رنگ سال 2023 Viva Magenta

شرکت آمریکایی پنتون بنا بر سنت هر ساله رنگ سال جدید میلادی را معرفی کرد.

رنگ سال 2023 میلادی  کد 1750-18 است که به نام Viva Magenta شناخته می‌شود.

در ادامه بیانیه شرکت پنتون در معرفی این رنگ را می‌خوانید. در توضیحات می‌بینیم حس و حال و صفاتی که در رابطه با مناسبت این رنگ برای سال میلادی پیش رو آمده به کنش‌های اجتماعی حال حاضر در جهان نزدیک است.

 

Viva Magenta چیست؟

لتریس آیزمن مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون در باره رنگ سال 2023 چنین می‌گوید:

رنگ سال Pantone، Viva Magenta 18-1750، سایه‌ای است که ریشه در طبیعت دارد و از خانواده قرمز نشات می گیرد و بیانگر سیگنال جدیدی از قدرت است.

Viva Magenta  شجاع و نترس و رنگی تپنده است که شور و نشاط آن جشنی شاد و خوش‌بینانه را ترویج می‌کند و روایتی جدید می‌نویسد.

رنگ سال امسال قدرتمند و قدرتمندساز است. این یک قرمز متحرک جدید است که در شادی خالص، تشویق به آزمایش و ابراز وجود بدون محدودیت می‌کند و یک سایه براق و بدون مرز است که به عنوان یک بیانیه برجسته ظاهر می‌شود.

PANTONE 18-1750 Viva Magenta  از  هر کسی با همان شور زندگی و روحیه سرکش استقبال می‌کند. این رنگی است جسورانه، پر از شوخ‌طبعی و همه چیز را شامل می‌شود.

در این عصر فناوری، ما به دنبال الهام گرفتن از طبیعت و آن چه واقعی است هستیم.

PANTONE 18-1750 Viva Magenta  از خانواده قرمز است و از رنگ قرمز کوشینال الهام گرفته شده است، یکی از با ارزش ترین رنگ‌های متعلق به خانواده رنگ طبیعی و همچنین یکی از قوی‌ترین و درخشان‌ترین رنگ‌هایی که جهان شناخته است.

PANTONE 18-1750 Viva Magenta با فراخوانی نیروهای طبیعت، روح ما را تقویت می‌کند و به ما کمک می‌کند تا قدرت درونی خود را بسازیم.

 

 

همچنین در بیانیه شرکت پنتون درباره این رنگ آمده است:

معنی پشت Viva Magenta

همان طور که بین زندگی دیجیتال و فیزیکی خود تعادل برقرار می‌کنیم، قدردانی خود را از دنیای طبیعی افزایش می‌دهیم. رنگ سال 2023 کشش گرانشی ما را به سمت رنگ‌های طبیعی تأیید می‌کند.

در فرآیند انتخاب رنگ سال امسال، پنتون آگاهی بیشتری از طبیعت را مشاهده کرد که توسط گرایش‌های بی‌شماری از شیوه زندگی نشان داده شد. ما موجودات زنده بیشتری را در خانه‌های خود وارد می‌کنیم، مانند گیاهان، گل‌ها، دیوارهای نشیمن و فضاهای ترمیم شده. پس از توقف این فعالیت‌ها در طول همه‌گیری کرونا، لذت جدیدی در سفر، ورزش و تفریحات در فضای باز پیدا می‌کنیم. ما بیشتر مراقب محافظت از بدن خود در نتیجه بحران‌های بهداشت عمومی هستیم. ما به دنبال استفاده و مصرف مواد مورد اعتماد و حیات‌بخش هستیم. همه این روندهای سبک زندگی از دلپذیری نیروهای طبیعی صحبت می کنند.

منشأ ارگانیک Viva Magenta از سوسک کوشینال است. این حشره رنگ کارمین را تولید می کند که یکی از باارزش ترین، قوی‌ترین و درخشان‌ترین خانواده رنگ‌های طبیعی است. رنگ قرمز Viva Magenta ما را به ماده اصلی متصل می‌کند و سیگنال اولیه قدرت را به ما می‌بخشد.

رنگ سال 2023 غنا، گرما و قدرت مواد طبیعی را با افق‌های غنی و باز دنیای دیجیتال ادغام می‌کند. نتیجه سایه‌ای از قرمز است که افق اصالت ما را گسترش می‌دهد. متاورس فرصت‌های جدیدی را برای ما ایجاد می‌کند تا بتوانیم خودمان را ابراز کنیم، و استحکام بنیانی Viva Magenta به ما الهام می‌دهد که این کار را با اعتماد به نفس و شجاعت انجام دهیم.

 

روانشناسی رنگ Viva Magenta

قرمزها رنگ‌های قدرتمندی هستند که زندگی را جشن می‌گیرند. Viva Magenta به عنوان قرمز روشن و زرشکی، جسارت را با احساس سرگرمی متعادل می‌کند. این ترکیب پویا شورش را تراوش می‌کند و ما را برمی انگیزد تا با اعتماد به نفس و انسانیت ظاهر شویم. فضای دیجیتال جهانی شدن را سرعت بخشیده است و در نتیجه، ما عمیق‌تر از هر زمان دیگری با یکدیگر مرتبط هستیم. ما هرگز نمی‌توانیم به طور کامل درک کنیم که در زیر سطح دوستان و غریبه‌هایی که ملاقات می‌کنیم چه چیزی نهفته است، اما همیشه می‌توانیم برای عمیق‌تر کردن همدلی خود تلاش کنیم. رنگ سال 2023 بیانگر تمایل ما برای مقابله با چالش‌های جدید و امتحان کردن غیرمتعارف‌ها است در حالی که با دیگران با دلسوزی ملاقات می‌کنیم.

چیزی که رنگ سال امسال را از سال گذشته(PANTONE 17-3938) متمایز می‌کند، توانایی Viva Magenta برای پاسخگویی به نیاز جمعی ما به قدرت است.

Viva Magenta به ما اطمینان و انگیزه لازم را برای مقابله با رویدادهای مخرب طولانی مدت ارائه می‌دهد. سه سال در عمق یک بیماری همه‌گیر، مواجهه با جنگ، اقتصاد ناپایدار، ناآرامی اجتماعی، خرابی زنجیره تامین و تغییرات آب و هوایی فزاینده، ما نیاز به بهبودی داریم. و هنوز هم باید انگیزه‌ای برای ادامه پیدا کنیم. در این جا، Viva Magenta ما را در قدرت و لطف می پوشاند، و ما را با آن شور و هیجانی که آرزویش را داشتیم به سوی دنیا می‌فرستد.

 

 

نحوه استفاده از Viva Magenta

چگونه Viva Magenta را بپوشیم

احساس قدرت می‌کنید؟ رنگ سال را به عنوان یک لباس کامل بپوشید. آیا نیاز به بیدار شدن با لباس ساکت‌تری دارید؟ Viva Magenta به‌عنوان یک اکسسوری درخشان عمل می‌کند. آن را با خاکستری‌های کم رنگ، آبی یا پاستلی جفت کنید. آیا می‌خواهید تک رنگ را امتحان کنید؟ آن را با رنگ‌های صورتی دیگر امتحان کنید و به اتاق فرمان دهید.

از آن جایی که Viva Magenta قرمزی است که بین گرم و سرد تعادل ایجاد می‌کند، برای بدن خیلی خشن نیست. در عوض یک عنصر سرگرم کننده و جشن را به ارمغان می‌آورد. در صنعت زیبایی، پنتون رنگ سال را می‌بیند که در مو جا گرفته، ظاهری جسورانه که می تواند مو را به یک اکسسوری تبدیل کند. Viva Magenta همچنین روی لب‌ها، گونه‌ها و ناخن‌ها می‌درخشد. این سایه همه کاره در همه سنین، جنسیت‌ها و رنگ پوست جذاب است.

Viva Magenta در خانه و دکوراسیون داخلی

طراحان جسور می‌توانند از تمام قدرت رنگ سال به عنوان یک کاناپه مخملی یا دیوار لاکی استفاده کنند.Viva Magenta به‌عنوان یک وسیله نورپردازی مجسمه‌ای شیشه‌ای مورانو یا چیدمان گل‌های ikebana خیره‌کننده که یک اتاق غذاخوری کاملاً خنثی را مشخص می‌کند، یا یک بوم انتزاعی درخشان یا طرح NFT در یک ورودی سفید، احساسات دراماتیک زیادی را حتی با مقداری کم به نمایش می‌گذارد.

Viva Magenta در طراحی گرافیک

مصرف‌کنندگان امروزی بخش بزرگی از روز خود را به تماشای صفحه‌ای می‌گذرانند که در آن جلوه های بصری به سمت رنگ پریده و خنثی گرایش دارند. طراحانی که به دنبال رنگی هستند که این فضا را کاهش دهد، رنگ سال 2023 را راه حلی جذاب خواهند یافت. برندی که از Viva Magenta استفاده می‌کند، بیان می‌کند که بی‌باک، جذاب است و برای ارائه راه‌حل‌های جدید به جهان غیرمتعارف نگاه می‌کند.

Viva Magenta در بسته‌بندی و پلاستیک

برندهایی که می‌خواهند متحرک و پرشور به نظر برسند می‌توانند از Viva Magenta برای برانگیختن واکنش شدید مصرف‌کننده استفاده کنند. از آن جایی که قرمزها رنگ‌های پیشرو هستند، چشم و ماهیچه‌ها را از رنگ‌های اطراف خود بیرون می‌کشند. چه مصرف‌کنندگان در حال پیمایش تلفن‌های شخصی خود باشند و چه در راهروها در حال حرکت، با ضربه زدن به رنگ سال 2023 شما را متمایز می‌کند.

بیشتر بخوانید . . .