نمایشگاه شیرینی و شکلات با 80% غرفه سازی در 30 هزار متر مربع میزبان علاقمندان

به گزارش روابط عمومی ستادبرگزاری، جمشید مغازه ای دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات گفت: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات از دوشنبه 23 شهریور به مدت 4 روز از ساعت 10 صبح الی 18 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان علاقمندان به این صنعت پرطرفدار می باشد.

به گزارش روابط عمومی ستادبرگزاری، جمشید مغازه ای دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات گفت: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات از دوشنبه 23 شهریور به مدت 4 روز از ساعت 10 صبح الی 18 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان علاقمندان به این صنعت پرطرفدار می باشد.

از ویژگی های این نمایشگاه 80 درصد غرفه سازی مشارکت کنندگان است که به جذابیت های این نمایشگاه اضافه خواهد کرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات در 30 هزار متر مربع  در سالن های   44A ، 44B ، 40 ، 41،  31A ،  31B ، 38 ، 35 و همچنین فضای باز پیرامون سالن های تحت پوشش برگزار می گردد.

دبیر انجمن درباره روند شکل گیری و فعالیت این نمایشگاه می گوید: ابتدا نمايشگاه با 2 سالن و با فضاي حدود 3000 متر مربع شروع به فعاليت کرد که در حال حاضر اين فضا به30 هزار متر مربع رسيده است، ضمناً برگزاري نمايشگاه در صادرات نيز نقش بسيار موثري را بدنبال داشته است.

 

هدف نمایشگاه شیرینی و شکلات نمایش توانمندی های صنعت

مغازه ای در ادامه افزود: هدف از برگزاري نمايشگاه به خصــــوص نمايشگاه هاي بازرگاني و تخصصي که فروش مستقيم ندارند صرفاً مسئـــله ي نشان دادن توانمندي هاي اين صنعت است . طبيعتاً وقتي به 10 سال گذشته که شروع کار نمايشگاه توسط پيشکسوتان اين صنعت بود باز مي گرديم و مقايسه مي کنيم، سير صعودي را مشاهده مي کنيم.

 به عنوان مثال در صادرات در سال 1380 حدود 40 ميليون دلار بوده و در سال گذشته به 600 ميليون دلار رسيده است و قطعاً نمايشگاه در اين امر مزيد بر علت مي باشد در ضمن اینکه باید اعلام کرد، صنعت شیرینی و شکلات بعد از لبنیات بیشترین صادرات صنعت غذایی را به خود اختصاص داده است.

 

از مسئولان دعوت کردیم تا از نزديک عظمت اين صنعت را مشاهده نمايند

جمشید مغازه ای از انتظارات خود از مسئولان گفت: ما دوست داريم همانطور که مشارکين با ذوق و شوق قدم پيش گذاشتند و در نمايشگاه ما شرکت کردند، دولتمردان، صاحب نظران و بزرگان نيز از نمايشگاه بازديد نمايند و توانمندي هاي اين صنعت را از نزديک مشاهده کنند، ضمناً ما در اين راستا کوتاهي نکرده و اقداماتي را نيز انجام داديم، از مديران وزارتخانه هاي مختلفي که با ما ارتباط تنگاتگ دارند مثل وزارت صنعت، معدن و تجارت ، وزارت بهداشت، سازمان استاندارد، اتاق بازرگاني و مجلس و ساير نهادهايي که به نوعي با ما تعامل دارند دعوت بعمل آورده و انتطار داريم که آنها نيز تشريف آورده و از نزديک عظمت اين صنعت را مشاهده نمايند، البته در بسياري مواقع بدليل گرفتاري و همزماني امورهاي مختلف و مشکلات اين امر مقدور نمي باشد.

 

فقط دو نمایشگاه تخصصی شیرینی و شکلات در دنیا

دبیر انجمن در ادامه گفت: يکي از مهم ترين امتيازات نمايشگاه ما فعاليت در سه بخش مواد اوليه، ماشين آلات و محصول نهايي است که طبيعتاً اين امر در دنيا بسيار خاص مي باشد و در هر مکاني وقتي نمايشگاه تخصصي برگزار مي شود به نوعي با صنايع  غذايي در ارتباط است. در زمينه شيريني و شکلات در دنيا دو نمايشگاه تخصصي که فقط در اين زمينه مي باشد، وجود دارد که بزرگترين آن  ISM  آلمان است که در پايان فصل پيک شيريني و شکلات برگزار مي شود و همچنين دومي که در خاورميانه بسيار خاص و زبانزد مي باشد نمايشگاه ما است که با استقبال بي نظير دست اندرکاران، توليدکنندگان و واحدهاي توليدي مواجه گرديده که در حال حاضر نيز به وضعيت مطلوبي رسيده، اما باز هم به آن اهدافي که مورد نظر ما هست و نشانه گذاري کرده ايم، نرسيديم  اميد است که اين دستاوردها هر چه سريعتر نصيب ما شود.

منبع : انجمن

بیشتر بخوانید . . .