کاغذ جديد براي محافظت فلزات در برابر خوردگی

VpCI-144 آسان است و از کاغذ کرافت بازیافتی خنثی/طبیعی با بالاترین کیفیت ساخته شده و روی آن یک پوشش ممانعت کننده‌ی بر پایه آب قرار می‌گیرد. در فرآیند ساخت این کاغذ از کلر یا سایر مواد رنگ‌زُدا استفاده نمی‌شود. گفته شده که این کار مانع از آلودگی بسته می‌شود که در سایر کاغذهای VCI/VPI موجود در بازار دیده می‌شود.

شرکت Cortec با استفاده از یک فناوری بسیار پیشرفته و ثبت اختراع شده، کاغذ VpCI-144 را تولید کرده که توسط یک کاغذ مانع رطوبت و ممانعت‌کننده در برابر خوردگی با نام  Nano VpCIتقویت شده ‌است. این کاغذ از چندفلز در برابر خوردگی محافظت کرده، قابل بازیافت و قابل تبدیل مجدد به خمیر است.  VpCI-144یک جایگزین مطمئن و سازگار با محیط زیست برای کاغذهای پلی‌اتیلینی (PE) و واکسی است که خواص آن از لحاظ ممانعت در برابر بخار آب، قابل رقابت با کاغذ پوشش داده شده با PE است. این کاغذ برای استفاده به همراه قطعات تجهیزات فرآورش غذا که در تماس مستقیم با غذا نیستند مناسب بوده و این مطابق با توصیه FDA است. این کاغذ طی یک مرحله، از ترکیب خواص محافظت در برابر خوردگی، ممانعت در برابر رطوبت و مقاومت در برابر روغن و گریس برخوردار می‌شود.
استفاده از VpCI-144 آسان است و از کاغذ کرافت بازیافتی خنثی/طبیعی با بالاترین کیفیت ساخته شده و روی آن یک پوشش ممانعت کننده‌ی بر پایه آب قرار می‌گیرد. در فرآیند ساخت این کاغذ از کلر یا سایر مواد رنگ‌زُدا استفاده نمی‌شود. گفته شده که این کار مانع از آلودگی بسته می‌شود که در سایر کاغذهای VCI/VPI موجود در بازار دیده می‌شود. از سالها پیش، پوششهای پلی‌اتیلن و واکس به منظور آب‌بندی کاغذهای متخلخل برای تامین خاصیت ممانعت‌کنندگی در برابر رطوبت و/یا ممانعت‌کنندگی در برابر رطوبت-بخار به کار برده می‌شوند. اما در صورت پوشش‌دهی به این روش، محصول کاغذ حاصله مشکل زیست‌محیطی ایجاد کرده و به واسطه روشهای معمول، قابل بازیافت نیست. کاغذ VpCI-144 محافظت عالی در برابر خوردگی را برای فلزات آهنی و غیرآهنی فراهم کرده و ديگر نیاز به داشتن موجودی انبوهی از انواع کاغذها برای محافظت از انواع مختلف فلزات را از بین می‌برد. VpCI-144 غیرسمی، ضدسوزش، فاقد نیتریت و آمین بوده و کاملا قابل بازیافت یا قابل تبدیل مجدد به خمیر است. در ساخت این کاغذ از سیلسیم، کرومات یا سایر محصولات فلزی سنگین یا سمی استفاده نشده است. امکان بازیافت این کاغذ به انواع دیگر محصولات کاغذی از قبیل جعبه‌ها، مقواها و سایر مواد موجدار را فراهم می‌کند. همچنین این کاغذ از قابلیت تبدیل مجدد به خمیر یا ترکیب با خمیر برای ساخت محصولات کاغذی جدید برخوردار است. قطعات محافظت شده با Cortec VpCI-144 می‌توانند رنگ‌کاری، جوشکاری یا لحیم‌کاری شده باشند. فیلم نازک محافظ این کاغذ بر خواص فیزیکی اکثر قطعات حساس الکتریکی و الکترونیکی مثلا رسانش یا مقاومت تاثیر نمی‌گذارد. ماده پایه این کاغذ با الیاف فشرده سلولز تولید می‌شود که یک ورق نسبتا غیر قابل نفوذ را شکل می‌دهند. این ویژگی، علاوه بر اینکه یک پوشش یکنواخت ایجاد می‌کند، از نفوذ پوشش به کاغذ نیز جلوگیری می‌کند. همچنین نیازی به برداشتن فیلم محافظ پیش از پرداخت سطحی بعدی یا پوشش‌دهی نیست. کاغذ VpCI-144 به روشهای مختلفی برای محافظت از محصولات حین انبارش یا حمل و نقل قابل استفاده است که عبارتند از: بستهای انتهایی برای تیوبهای انتقال، نوارهای محافظ برای قسمتهای دورافتاده در بسته‌های بزرگ و به عنوان پوششهای ورق یا جداساز بین محصولات. نمونه کاربردهای این محصول عبارتند از: تولید فلز، فورج فلز و ریخته‌گری تحت فشار، فلزکاری، محصولات پرداخت شده، قطعات الکتریکی و الکترونیکی، کنترلها و غیره.
VpCI-144 با کد نظامی MIL-P-3420E، استانداردهای TM0208-2008 و RP0487-2000 از NACE،TAPPI Useful Method 253 و دستورالعمل RoHS سازگار است.

بیشتر بخوانید . . .