3 ماشینساز صنعت بسته بندی به جمع ماشینسازان تایید شده معاونت فناوری ریاست جمهوری پیوستند

machine accept

شرکتهای ماه ماشین آریا، طرسام و کاراصنعت سازان نوین که در عرصه صنایع بسته بندی و صنایع غذایی فعالیت دارند به جمع ماشینسازان مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیوستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای برنامه ای جدید به نام “برنامه حمایت از توسعه بازار ماشین آلات صنعتی پیشرفته ساخت داخل” از سال گذشته اقدام به شناسایی و ارزیابی ماشینسازان داخلی کرده است. خریدارانی که دستگاه های مورد نیاز خود را از این ماشینسازان تهیه کنند مشمول برنامه حمایتی شده و می توانند بسته به کیفیت ماشین درخواستی و اعتبار سنجی خود تسهیلات با بهره 12 تا 18 درصد دریافت کنند.

از نیمه دوم سال جاری موج ثبت نام و پیوستن ماشینسازان صنعت بسته بندی و صنایع غذایی که بیشترین مصرف در صنعت کشور را دارند شدت گرفته است. در این موج جدید که با کارگزاری و اطلاع رسانی مدیر ماهنامه صنعت بسته بندی (رضا نورائی) شکل گرفته ماشینسازان زیادی در فهرست ارزیابی و پذیرش قرار دارند. از این جمع سه ماشینساز بتازگی وارد فهرست نهایی شدند.

کاراصنعت سازان نوین

شرکت کاراصنعت سازان نوین با بیش از ربع قرن سابقه در ماشینسازی از نخستین ماشینسازانی بود که در این طرح ثبت نام کرده و مورد ارزیابی قرار گرفت. طیف گسترده ماشین الات ساخت داخل، کیفیت بالا، تسلط و تخصص بالا در عملیات فنی، قدرت طراحی و محاسبات، تعدد نیروهای متخصص و کثرت فروشهای موفق بصورت ماشین و خط می تواند از عوامل موثر در پذیرش این ماشینساز باشد.

طرسام

شرکت طرسام یک شرکت دانش بنیان باسابقه علمی پژوهشی بالا می باشد که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نامی شناخته شده بود و از قبل پرونده ارزیابی موفق داشت. طرسام جزء طلایه داران همکاری صنعت و دانشگاه است و از همکاری اساتید دانشگاهی نیز در پروژه های خود بهره می برد. این شرکت پس از ثبت ماشینهای خود بصورت مستقیم و بدون طی مراحل بازدید و ارزیابی حضوری به جمع ماشینسازان برنامه حمایت راه یافت که نشانه کیفیت و تخصص بالای مدیران و پرسنل شرکت در زمینه فناوری است.

ماه ماشین آریا

شرکت ماه ماشین آریا جزء ماشینسازان نوآور در ایران محسوب می شود و تعداد زیادی از ساخته های آن انحصاری است. این شرکت مطرح ترین ماشینساز ایرانی در صنعت آرد و غلات است. همچنین مطرح ترین سازنده ربات صنعتی در ایران می باشد. آوازه فعالیتهای این شرکت پژوهشی مهندسی باعث شد دو هفته قبل دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور مهمان کارخانه ماه ماشین باشد و از دستاوردهای این شرکت در زمینه ربات دیدن کند. نتیجه مثبت این بازدید در کمتر از 48 ساعت به جلسه و عقد تفاهم در چند زمینه حمایتی برای ماشینسازان شد. ماه ماشین آریا از یک بخش طراحی بسیار هوشمند و دقیق بهره می برد که  در کنار یک سیستم قوی مدیریت و تقسیم کار باعث موفقیت این شرکت شده است.

تولیدکنندگان و صنعتگران کشور می توانند با خرید دستگاه های خود از این شرکتها از تسهیلات برنامه حمایت استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه حمایت به اینجا بروید

بیشتر بخوانید . . .