CR-PET با 30 درصد مواد بازیافتی و بدون برچسب

از برترین‌های Worldstar 2023 با گزینش رضا نورائی

Jeju Samdasoo RE:born (CR-PET)

شرکت: شرکت توسعه استان ججو

www.jpdc.co.kr

کشور: کره جنوبی

دسته: نوشیدنی‌ها


Jeju Samdasoo RE:born (CR-PET) اولین محصول آب آشامیدنی در کره جنوبی است که از فناوری بازیافت شیمیایی استفاده ‌می‌کند.

ما بسته‌ای را توسعه دادیم که 30٪ مواد بازیافتی شیمیایی را با همکاری سازنده پرک‌های PET SK Chemicals به کار برد و برای اولین بار آن را در کره منتشر کرد.

 

یک بسته‌بندی به عنوان یک پریفرم با مخلوط کردن 70٪ پرک PET بکر و 30٪ پرک PET بازیافت شده شیمیایی، 100٪ قابل بازیافت و بطری PET بدون برچسب تولید ‌می‌شود.

به منظور افزایش سازگاری با محیط زیست، این محصول بدون برچسب از بطری‌ها و درپوش‌های بی‌رنگ استفاده می‌کند و با وزن سبک 10 درصد، پلاستیک را نزدیک به 280 تن در سال کاهش می‌دهد.

 

Jeju Samdasoo RE:born (CR-PET) برای ظروف غذا برای استانداردهای کیفیت آب آشامیدنی و استانداردهای انحلال ظرف وزارت محیط زیست کره و سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مناسب ارزیابی شد.

PET بازیافت شده شیمیایی Jeju Samdasoo RE:born PET (CR-PET) به PET ساخته شده دوباره با استفاده از فناوری “depolymerization” اشاره دارد که مواد خام را بازیابی ‌می‌کند که ‌می‌تواند PET تمیز را از طریق واکنش شیمیایی بطری‌های PET جمع آوری شده تولید کند.

از طریق بازیافت شیمیایی، ضایعات پلاستیکی مخلوط را ‌می‌توان به طور موثر و به طور مداوم به مواد قابل استفاده مجدداً پردازش کرد.

این بدان معناست که بطری‌های پلاستیکی را ‌می‌توان به طور مکرر به عنوان بطری‌های پلاستیکی مورد استفاده قرار داد، که نکته سیستم “گردش منابع پلاستیکی” است.

اکنون تولید انبوه و فروش Jeju Samdasoo RE:born (بطری‌های CR-PET از 30 درصد مواد بازیافتی شیمیایی) را آغاز کرده است و در حال حاضر در حال توسعه بطری‌های PET با محتوای 100 درصد بازیافت شده شیمیایی است.

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .