اولین خط UCF شرکت KHS در گروه عالیس

Ultra Clean Filling (UCF) کمپانی KHS در ایران در کارخانه چشمه‌نوشان خراسان (گروه عالیس) آماده بهره‌برداری است.
این خط با ظرفیت پرکنی و بسته‌بندی 36 بطری PET با حجم 250 میلی‌لیتر و 25 هزار بطری PET یک و نیم لیتری در ساعت برای تولید محصولاتی همچون آب‌میوه‌های گازدار، ماءالشعیر، نوشابه‌های گازدار و آب‌های طعم‌دار طراحی شده است.

اولین خط Ultra Clean Filling (UCF) کمپانی KHS در ایران در کارخانه چشمه‌نوشان خراسان (گروه عالیس) آماده بهره‌برداری است.
این خط با ظرفیت پرکنی و بسته‌بندی 36 بطری PET با حجم 250 میلی‌لیتر و 25 هزار بطری PET  یک و نیم لیتری در ساعت برای تولید محصولاتی همچون آب‌میوه‌های گازدار، ماءالشعیر، نوشابه‌های گازدار و آب‌های طعم‌دار طراحی شده است.
در صنایع آشامیدنی، پرکردن محصولات حساس نسبت به اکسیژن در ظروف PET  با حفظ سلامتی محصول همواره پر هزینه بوده است. در حال حاضر این کار به کمک دستگاه Inno PET BloFil UCF کمپانی KHS امکان پذیر گردیده است. این مجموعه در واقع بلوکی است شامل دستگاه بادکن، پرکن و درب بند که مجهز به سیستم استریل کردن پریفورم می‌باشد. قسمت محفظه پرکن نسبت به مدل‌های قبلی کوچکتر شده است. با تعبیه سیستم‌های مناسب و به کمک دمش هوای تمیز در بخش‌هایی از مسیر عبوری بطری که خطر آلودگی در آن نقاط وجود دارد، این خطر دیگر وجود ندارد و همین شرایط موجب شده تا دیگر نیازی به رینزر نباشد. مجموعه شرایط جدید ، امکان تولید طیف وسیعی از محصولات در بطری PET را فراهم کرده است. سیستم بسیار انعطاف‌پذیر است و توان تولید تا 65000 بطری در ساعت را داراست. از آب اکسیژنه برای استریل کردن پریفورم استفاده می‌شود. به کمک هوای تمیز که در بخش‌های انتقالی بطری از آن استفاده می‌شود، تمیز ماندن بطری در مسیر حرکت خود از بادکن تا پرکن تضمین می‌گردد. با این پرکن می‌توان محصولات گازدار را تا دمای 20 درجه بدون آن که محصول در مرحله پرکنی کف کند،  در بطری PET پر کرد. از نقطه نظر بهداشتی، سیستم بسیار تمیز است. تعمیرات آن براحتی انجام می‌شود و هزینه تعمیرات آن اندک است. با عدم نیاز به رینزر برای آبکشی بطری‌ها قبل از پرکردن، بخشی از هزینه‌های مصرفی حذف گردیده و ابعاد دستگاه هم به همان نسبت کوچک شده است. انرژی مصرفی دستگاه نیز کاهش پیدا کرده است.
KHS با سابقه‌ای بالای 140 سال در زمینه تولید دستگاه‌های مورد استفاده در خطوط پرکنی نوشیدنی‌ها ، امروزه یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های فعال در این صنعت است. دست‌اندکاران قدیمی صنایع آشامیدنی در ایران با نام هایی چون H&K ،O&H و Seitz بسیار آشنا هستند. با گذشت زمان و ادغام این شرکت‌های قدیمی آلمانی  و اضافه شدن تعداد دیگری از سازندگان معروف  ماشین‌آلات مورد استفاده در صنایع آشامیدنی به این جمع، در سال 1993کمپانی KHS با ساختار جدید شکل گرفت.
با توجه به ملاک و معیارهای مد نظر تولیدکنندگان محصولات آشامیدنی در انتخاب ماشین‌آلات مورد نیاز خود، کمپانی KHS از جمله سازندگانی است که  همواره بخش عمده‌ای از این خواسته‌ها برآورده می‌سازد. کمپانی KHS خطوط پرکنی و بسته‌بندی کامل  مربوط به بطری‌های شیشه‌ای گردشی و یکبار مصرف، بطری‌های PET، قوطی (Can)، بشکه (Keg) و پاکت‌های آلومینیومی ایستا (Pouch) را تامین می‌کند.
=======================================
شرکت کار و اندیشه (نماینده انحصاری KHS در ایران)
خیابان وحید دستگردى (ظفر)، تقاطع خیابان ولىعصر،
پلاک 3، تلفن: 88880292 نمابر: 88881519
karoandisheh.com                   [email protected]

 

 

بیشتر بخوانید . . .