Dieline Award 2017-2

به گفته اندریو گیبس، بنیان‌گذار Dieline: ” طراحی بسته‌بندی، صرفا یکی از المان‌های جانبی ایجاد یک محصول نیست بلکه در شکل‌دادن به شیوه مشاهده مصرف‌کنندگان، تعامل با محصول، انتخاب برای خرید ، تصمیم‌گیری برای قرارگیری محصول در قفسه‌ها یا سبد خرید مجازی نقش مهمی ایفا می‌کند. طراحی بسته‌بندی خلاقانه می‌تواند محصولات موردنظر را به اقلام ضروری برای خرید، بسته‌هایی که ارزشمندی را یادآوری می‌کنند و یا راه‌حل‌های سریع برای حل کامل مسائل تبدیل کند. برندگان امسال جایزه Dieline، این مساله را تایید کردند و بر تاثیر طراحی بسته‌بندی قابل‌توجه بر زندگی روزمره ما تاکید داشتند.”

جوایز Dieline بعنوان معتبرترین و رقابتی‌ترین برنامه جایزه در نوع خود، راهی برای جلب نوآوری و برتری در طراحی بسته‌بندی هستند. هیئت داوران، متشکل از کارشناسان بسته‌بندی سازه‌ای، طراحی، برندسازی و محصولات مصرفی، هر مورد شرکت داده شده در رقابت را با توجه به چهار عنصر اصلی خلاقیت، بازاریابی، نوآوری و اجرا بررسی می‌کنند.
از صدها نفر از متقاضیانی که در این رقابت شرکت کردند، تعداد معدودی از آنها در هر رده، رتبه لازم را بعنوان بهترین در طراحی بسته‌بندی بدست می‌آورند.
به گفته اندریو گیبس، بنیان‌گذار Dieline: ” طراحی بسته‌بندی، صرفا یکی از المان‌های جانبی ایجاد یک محصول نیست بلکه در شکل‌دادن به شیوه مشاهده مصرف‌کنندگان، تعامل با محصول، انتخاب برای خرید ، تصمیم‌گیری برای قرارگیری محصول در قفسه‌ها یا سبد خرید مجازی نقش مهمی ایفا می‌کند. طراحی بسته‌بندی خلاقانه می‌تواند محصولات موردنظر را به اقلام ضروری برای خرید، بسته‌هایی که ارزشمندی را یادآوری می‌کنند و یا راه‌حل‌های سریع برای حل کامل مسائل تبدیل کند. برندگان امسال جایزه Dieline، این مساله را تایید کردند و بر تاثیر طراحی بسته‌بندی قابل‌توجه بر زندگی روزمره ما تاکید داشتند.”
ما از تعداد زیاد طرح‌های خلاقانه و شگفت‌انگیز و ارائه‌دهنده راه‌حل که امسال ارائه شدند تحت‌تاثیر قرار گرفتیم هر چند که تنها چند نمونه انتخابی به صورت رسمی به عنوان بهترین طراحی بسته‌بندی، رتبه لازم را بدست آوردند. امسال پنجاه و نه برنده در بیست و چهار رده داشتیم که جوایز اول تا سوم را بدست آوردند. از شما دعوت می‌کنیم تا برندهای استثنایی و روند غالب جوایز Dieline 2017 را بررسی کنید و به طور مستقیم شاهد آنها باشید.

Juicero

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 603 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 602iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 604 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 601
Juicero یک سیستم آب میوه‌گیری فشرده‌سازی با سرما (cold-press) به صورت خانگی است با بسته‌هایی پر شده از محصولات تازه که به صورت هفتگی به خانه شما ارسال می‌شوند. با وجودی که آب میوه‌گیری یک دستگاه ظریف و کوچک است، بسته‌های Juicero پر از حس زندگی و انرژی هستند. بسته‌های Juicero – با الگوهای سفارشی برای شکل‌دادن به میوه های تازه و سبزیجات داخل آن، منعکس‌کننده یک زیبایی شناسی پویا و خوش‌بینانه هستند.
هر طراحی بسته، به طور مستقیم بر روی مواد قابل بازیافت چاپ شده است و یک الگوی منحصر به فرد و روشن رنگی دارد که اشتها آوری آب میوه را با یک حس شادابی به تعادل می‌رساند، شبیه همان انرژی که شما در هنگام نوشیدن محتوای آن دریافت می‌کنید.

 

Hippeas: به نخودها فرصت بدهید

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 701

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 702iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 703

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 706 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 704-
این پفک‌های نخودی ارگانیک، ماموریت دارند که همه چیز را تکان دهند و تغییراتی را برای بهتر شدن تنها با یک پوف در هر زمان ایجاد کنند. Hippeas های ساخته شده اولیه- بسته‌بندی‌ها، شخصیت، هدف و همه چیز- روح یک عصر را ثبت می‌کنند و به Hippeas های مدرن امروزی پیوند می‌زنند.
هر نقطه تماس، فرصتی برای پخش ارتعاشات خوب بود و مشارکت آنها با مزرعه آفریقا شانسی برای بازگشت به گذشته بود.
Hippeas در ماه ژوئن سال 2016 راه‌اندازی شد و در حال حاضر در بیش از هجده هزار و پانصد فروشگاه در سراسر جهان عرضه می‌شود … و این صرفا یک شروع برای آن است.
Jkr یک شخصیت برند بلندپروازانه‌ای را برای Hippeas ایجاد کرد که از عصر هیپی الهام گرفته شده است و آن را برای مخاطبان امروز بروزرسانی کرد.

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 708iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 707

هویت بصری شامل نشانه‌های ساده و در عین حال قابل‌توجه طراحی می‌شود که برند را در قفسه، آنلاین و در ذهن مصرف کنندگان قرار می‌دهد. طراحی بسته دارای یک عبارت HIPPEA بر سطح زردرنگ متمایز است با طرحی ماهرانه از یک نخود که ذهن مخاطب را به خنده وا می‌دارد.
ظاهر بسته با زبان رنگی مختلف برای هر چهار نوع طعم: شیرین و سیگاری (Sweet & Smokin)، قدرت فلفل (Pepper Power)، دور از فاجیتا (Far Out Fajita) و گیاهانی که به آنها اعتماد داریم (Herbs We Trust) کامل شده است.
زبان برند و تن صدای jkr که برای HIPPEAS ایجاد شده است، توازنی بین روحیه اجتماعی آگاهانه جنبش هیپی و طنزی غیر قابل اعتماد است که تقاضای بازار مصرف مصرف‌کننده امروزی خواهد بود.

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 705
استفن مک دیوید، مدیر طراحی jkr ، می‌افزاید: “برای ما از همان ابتدا مشخص بود که می‌خواهیم یک برند اصلی اسنک‌سازی نسبت به HIPPEAS محدود برای بازار رقیب ایجاد کنیم.
با توجه به این که نام برند به تنهایی مانند یک زبان بصری قوی، ذهن را باز می‌کند، می‌خواستیم از کلیشه‌های دوران هیپی اجتناب کنیم و چیز شایسته‌ای را برای امروز و آینده ایجاد کنیم. برای داشتن یک نام تجاری بزرگ، باید شجاع و با اعتماد به نفس بود و طراحی ما منعکس‌کننده این جاه‌طلبی و آرزو است.”
با توجه به استانداردهای گواهی USDA، نخودها با برنج، روغن آفتابگردان و طعم‌دهنده‌های طبیعی ترکیب شده‌اند.

 

ماکارونی Macareux

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 805 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 806iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 801iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 804 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 803 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 802
یک مجموعه بسته‌بندی برای پاستا با ارزش غذایی بالا. پافین‌های آتلانتیک، که به نام ماکاروکس (Macareux) نیز شناخته می‌شوند ، با برجسته کردن طبیعت ظریف و در عین حال چند منظوره محصولات، به ما در نام‌گذاری و ایجاد لوگو کمک کردند. آنها همچنین به ما راه ایجاد ظروف سیاه و سفیدی که از طریق پالت‌های رنگی برچسب‌هایشان متمایز بودند را نشان دادند.
استفاده از پاپ قرمز، آبی، زرد و سبز، Macareux را از رقبایش متمایز می‌کند. با افزودن آیکن‌های ماکارونی و طراحی خط انتزاعی بعنوان قاب پنجره، این برند مشتریان را تشویق می‌کند که پخت و پز را امتحان کنند و برای انجام این کار اشتیاق پیدا کنند.

 

Moo Yogurt

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 901

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 904 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 903
آرم “MOO” بر اساس یک اصل بیومورفیک (biomorphic) طراحی شده و موجب می‌شود که آرم در خاطر ماندگار شود و بدنه ماست خامه‌ای، فرم یک گاو پربار و گوشتالود را یادآوری می‌کند. سه حرف تشکیل دهنده نام لوگو، به عنوان یک سطح عالی برای جایگزین‌های خلاقانه عمل می‌کنند تا طعم‌ها و مخلوط‌ها به راحتی در نقاط آبی، سبز، نارنجی، اکر و صورتی مشخص شوند. خطوط زیبا از تصاویر افزوده شده (گاوهای چاق و لاغر، شیشه‌های عسل، گیاهان و میوه‌ها) در خلاقیتی ضد و نقیض مشارکت می‌کنند. درب ظروف، رنگی است با یک نقطه مشخص در وسط آن که یادآور کلمه “o” است.

Xin

 

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1007iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1004

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1006 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1005 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1003

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1012iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1011iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1013 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1001
Xin یک برند عطر منحصر به فرد است که از گیاهان معطر امریکایی الهام گرفته شده است؛ با استفاده از مواد با کیفیت بالاتر که عطر آنها نمایانگر غنای بصری و بویایی گونه‌های اقلیمی است.
فرآیند ساخت آن در 4 سال گذشته که با عشق ما به عطر آغاز شده است، نتیجه تحقیقاتی دقیق است. هیچ کاتالوگی از گیاهان معطر آمریکا وجود ندارد، بنابراین واضح بود که توسعه مفهومی ما با پیشروی و پیگیری صحبت درباره این داستان در هر مرحله از طراحی ادامه پیدا خواهد کرد.

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1015iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1002
ظرف از شیشه‌های دمیده شده و درب‌های چوبی دست ساز تائید شده ساخته شده است و هدف ما ایجاد یک شی زیبا با قابلیت استفاده مجدد و پایدار بود که می‌تواند به روش‌های مختلف از ظرف عطر تا یک گلدان، عودسوز یا یک قطعه تزئینی قابل توجه استفاده شود و به این ترتیب شی به طور مدام و به روش‌های همیشه در حال تغییر مورد استفاده قرار گیرد.

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1009iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1014iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1010
چوب برای تعادل و بعنوان نقطه مقابل شفافیت ظروف ظاهر می‌شود. بیان فیزیکی آن برای پاسخ به رابطه نزدیک Xinuo با طبیعت از طریق ترکیب احساسات، سنت، حساسیت و معنویت امکان‌پذیر شده است.

 

مسواک THIS – یک جعبه بٌرنده

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1204iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1202

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1201iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1203

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1206iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1208 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1207 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1205
THIS یک مسواک طبیعی از دوره باستانی شرق میانه به نام Miswak را احیا می‌کند: شاخه‌ای از درخت آراک (Arak) با خواص ضد باکتری طبیعی و کاهش پلاک.
شکل مثلثی آن یک انتزاع مدرن از الگوهای سنتی عرب است. یک طرف از این ساختار سه طرفه، شکل محصول را نشان می‌دهد و دو طرف دیگر تماما به توضیحات انگلیسی و عربی اختصاص یافته است. بخش بیرونی برای هر sku یا نسخه ویژه تغییر می‌کند، در حالی که ساختار داخلی که از کاغذ طبیعی است به همان شکل باقی می‌ماند. مثلث، به عنوان یک الگوی پس‌زمینه در بخش داخلی و بیرونی بسته‌بندی و نیز زمانی که جعبه‌ها در خرده فروشی انباشته می‌شوند، تکرار می‌شود.

 

Ludlow Blunt

iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1104 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1103 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1102 iranpack sanat bastebandi 179 dieline 2017 1101

این محصولات، برای آرایشگاه مدرسه قدیمی ویکتوریا در بروکلین ساخته شده بودند. ویژگ‌ های بسته‌بندی به سبک مد و نوشته‌های قدیمی ارائه شده‌اند در حالی که جزئیات طلایی، حسی عالی از دنیای قدیم را در مورد برند ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید . . .