پیش‌بینی FPI درباره بسته‌بندی غذاهای آماده در سال 2015

در زمینه عملیات: اپراتورهای سرویس غذا به دنبال متمایز کردن خود از رقبا هستند. پیشنهادات سالمتر در منو، ابتکارات جدید در زمینه پایداری و بسته‌بندی، از جمله راه‌های جلب رضایت جمعیت مصرف‌کنندگان امروزی و روند فروش می‌باشند.

Packaging World/ موسسه بسته‌بندی سرویس غذا (FPI) در گزارش گرایش‌های امسال که بر اساس تحقیق سالانه این انجمن است، زنجیره تامین سرویس غذا را مورد بررسی قرار داده است. از بین مهمترین تحولات صنعتی که در این تحقیق گزارش شده، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
در زمینه بسته‌بندی: گرایش‌های بسته‌بندی سرویس غذا، امسال متمرکز بر ویژگی‌های زیست‌محیطی و همچنین “جلوه ظاهری” ظروف بوده است. تقاضا برای محصولات قابل بازیافت و یا تجزیه ادامه داشته و ظاهرا توجه بیشتری به محصولات کودشدنی شده است که می‌تواند نتیجه افزایش شمار مسائل مربوط به ضایعات غذا در صنعت سرویس غذا باشد. پاسخگویان در این تحقیق، به استفاده از رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های منحصر به فردی اشاره داشته‌اند که به برند شدن یک بسته کمک می‌کنند. همچنین جالب توجه است که به بسته‌های شفاف نیز اشاره شده که به نشانه‌های بصری روی مواد خوراکی و نوشیدنی‌ها و نه روی ظروف متمرکز هستند.
در زمینه مواد خام: تحولات در زمینه رزین‌های مورد استفاده برای بسته‌بندی سرویس غذا ادامه دارد و نتایج تحقیق امسال نشان دهنده تقاضای بیشتر به طور خاص برای پلی‌پروپیلن است. در زمینه کاغذ، توجه بیشتر به فیبر قالبگیری شده به ویژه از منابع بومی به چشم می‌خورد.
در زمینه ماشین‌آلات: گرایش موجود در زمینه ماشین‌آلات مورد استفاده برای ساخت بسته‌های سرویس غذا، استفاده از دستگاه‌های با میزان اتوماسیون بالا و برخوردار از سرعت، کارآیی بالاتر و هزینه پایین‌تر است.

iranpack-157-FPI-PII-footer1 iranpack-157-FPI-PII-footer2
در زمینه توزیع: به گفته پاسخگویان این تحقیق، ادغام دو شرکت از بزرگترین توزیع‌کنندگان سرویس غذا، یعنی شرکت‌های Sysco و US Foods منجر به تغییراتی در چشم‌انداز توزیع گسترده‌تر می‌شود. اگر تملک US Foods توسط Sysco قطعی شود، بقیه جامعه توزیع نیاز بیشتری به تطبیق‌دهی خود برای رقابت خواهند داشت. این مساله می‌تواند توزیع‌کنندگان دیگری را که موقعیت‌های ویژه‌ای در بازار دارند به تکاپو وادارد و به ادغام و تملک بیشتر در شرکت‌های کوچک تا متوسط بیانجامد.
در زمینه عملیات: اپراتورهای سرویس غذا به دنبال متمایز کردن خود از رقبا هستند. پیشنهادات سالمتر در منو، ابتکارات جدید در زمینه پایداری و بسته‌بندی، از جمله راه‌های جلب رضایت جمعیت مصرف‌کنندگان امروزی و روند فروش می‌باشند.
گزارش گرایش‌های تهیه شده توسط FPI امکان به اشتراک‌گذاری دورنمایی نسبت به صنعت و نحوه تکامل آن را به ما می‌دهد”. این را لین دیِر مدیرعامل FPI می‌گوید. او ادامه می‌دهد “امسال، تغییر تقاضاها در سراسر زنجیره تامین بر صنعت ما، نحوه تطبیق‌دهی و تامین نیازهای مشتریانمان تاثیر می‌گذارد.”

 

بیشتر بخوانید . . .