نوآوری‌های شرکت بِرِوِتی آنجلا در بسته بندی دارو (بخش 1)

iranpack sanat bastebandi 185 rajeev kabbur

Rajeev Kabbur مدیر بازاریابی کمپانی ایتالیایی Brevetti Angela

نوآوری‌های شرکت Brevetti Angela در صنعت بسته بندی دارو

گفت و گوی رضا نورائی سردبیر مجله صنعت بسته‌بندی با مدیر بازاریابی کمپانی ایتالیایی Brevetti Angela  طراح و سازنده دستگاه‌های Blow–Fill–Seal (BFS)

 در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی Iran Pharma که روزهای دوم تا چهارم مهرماه در تهران برگزار شد، فرصتی دست داد تا در غرفه شرکت کار و اندیشه با آقای Rajeev Kabbur مدیر بازاریابی کمپانی ایتالیایی Brevetti Angela  درباره فعالیت‌ها و محصولات این کمپانی صحبت کنیم. خلاصه این گفت و گو در زیر تقدیم شده است.

گفتنی است تعداد کمپانی‌هایی که در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های BFS مورد استفاده در صنایع دارویی فعالیت دارند، از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است. شرکت ایتالیایی Brevetti Angela یکی از این معدود سازندگان است که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

 

بخش اول

BFS

 

آقای کابور، درباره سابقه و فعالیت‌های شرکت بروتی آنجلا بگویید.

کابور: شرکت بِرِوتی آنجلا سابقه‌ای 40 ساله در این حوزه از صنعت دارد و از سال 1991 در بازار ایران حضور داشته است. خود من هم یک سابقه 30 ساله در زمینه فعالیت در صنایع دارویی دارم و در شرکت‌های معتبری همچون SIFRA وFRISINIUS  فعالیت داشته‌ام.

پست سازمانی من در این کمپانی مدیر بازاریابی است. اگر نام من را در گوگل جست و جو کنید می‌توانید ببینید که تمام امور تحقیقاتی شرکت بِرِوتی آنجلا را من پیگیری می‌کنم و بر همین اساس مقالات زیادی از من در سایت شرکت بِرِوتی آنجلا موجود است.

 

بِرِوتی آنجلا چه محصولاتی تولید و به بازار عرضه می‌کند؟

کابور: محصول شرکت بِرِوتی آنجلا در واقع ماشین‌آلات BFS  است که نوعی فناوری نسبتاً جدید است که در این ماشین‌ها از پلیمرهای PP (پلی‌پروپیلن) PE (پلی‌اتیلن) و نیز LDPE  و HDPE  برای تولید ظروف مورد مصرف در صنایع دارویی استفاده می‌شود و در همین ماشینی که ویال‌ها و یا بطری‌ها را تولید می‌کند، بلافاصله پرکردن این ظروف از محلول دارویی مورد نظر هم در شرایط کاملاً اسپتیک انجام می‌شود. محلول‌های دارویی که می‌توان با این ماشین‌ها تولید کرد بسیار متنوع است و اگر ما بخواهیم بطور کلی به این داروها اشاره کنیم محلول‌های تزریقی، آنتی بیوتیک‌ها، قطره‌های چشمی، سوسپانسیون‌ها، محلول‌های شستشو، محلول‌های دیالیز از آن جمله است.

BFS به این معنا است که شما گرانول پلیمری مثلPP  و یا  PEرا می‌ریزید داخل قسمت اکسترودر دستگاه SYFPAC که یک نام خاص برای دستگاه‌های BFS ساخت کمپانی بروتی آنجلاست. گرانول تحت شرایط خاصی حرارت می‌بیند و پس از آن به شکل لوله‌های پلاستیکی که داخل آنها خالی است از اکسترودر خارج شده و وارد قالبی می‌شوند که از دو طرف این لوله‌ها را در بر می‌گیرند.

بخشی از هر لوله داخل یک قالب قرار می‌گیرد و با دمیده شدن هوای تحت فشار   به داخل این لوله‌ها، هر لوله در داخل قالب مربوطه فرم و شکل آن قالب را پیدا می‌کند بسته به اندازه قالبی که برای دستگاه طراحی شده است ظروف بسیار کوچک با حجم 2/0 میلی‌لیتر تا گالن‌های بزرگ به حجم تا 13 لیتر را می‌توان با این ماشین‌ها تولید کرد.

بلافاصله بعد از ساخت ظرف، از طریق  نازل‌هایی که در دستگاه تعبیه شده، ظروف مذکور از محلول دارویی مورد نظر که قبلاً آماده شده و به قسمت پرکنی دستگاه متصل گردیده، پر می‌شوند و در مرحله بعد، قسمت درب ظرف هم بسته شده و از دستگاه خارج می‌شود. مراحل انجام کار پنج مرحله است که عبارت هستند از:

  1. Extrusion
  2. Blow
  3. Fill
  4. Seal
  5. De-Flash
iranpack sanat bastebandi 185 Blow_fill_seal_tech

BFS Blow-Fill-Seal

همان طور که در تصویر دیده می‌شود همه این کارها تنها در یک ماشین انجام می‌شود. البته باید توجه داشت که این ماشین‌ها بسته به حجم ظروف تولیدی به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  1. Small Volume Packaging (SVP)
  2. Large Volume Packaging (LVP)
  3. Very Large Volume Packaging (VLVP)

iranpack sanat bastebandi 185 angela btevetti lvp-3c034-2437_184

 استفاده از فن‌آوری BFS دارای چه مزیتی در صنایع دارویی دارد؟

کابور: اگر بخواهیم مزایای فرآیند تولید در سیستم BFS را بشماریم گفتن دو مزیت خیلی مهم است: اول این که شما در مدت زمان بسیار کمی ظرف را ساخته و پر می‌کنید. دوم این که به دلیل شرایط خاص و کاملاً تمیز (استریل) که در داخل ماشین وجود دارد، احتمال آلوده شدن محصول بسیار کم است.

در واقع این دو دلیل، مزایای اصلی فناوری BFS هستند اما وقتی ما با این فرآیند سر و کار پیدا می‌کنیم اولین و مهمترین نکته این است که این ماشین قابلیت داشته باشد که از پلیمرهای موجود در بازار، ظرف‌های مد نظر را به شکل مطلوب تولید کند.

دستگاه‌های ساخت بروتی آنجلا چه تفاوتی با دستگاه‌های مشابه موجود در بازار دارند؟

کابور: همان طور که گفته شد با فنآوری BFS می‌توان ظروفی را از جنس PP، PE،  LDPEو  HDPE تولید کرد. عمده‌ترین تمایز ماشین ساخت کمپانی بروتی آنجلا با ماشین‌های مشابه در این است که در یک ماشین SYFPAC ساخت این کمپانی می‌توان بدون تغییرات سخت‌افزاری، از هر یک از دو مادهPP  و یا PE برای تولید ظرف مورد نظر استفاده کرد و تنها پارامترهای دستگاه است که متناسب با این مواد تنظیم می‌گردد.

شرکت بروتی آنجلا برای تأمین خدمات پس از فروش چه برنامه‌ای دارد؟

کابور: با توجه به تجربه من از سال 1991 که نزدیک به 25 سال می‌شود می‌دانم که در ایران موضوع خدمات پس از فروش برای شرکت‌های ایرانی بسیار اهمیت دارد زیرا اگر این بازدیدها از مشتری‌ها به طور مرتب انجام شود چنان چه دستگاه‌ها معایبی پیدا کرده باشند، قبل از آن که این اشکالات فنی بعضاً جزیی، موجب خسارات سنگینی به ماشین باشند، شناسایی و رفع می‌شود.

گاهی اتفاق می‌افتد که دستگاه دچار مشکل فنی است اما موضوع به هر دلیلی به سازنده اعلام نمی‌شود، بازدید کارشناس بروتی آنجلا از دستگاه‌ها کمک می‌کند که این اشکالات هم شناسایی و رفع گردد و در هر بازدید نیاز دستگاه‌ها به قطعات یدکی هم مورد ارزیابی قرار گیرد. بنا بر این اگر ما بتوانیم مشتریان خودمان را به طور مرتب ویزیت کنیم هم از مشکلاتی که برای ماشین رخ می‌دهد باخبر خواهیم شد هم از مشکلاتی که اپراتورها و مهندسان ایرانی با این ماشین‌آلات دارند آگاهی خواهیم یافت و در نتیجه این امکان فراهم خواهد آمد که با بازدید فنی و سرویس به موقع دستگاه‌ها، عمر کاری آنها  افزایش یابد.

جز این برای بهتر شدن شرایط کاری دستگاه‌های BFS در ایران چه اقداماتی باید انجام شود؟

کابور: برای این که شرایط کاری دستگاه بهتر شود بسیار مهم است که ما از دو طریق، خدماتی که قبلاً به آن اشاره شد را در اختیار  مشتریان خود قرار دهیم:

  • تیمی در ایران داشته باشیم که هر زمان مشتریان ایرانی ما با دستگاه مشکل پیدا کردند، بتوانند سریعاً با این تیم تماس بگیرند و آنها برای رفع مشکل دستگاه اقدام کنند.
  • از طریق اینترنت و رفع مشکلات مخصوصاً برنامه و نرم‌افزاری از راه دور و توسط سیستم ریموت معمولی، اگر برای دستگاه مشکلی ایجاد شد مشتری با ما تماس بگیرد و ما از اروپا راحت بتوانیم مشتری خودمان را کمک کنیم و مشکل دستگاهش را رفع کنیم. امروزه اکثر دستگاه‌های نسل جدید از جمله SYFPAC از این قابلیت برخوردارند.
  • نکته دیگر این است که نفراتی که مسئولیت ارائه خدمات فنی به مشتریان را دارند به طور پیوسته آموزش ببینند و تیم فنی از نظر اطلاعات کاملا به روز و از تغییرات ایجاد شده باخبر باشد تا بتواند با ماشین‌آلات مورد نظر در بهترین شرایط کار کند.

به لحاظ سیاست کاری و ارائه خدمات پس از فروش که مد نظر شرکت بِرِوتی آنجلا بوده است نزدیک به 30 سال است از کار دستگاه‌های ما در ایران می‌گذرد و این دستگاه‌ها همچنان کار می‌کنند و خدمات سرویس‌دهی ما همچنان پابرجاست.

 

خواندن بخش دوم

 

شرکت کار و اندیشه نماینده شرکت Brevetti Angela در ایران

شرکت کار و اندیشه
نماینده شرکت Brevetti Angela در ایران 02188880292

بیشتر بخوانید . . .