مسابقه ملی بسته‌بندی صنایع دستی

پیرو انتشار خبر برگزاری جشنواره صنایع دستی ایران گفت و گویی داشتیم با امیرعلی مجیدی دبیر اجرایی این جشنواره که در ادامه می‌خوانید.

امیرعلی مجیدی

صنايع دستی در هر کشور، نمادی از فرهنگ و هويت آن به شمار می رود اما در ايران صنايع دستی با پيشينه‌ای غنی و پرقدمت،جایگاهی ویژه ای داشته و ساليان سال است که چشم خريداران و دوستداران هنرهای اصيل ايرانی را به خود خيره کرده است.

در صنعت گردشگری به ویژه صنایع دستی، یکی از شاخص های اصلی زنجیره تولید تا مصرف، بسته بندی است، که شاید این موضوع تا حدودی ساده جلوه کند، اما نقش کلیدی این موضوع در برندسازی(branding)، زیبایی‌شناسی، نگهداری کالا و در نهایت تجاری سازی بر کسی پوشیده نیست. باید پذیرفت که صنایع دستی امروز با ضعف بسته بندی روبرو شده است.

با توجه به فعالیت بیش از ۵۰ هزار هنرمند صنایع دستی که در قالب یک سوم صنایع دستی جهان در استان اصفهان کار می کنند، اولین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران به میزبانی نصف جهان از تاریخ 10 لغایت 13 مردادماه برگزار خواهد شد.

در جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران برای نخستین بار به موضوع مهم بسته‌بندی در صنایع دستی پرداخته شده است ،این مسابقه در سطح ملی و با توجه به میزان اهمیت و تاثیرگذاری بر اقتصاد پویای صنایع دستی در سه بخش

1_ استفاده از صنایع دستی برای بسته بندی صنایع دستی

2 _ استفاده از صنایع دستی برای بسته بندی سایر محصولات و

3 _ استفاده از سایر محصولات برای بسته بندی صنایع دستی

برگزار می گردد.

تمام تلاش ما بر این است که ان شاء الله بهترین اتفاقات در زمینه صنایع دستی مخصوصا بسته‌بندی محصولات صنایع دستی شکل بگیرد .

بیشتر بخوانید . . .