نوآوری مواد، طراحی بسته‌بندی

یا تا به حال به این فکر کرده‌اید که تفاوت بین بسته‌ای که آن را دور می‌اندازیم و بسته‌ای که آن را نگه می‌داریم چیست؟!
آیا خریداران آنلاین که اکثر آنها که تا زمان دریافت محصول، بسته‌بندی را نمی‌بینند، به بسته‌بندی اهمیت می‌دهند؟ آیا راهی برای حذف کامل بسته‌بندی وجود دارد؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که تفاوت بین بسته‌ای که آن را دور می‌اندازیم و بسته‌ای که آن را نگه می‌داریم چیست؟!
آیا خریداران آنلاین که اکثر آنها که تا زمان دریافت محصول، بسته‌بندی را نمی‌بینند، به بسته‌بندی اهمیت می‌دهند؟ آیا راهی برای حذف کامل بسته‌بندی وجود دارد؟!
کتاب نوآوری در زمینه مواد: طراحی بسته‌بندی (PACKAGING DESIGN)، سومین کتاب از مجموعه کتاب‌هایی است که چشم‌انداز طراحی بسته‌بندی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
این کتاب که در سه بخش مطالعه موردی ( شامل “فرم‌های کارکردی”، “سیستم‌های دیسپِنس” و “تعاملی”) تنظیم شده، به سوالات کلیدی مذکور پاسخ می‌دهد.
اندرو اچ.دِنت و لِزلی شِر، نویسندگان کتاب، یکی مشاور علم مواد و یکی مشاور طراحی هستند که به بررسی نقش نوآوری‌های امروزی در زمینه خرده‌فروشی، مواد، طراحی و بازاریابی بر بسته‌بندی و همچنین چگونگی احتمال موفقیت یا شکست پیشرفت‌های اخیر در زمینه بسته‌بندی محصولات مصرفی در جهان دیجیتال ما می‌پردازند.
در این کتاب، پروژه‌ها به طور کامل و به همراه تصاویر مربوطه و ارائه جزئیات مفصل راجع به بیش از 100 ماده معرفی می‌شوند. این کتاب، نگاه دقیقی به پروژه‌هایی مانند بسته‌بندی‌هایِ با قابلیت گیاه شدن (PLANTABLE PACKAGING) دارد.
این نوع بسته‌بندی موقع دفن شدن در خاک می‌تواند به گیاه تبدیل شود. از جمله پروژه‌های دیگری که در این کتاب به آنها پرداخته می‌شود عبارت است از: لیبل‌های بطری که به موسیقی واکنش نشان می‌دهند، یک شیشه نوشیدنی قابل کود شدن و حتی پوسته‌های خوردنی روی گلوله‌های ماست منجمد. بی‌تردید این کتاب می‌تواند یک مرجع ایده‌آل برای دانشجویان طراحی و حرفه‌ای‌های بسته‌بندی باشد.

بیشتر بخوانید . . .