جعبه هاي لوكس رايان

تولیدات زیبا و جدید شرکت رایان، تحولی در بسته‌بندی خاص و ويژه است. بسته‌هاي جديد رايان که در زمره جعبه‌هاي سخت يا Hard Box محسوب مي‌شوند در نگاه اجمالي شبيه بسياري از بسته‌هاي مشابه هستند اما روش توليد و مواد بكار رفته در آنها در نوع خود منحصر به فرد است. برای آشنایی بیشتر با محصولات این شرکت گفت و گویی با حامد حسینی مهر، مدیر عامل این شرکت انجام داده‌ایم که در ادامه مي‌خوانيد.

حامد حسيني مهر مدير جعبه سازي رايان hamed hosseini mehr, rayan luxury boxes founder

حامد حسيني مهر مدير جعبه سازي رايان
hamed hosseini mehr, rayan luxury boxes founder

* صنعت بسته‌بندي: در مورد شرکت و سابقه فعالیت آن بفرماييد.
* حسيني‌مهر: شرکت رایان با تجربه چندین ساله در صنعت بسته‌بندی و طراحي و تولید کالاها و جعبه‌های لوکس و فانتزی، همکاری جــديـدي بـا تولیدکنندگان آغاز كرده است.
این مجـموعـه با اسـتـفـاده از طرح‌های به‌روز و متفاوت از سایر بسته‌‌های موجود در بازار و تولید آنها، توانسته ‌مزیت رقابتی خوبی برای تولیدکنندگانی که در مسیر خلق ارزش افزوده برای تولیدات خود هستند فراهم كند.

* صنعت بسته‌بندي: آیا مجموعه رايان فقط کار تولید جعبه‌ها را انجام می‌دهد یا این که خدمات دیگری هم دارد؟
* حسيني‌مهر: ما در کنار تولید انواع مختلف جعبه سایر خدمات  از جمله طراحی، ساخت پلاک‌های مالتی‌استایل و طلاکوب را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم.

* صنعت بسته‌بندي: چه شد که شما دنبال تولید این نوع جعبه رفتید؟
* حسيني‌مهر: با توجه به تجربه‌ای که بنده از سالیان گذشته در صنعت بسته‌بندی و تبلیغات داشتم همیشه جای خالی بسته‌بندی‌های جدید و مقاوم را در این زمینه احساس می‌کردم. به همین منظور اقدام به تحقیقات گسترده در میان انواع مختلف بسته‌بندی در کشورهای پیشرفته دنیا كردم و در نتیجه با این نوع جعبه‌ها آشنا شدم که توجه من را جلب كرد.

* صنعت بسته‌بندي: بعد از آشنایی با این نوع جعبه‌ها چه اقداماتی انجام دادید؟
* حسيني‌مهر: پس از پايان تحقیقات و یافتن جعبه دلخواه، تحقیقات خود را برای تولید شروع کردم.
در ابتداي كار متوجه شدم برای تولید این گونه جعبه‌ها نیاز به دستگاه‌های پیشرفته برش MDF و سایر ماشین‌آلات است، که با توجه به پیگیری‌های بنده، این دستگاه‌ها توسط ماشین‌سازهای کشور تولید نمی‌شد. مجبور شدم با خارج مکاتبه و اقدام به خرید از آنها کنم.
پس از خرید و وارد كردن این ماشین‌آلات که خود داستان پردردی دارد، اقدام به نصب ماشین‌آلات كردیم.
در این حین شرکت فروشنده ماشین‌آلات از دادن دانش فنی تولید به ما خودداری كرد.
همان طور که همه می‌دانند دانش فنی از خود دستگاه مهمتر است ولي متاسفانه از ارائه آن به ما خودداری شد. این مشکل باعث نشد که ما از کاری که شروع کرده بودیم باز بمانیم.

با توکل بر خدا شروع به کار با دستگاه‌ها كردیم که با آزمون و خطاهای فراوان و صرف وقت، انرژی و هزینه زیاد بالاخره به دانش تولید دست پیدا کردیم، حتی در بعضی مواقع اقدام به ساخت قطعات معیوب دستگاه با استفاده از دانش کارگران ماهر ایرانی نمودیم.

* صنعت بسته‌بندي: پس از این همه مشکلات بالاخره سرانجام کار چه شد؟
* حسيني‌مهر: با آغاز تولید، بازاریابی و فروش جعبه‌ها به مشتریان را شروع کردیم. در ابتدا مشتریان چون با این نوع جعبه‌ها آشنا نبودند کمی در پذیرش آن تردید داشتند که با توضیحاتی در مورد مزایای محصولات، مشتاقانه اقدام به سفارش جعبه‌ها كردند.

*‌ صنعت بسته‌بندي: اين مزیت‌ها چه بودند؟
* حسيني‌مهر: این نوع جعبه‌ها با توجه به دوام بالا و زیبایی که دارند خود یک تبلیغ دائمی برند مورد نظر در دست مشتری هستند و مشتری از دور انداختن آن خودداری می‌کند و این باعث می‌شود نام آن برند در ذهن مشتری حَک شود و باعث خریدهای آینده از کالای مورد نظر گردد و این یعنی افزایش فروش برای تولیدکننده‌ای که از این جعبه‌ها استفاده كرده است.
همچنین زیبایی، استحكام و لطافت این جعبه‌ها باعث می‌شود که مشتری در خرید محصول، آن را از سایر محصولاتی که از بسته‌بندی‌های متداول استفاده كرده‌اند تفکیک كند.
* صنعت بسته‌بندي: آیا این نوع جعبه‌ها اختصاص به نوع مشخصی از محصولات دارد؟
* حسيني‌مهر: به طور کلی از این نوع بسته‌بندی می‌توان در اکثر کالاها استفاده كرد.
اما کالاهایی از قبیل چای، زعفران، خشکبار، شیرینی و شکلات، عسل، زعفران، کیف و کفش، صنایع دستی، طلا و جواهر، ساعت  و سایر صنایعی که در بسته‌بندی محصولات خود به دنبال استحکام، زیبایی، ارزش افزوده بالا و تمایز از رقبای خود می‌باشند، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

iranpack-rayan-boxes جعبه‌هاي لوكس رايان

iranpack-rayan-boxes
جعبه‌هاي لوكس رايان

* صنعت بسته‌بندي: روش تولید این جعبه‌ها چگونه است؟
* حسيني‌مهر: همان طور که پیش از این عرض کردم مراحل برش MDF با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته انجام می‌شود و بقیه مراحل کار مثل شاسی‌سازی، روکش محصولات و سایر خدمات به روش دستی انجام می‌شود و در نهایت جعبه‌های آماده جهت قراردادن محصولات به واحد تولیدی مشتریان حمل می‌شود.

* صنعت بسته‌بندي: با توجه به این که بیشتر مراحل ساخت اين جعبه‌ها با دست انجام می‌شود، آیا قیمت آن برای مشتریان مناسب است؟
* حسيني‌مهر: با توجه به محاسنی که در پیش عنوان کردم قیمت این جعبه‌ها قیمت مناسبی است و می‌تواند به همراه کالای باکیفیت داخل آن کمک زیادی به افزایش فروش کالاها كند. همچنین متفاوت بودن تولیدات این مجموعه نسبت به سایر بسته‌بندی‌ها از جمله فلز، کاغذ، مقوا، پلاستیک، کارتن و شیشه، می‌تواند برای تولیدکنندگانی که به دنبال کسب بازارهای جدید خارجی هستند موفقیت‌آمیز باشد.

* صنعت بسته‌بندي: برنامه شما برای آینده چیست؟
*‌ حسيني‌مهر: ما هیچ وقت خود را بی‌نیاز از تحقیق و توسعه نمی‌بینیم و سعی خواهیم كرد دانش خود را همگام با پیشرفت این صنعت منطبق سازیم و بتوانیم همیشه محصولات جدید به مشتریان خود ارائه دهیم.

* صنعت بسته‌بندي: در پایان اگر مطلبی باقی مانده بفرمایید.
* حسيني‌مهر: جا دارد در این جا از تولیدکنندگانی که به ما اعتماد کردند و از اين جعبه‌ها استفاده كردند تشکر و قدرددانی کنم و امیدوارم که بتوانیم افتخار همکاری با سایر تولیدکنندگان را نیز در کارنامه خود داشته باشیم.
نكته‌اي هست كه فكر مي‌كنم بايد بگويم. ما در راه تولید مشکلات فراوانی را تحمل کرده‌ایم و همچنان نیز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم. اما عشق به تولید ما را در پیشبرد هدف‌هایمان مصمم‌تر كرده است.
شاید بد نباشد گله‌ای هم از مسئولین داشته باشم که حمایت از تولید را تاکنون ندیده‌ایم و گرفتن ناچیزترین تسهيلات برای ما یک آرزوی دست‌نیافتنی شده است.
همچنین ما آماده ارائه مشاوره به مشتریان عزیز در زمینه این نوع جعبه‌ها می باشیم و بازدید از سايت اينترنتي شرکت ما اطلاعات بيشتري به علاقمندان خواهد داد.
www.rayan-media.com

جلد ماهنامه صنعت بسته بندي شماره 161 sanat bastebandi cover 161

جلد ماهنامه صنعت بسته بندي شماره 161
sanat bastebandi cover 161

دانلود گزارش جعبه هاي رايان در ماهنامه صنعت بسته بندي شماره 161 – jpg

دانلود گزارش جعبه هاي رايان در ماهنامه صنعت بسته بندي شماره 161 – pdf

بیشتر بخوانید . . .