نائب رییس شورای ملی زعفران: بازار این محصول رها شده است

ایرنا- نائب رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: بازار این محصول در داخل و خارج از کشور به علت تدوین نشدن راهبرد خاص و بازاریابی رها شده است و این وضعیت زعفران‌کاران را با چالش مواجه خواهد کرد.

ایرنا- نائب رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: بازار این محصول در داخل و خارج از کشور به علت تدوین نشدن راهبرد خاص و بازاریابی رها شده است و این وضعیت زعفران‌کاران را با چالش مواجه خواهد کرد. محسن احتشام گفت: طرح جامع زعفران که حداقل پنج سال از تدوین آن گذشته و برنامه جامعی از تولید، فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی این محصول را در بر می‌گرفته و در واقع یک زنجیره ارزش برای زعفران بوجود می‌آورده با این که در مجلس تصویب شده اما تاکنون بودجه ای به این طرح اختصاص نیافته است. وی افزود: از آنجایی رقبای جدیدی در همسایگی کشور ما وارد بازار زعفران شده اند ما نباید به مزیت نسبی تولید این محصول تکیه کنیم لذا باید این مزیت نسبی را با استفاده از علوم و فنون و مدیریت بازاریابی تبدیل به مزیت رقابتی کنیم تا همه بدانند ایران بزرگترین تولید‌کننده زعفران دنیاست و بهترین زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود.
وی گفت: کشور اسپانیا در 40 سال پیش به جای مزیت تولید زعفران به سمت مزیت رقابتی در سطح جهانی رفت تا جایی که زعفران را به نام خودش معرفی کرد به نحوی در حال حاضر سالانه بیش از 70 تن زعفران ایران به اسپانیا صادر می‌شود و در آن جا مجدد بسته‌بندی و با برندهای آنان در دنیا فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید . . .