استاندار آذربایجان شرقی: متقاضیان خدمات چاپ و بسته‌بندی را باید از واردات بی‌نیاز کنیم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ضرورت دارد صنعت چاپ بخشی از تولید ناخالص داخلی و اشتغال استان را به خود اختصاص دهد و باید متقاضیان خدمات چاپ و بسته‌بندی را از واردات بی‌نیاز کنیم.
اسماعیل جبارزاده در بازدید از شرکت صنایع چاپ و بسته‌بندی هاتف در شهرک صنعتی عالی‌نسب، ضمن تبریک روز ملی صنعت چاپ به همه فعالان این عرصه، بر آماده کردن فضای استان برای بزرگداشت دویستمین سال ورود صنعت چاپ به ایران و تاسیس نخستین چاپخانه کشور در تبریز تاکید کرد. استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که صنعت چاپ یک صنعت ماشین‌محور نیست، افزود: محصولی که از صنعت چاپ بیرون می‌آید آمیزه‌ای از هنر و استعداد است که حضور افراد خوش‌فکر و هنرمند در این صنعت نیز همین را نشان می‌دهد.

جبارزاده با اشاره به فعالیت 331 واحد چاپ در استان، گفت: صنعت چاپ ما باید حرف اول را بزند و در این راستا باید تعداد واحدهای بزرگ صنعت چاپ را افزایش دهیم، البته این به معنی بی‌توجهی به واحدهای کوچک نیست. وی از فعالان صنعت چاپ استان نیز خواست با بررسی همه‌جانبه مسایل و مشکلات این صنعت، بسته پیشنهادی خود را برای حل مشکلات ارایه کنند.
وی همچنین آمادگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را برای اختصاص سهمی از تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و تولیدی به صنایع چاپ و بسته‌بندی اعلام کرد.
تعدادی از فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی استان نیز در حاشیه این بازدید، با بیان بخشی از توانمندی‌های استان در این حوزه، خواستار حمایت دولت از توسعه صنعت چاپ و فعالیت بخش خصوصی در این زمینه شدند. استاندار آذربایجان شرقی همچنین با حضور در قسمت‌های مختلف این شرکت با توانمندی‌های صنعت چاپ استان و فناوری‌های موجود در این صنعت آشنا شد.

بیشتر بخوانید . . .