه کرد

مهندس بسته‌‌بندی باید در ابتدای پروژه برچسب‌‌زنی (Labeling)، داده‌‌ها را از تمامی اعضای تیم جمع کند تا بهترین مواد و تهیه‌‌کننده برچسب را برای پروژه انتخاب نماید. اگر تمامی الزامات به طور کامل مستند...

۱۲ خطای مهلک! پروژه‌های ماشین‌آلات چگونه شکست می‌خورند؟!

شکست پروژه‌های ماشین‌آلات بسته‌بندی به دلایل متعددی اتفاق می‌افتد. در این جا برخی از مهمترین این دلایل معرفی می‌شوند: ۱- انتظارات غیرواقعی از هر دو طرف: گاهی شرکت‌های CPG سطح عملکرد بالایی را مد...

بازی ارز: بخش اول/ صنعت کارتن، شاخه شکننده درخت بسته‌بندی کشور

صنعت کارتن باید بتواند موقعیت خود در گردش کار کشور را بدرستی برای ارکان نظام تعریف کند. این یک موضوع مدیریتی است و ربطی به سابقه یا تخصص در امر کاغذ و کارتن ندارد. اجرای بسیاری از ماموریت‌های مهم صنعت بسته‌بندی کشور بر عهده کارتن‌سازان است و از ایشان انتظار می‌رود با علم به این موضوع نقش خود را بدرستی و طوری تبیین کنند که شبکه تولید و توزیع کشور بتوانند به آنها اتکا کند.