برگزیدگان مسابقه جهانی بسته‌بندی سال 2021 – گروه غذا

برگزیدگان مسابقه جهانی بسته‌بندی سال 2021 – گروه غذا

لینک اینستاگرام – صفحه اول

لینک اینستاگرام – صفحه دوم

 


چین* SUGAR TETRIS یک بسته‌بندی آب نبات برای کودکان است‌، با مفهوم “به اشتراک گذاری‌، تعامل و سرگرمی”. استفاده از تتریس به عنوان نکته اصلی و استفاده از 12 نوع حیوان برای نشان دادن طعم‌های مختلف آب نبات. هر حیوان از حرکات طنز و اغراق آمیز بدن برای تعامل با یکدیگر در فضاهای مختلف استفاده می‌کند.
با حفظ حس رنگی‌، چشمان هر حیوان شوخ طبعی شخصیت حیوان را منعکس می‌کند. برای افزایش قابلیت استفاده مجدد و سازگاری با محیط زیست برای بسته‌بندی‌، هر یک از اشکال حیوانات را می‌توان با اره منبت کاری یا اره مویی به راحتی جدا و آزادانه با هم ترکیب کرد‌. این بسته به کودکان اجازه می‌دهد هنگام چشیدن آب نبات از لذت بیشتری برخوردار شوند.


اوکراین* بطری پلیمری سس‌های «Vognyar» (آتش‌نشان) توسط فناوری اکستروژن یک مرحله‌ای از ماده اولیه rPET ساخته شده و می‌تواند کاملاً (100٪) بازیافت شود. بطری دارای یک مانع محافظتی است که 90٪ از اشعه ماورا بنفش را مسدود می‌کند و این باعث افزایش تاریخ انقضا سس‌ها می شود.
بطری دارای اندازه گردن DIN 24/410 و یک درب لولایی برای استفاده آسان از سس‌ها است. اجرای این بطری فروش سس‌ها را 15٪ افزایش داد.


سوئیس* بسته‌بندی پایدار و نجیب ساخته شده از مقوا با فویل‌کوبی گرم. این یک ساختار نوآورانه است. نصب آن آسان است و محصولات را کاملاً نمایش می‌دهد. سازگار با محیط زیست و با حمل و نقل در شرایط مسطح CO2 را ذخیره می‌کند.
حذف آسان محصولات؛ ارائه محصول ایده آل است و با توجه به مقسم‌های شیب‌دار؛ بعد از مصرف به راحتی می‌توان آن را وارد چرخه بازیافت کرد.


جمهوری چک* BB DELIVERY PROTECT مورد نیاز شرایط فعلی و حوادث COVID-19.
چگونه بسته‌بندی و تحویل سفارش در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود؟
این راه حل بسته‌بندی یک دربندی کاملا بهداشتی دارد که به لطف چسب یکپارچه‌ مواد غذایی درون خود را کاملا دست نخورده و بدون ارتباط با آلودگی بیرون نگه می‌دارد. به لطف پنجره‌های جعبه می‌توان کامل وضعیت محتوا را بررسی کرد. مراحل ارسال مانند حمل و نقل و سایر موارد اجازه تماس شخص ثالث با غذا را نمی‌دهد. فقط مشتری با استفاده از نوار قابل پاره شدن یکپارچه بسته‌بندی را سریع و بدون امکان بازگشت به قبل از پارگی باز می‌کند.


استرالیا و نیوزیلند* 100٪ بدون پلاستیک‌، این راه حل بسته‌بندی تخت‌، پایدار و از موادی ساخته شده است که هم قابل بازیافت‌، هم قابل شستشو و هم قابل تجزیه هستند.
Lobster Protector از نظر قیمت در برابر فوم پلی‌استایرن EPS‌، که معیار بسته‌بندی‌های زنجیره سرد می‌باشد قابل رقابت است. بسته محافظ خرچنگ عملکرد حرارتی برتر را ارائه می‌دهد و دمای محصول را بین 7 تا 12 درجه سانتی‌گراد برای 36 ساعت ثابت نگه می‌دارد.
خرچنگ‌های حمل شده در Lobster Protector با وضعیت سالمتری به مقصد می‌رسند.
آنها نرخ مرگ و میر کمتر و رطوبت کمتری دارند و در نتیجه ارزش تجاری آنها را به حداکثر می‌رسد. این طراحی میزان تجمع CO2‌، کنترل سطح رطوبت و رطوبت هنگام انتقال را به حداقل می‌رساند. این محصول همچنین قابلیت نمایش نشان تجاری سفارشی مشتری را در کارتن بیرونی دارد.


ایالات متحده* تحویل در خانه‌، حال رشد است. سیب زمینی سرخ کرده‌، تکه‌های مرغ و سایر غذاهای محبوب می‌توانند بدون مشخصات طعم و مزه سرد و مرطوب باشند. مصرف‌کنندگان انتظار دارند طعم‌، بافت و درجه حرارت غذا برای غذای تحویلی همانند رستوران‌ها باشد. طراحی «جریان متقاطع» که ثبت اختراع هم شده‌، رطوبت و چگالش را با حفظ دمای غذا از بین می‌برد.
تهویه از طریق بسته شدن‌، با کانالهای جریان هوا افزایش یافته در پایه ظرف‌، همراه با تخلیه درب ضد بخار‌، اطمینان از گرم و ترد ماندن مواد غذایی را تضمین می‌کند. این روش می‌تواند دمای داخلی و بافت غذا را به مدت 30 دقیقه حمل و نقل حفظ کرده و مرغ‌های سرخ شده را به مدت سه ساعت در گرمخانه خودکار ترد نگه ‌دارد و تا 110 درجه سانتی‌گراد برای استفاده مجدد قابلیت حرارت دادن توسط مایکرویو را دارند.


تایلند* جداسازی درپوش‌ها با توجه به دفع مناسب پس از استفاده‌، ضروری است. ما درپوشی تولید کردیم که مهر و موم آن با دست می‌شکند‌، و سپس به راحتی از بطری جدا می‌شود. از این طریق‌، این درپوش توقعات زیست‌محیطی مصرف‌کنندگان و جامعه را برآورده می‌کند.


ایالات متحده* ما یک سیستم تحویل جدید ابتکاری برای سس پنیر فلفل قرمز و پنیر FUNacho طراحی کردیم که در فروشگاه‌های راحتی‌، استادیوم‌ها و سینماهای سراسر دنیا به فروش می‌رسد. این بطری‌های 75 اونسی (2 لیتری) را که استفاده از آنها ساده است جایگزین کیسه‌های ناجور و بد دست می‌کند.
هر دو بطری و مونتاژ شیرها با رزین مورد تایید FDA تولید شده‌اند.
این سیستم تحویل جدید ارگونومیک است و قرار دادن بطری‌های جدید و خارج استفاده از آن را برای کاربر نهایی آسان می‌کند. علاوه بر این‌، این طراحی جدید تخلیه تقریباً تمام محصول را امکان‌پذیر می‌کند.

ژاپن* جعبه 3 ثانیه، فروشندگان را قادر می‌سازد آنها را در یک حرکت بسرعت باز کنند.
جعبه نودل‌، که ارتفاع آن بسیار کمتر از عرض آن است‌، عملکردی کاملاً آسان برای باز کردن دارد‌و پرفراژ‌ها و خط چین‌های طراحی شده این امکان را فراهم می‌کنند.
از آنجا که به دو قسمت مسطح تبدیل می‌شود‌، جدا کردن آن آسان است.


SupraPulp یک جایگزین سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه برای بسته‌بندی‌های پلاستیکی است.
این یک راه حل بسته‌بندی مواد غذایی از مواد قابل کمپوست شدن است که توسط هیچ ماده خاصی پوشش نشده است.
SupraPulp یک بسته‌بندی پایه سلولز است که می‌تواند برای غذاهای گرم‌، مرطوب و چرب استفاده شود. مواد سازنده این ظرف باعث نشت و جذب مایعات و روغن نمی‌شود و در برابر تغییر دما مقاوم است.
SupraPulp جایگزینی برای بسته‌بندی‌های پلاستیکی است. این یک ترکیب قابل تهیه از منابع تجدیدپذیر است و از پسماند منابع تجدیدپذیر ساخته می‌شود. می‌توانید غذا را در SupraPulp تا 270 درجه سانتی‌گراد گرم کرده و در دمای 40- درجه سانتی‌گراد منجمد کنید. همچنین می‌تواند از بالا سیل شده باشد.


ایالات متحده* سینی مقوایی جایگزین سینی‌های فوم و CPETشده است. این بسته تا 90٪ پلاستیک را کاهش می‌دهد و از 100٪ مقوا قابل بازیافت ساخته شده است. ساختار منحصر به فرد آن دارای یک فلنج سیل یک تکه است که در عین بازدارندگی، ساختار اضافه یکپارچه‌ای را فراهم می‌کند. در حالی که در بسته‌های MAP و VSP همیشه احتمال نشت وجود دارد. آستر فیلم پس از استفاده به راحتی از مقوا جدا می‌شود و باعث می‌شود سینی و فیلم کاملاً قابل بازیافت باشند. در این بسته ما یک فرآیند یک مرحله‌ای برای برپا کردن، ردیف کردن‌، پرکنی و سیل را با یک سینی مقوایی دایکات شده انجام دادیم.


تایلند* ما درپوشی تولید کرده‌ایم که با استفاده از آن دیگر سیل القایی ضرورتی نخواهد داشت زیرا توسط داخل کلاهک سیل می‌شود. بدون چسبناک شدن انگشتان می‌توان بلافاصله پس از باز کردن درپوش از محصول استفاده کرد. همچنین این درپوش دارای عملکرد عالی در جلوگیری از برگشت مواد به داخل بطری است و در صورت فشرده کردن بطری خالی هوا وارد بطری فشرده شده نخواهد شد.


نروژ* گوشه‌های این جعبه بصورتی است که آب نمی‌ریزد. جعبه‌ها از قبل چسب زده می‌شوند. اندازه آنها کاملا مناسب پالت در نظر گرفته شده و از ورق مقوای یکدست با ضخامت 1.3 میلی‌متر همراه با لایه پلی‌اتیلن ساخته شده است. پلی‌اتیلن تنها 2،67٪ مواد مصرفی را تشکیل می‌دهد و زیر حد نصاب 5٪ توصیه شده توسط اتحادیه اروپا است.

به طور معمول این نوع جعبه در دار روی دستگاه ‌چسب‌زن شش نقطه‌ای ساخته می‌شود‌، اما این جعبه بجز دستگاه چسب‌زن شش نقطه‌ای‌، به راحتی بر روی دستگاه‌های ساده جعبه‌چسبان نیز قابل انجام است.

اسپانیا* این ظرف برای بهبود کارایی در کل زنجیره تامین بدون از دست دادن ویژگی‌های پایداری و با مزایای زیر طراحی شده است:
– اثرات زیست‌محیطی کمتر با همان ویژگی‌های ایمنی محصول.
– سیل حرارتی با ماشین‌های معمول پلاستیک.
– 100٪ قابل بازیافت (ورق فیلم پلاستیکی که با حرارت روی ورق کارتن لمینیت شده).
– ورق کارتن با درصد زیادی از کاغذهای بازیافت شده.
– فیلم لمینیت شده با حرارت به راحتی جدا می‌شود تا امکان بازیافت مناسب فراهم شود.
– کاهش پلاستیک حداقل 95٪ نسبت به وضعیت قبلی.
– چاپ مستقیم روی ظرف‌، نمایان بودن نشان تجاری.
– پاسخگو بودن به بخشنامه (EU) در مورد بسته‌بندی و زباله‌های بسته‌بندی.


اندونزی* این بسته با برتری کامل موفق به کسب جایزه بسته‌بندی اندونزی 2020 شده است‌.
BoBox یک بسته‌بندی ابتکاری با شکلی منحصر به فرد است و می‌تواند از یک جعبه به شکل کاسه ای تغییر کند تا خوردن غذای داخل آن راحت‌تر شود.
BoBox همچنین یک نگهدارنده سس فراهم می‌کند که می‌توانید آن را به بسته متصل کنید تا بتوانید آن را با یک دست نگه دارید. این بسته‌بندی منحصر به فرد را می‌توان با تغییر در طراحی کاراکتر مطابق با محصولی که باید تبلیغ شود مانند فیلم‌ها‌، شخصیت‌های بازی و غیره‌، برای تبلیغ استفاده کرد.


ترکیه* بسته‌بندی قوطی کامپوزیت Harman Ambalaj یک راه حل کاملاً مقوایی ارائه می‌دهد که به دلیل طبیعی و منحصر به فرد بودن‌، به سری محصولات برند خود Doğadan Büyülü Kutu ارزش
می‌بخشد. امکانات آن به شرح زیر است:
بدنه و درب ساخته شده از مقوا بر دوام و در عین حال تأمین کننده آن تأکید دارد. طراحی مناسب قفسه جذاب و تحویل محصولات به مشتریان در بهترین شرایط ممکن.
رویکرد‌ شرکت بسته‌بندی کننده که بسته‌بندی قوطی کامپوزیت و ته و درب مقوا را ترجیح می‌دهد. این امر با جایگزینی استفاده از فلز‌، قلع یا پلاستیک برای انتهای ظرف یا درب بسته‌، اثر محیطی بسته‌بندی را کاهش می‌دهد‌، بنابراین بازیافت محصول با فضای اضافه شده برای تصاویر ساده‌تر می‌شود.

اتریش* این بسته sundae ممتاز از مواد سازگار با محیط زیست با پوشش لمسی نرم ساخته شده است. لیوان sundae نه تنها از مقوای روکش شده موافق محیط زیست ساخته شده، بلکه سیستم دربندی و سیل آن نیز کاغذی است و به همین دلیل قابلیت کمپوست دارد.
این ظرف نه تنها با مواد زیست‌محیطی پوشش داده شده بلکه از نظر طراحی و جایجایی راحت نیز اثرگذار است.


مجارستان* وقت لبخند زدن است! این بسته‌بندی جذاب‌، ترکیبی از حفاظت از غذا + آگاهی از محیط زیست است.
یک درب قابل بسته شدن مجدد‌، پنیر را برای مدت طولانی‌تری تازه نگه می‌دارد. 80٪ APET مصرف شده در این ظرف از مواد بازیافتی است و در عین حال ضخامت آن از 300 به 250 میکرون کاهش یافته‌، بدون کم شدن مقاومت ظرف. ورنی استفاده شده حس لمس کاغذ را افزایش می‌دهد و حس خاصی می‌بخشد.
در پشت صحنه‌، تکه‌هایی از بلوک‌های پنیر 5 کیلویی بریده می‌شود. بسته‌بندی PA/PE نیز از 200 به 130 میکرون کاهش یافت. این سینی‌ها به جعبه‌های دارای گواهی FSC تغییر یافتند.

بیشتر بخوانید . . .