نرم‌افزار طراحی بسته‌بندی با هدف کاهش نمونه‌سازی

نرم‌افزار IC3D راه‌حلی تجسمی است که یه صورت اختصاصی برای بسته‌بندی ساخته شده است. این نرم‌افزار به کاربران خود این اجازه را می‌دهد که طراحی گرافیکی دو‌بعدی را به نمونه‌ای مجازی تبدیل نمایند که می‌توان آن را تغییر داد و همه زوایای آن را مشاهده و بررسی نمود و حتی آن را در محیطی مجازی مانند یک فروشگاه قرار داد.طرح‌ها می‌توانند با استفاده از انواع الگوها و ابزارهای مختلف به‌دست آیند و یا ایجاد شوند.

طراحی و ایجاد راه‌حل‌های موثر بسته‌بندی معمولاً فرآیندی نسبتاً مجزا با انواع مختلفی از نرم‌افزار است که در مراحل مختلف از خلق تا تولید محصول استفاده می‌شود. این امر منجر به ناکارآمدی‌ها و هزینه‌های غیر‌ضروری می‌گردد. اغلب، معایب طراحی فقط در زمانی نسبتاً دیر در طول فرآیند دیده می‌شود. نرم‌افزار سازنده Creative Edge در حال حاضر راه‌حلی را عنوان نموده که موارد زیر را شامل می‌شود:  شرکت نرم‌افزار IC3D خود را به‌روز‌رسانی نموده و اکنون یک برنامه طراحی سه‌بعدی بسته‌بندی را عرضه نموده که قادر به ایجاد تصویر سه‌بعدی بر روی ماکت‌ها در هر مرحله از فرآیند طراحی است.
نرم‌افزار IC3D راه‌حلی تجسمی است که یه صورت اختصاصی برای بسته‌بندی ساخته شده است. این نرم‌افزار به کاربران خود این اجازه را می‌دهد که طراحی گرافیکی دو‌بعدی را به نمونه‌ای مجازی تبدیل نمایند که می‌توان آن را تغییر داد و همه زوایای آن را مشاهده و بررسی نمود و حتی آن را در محیطی مجازی مانند یک فروشگاه قرار داد.طرح‌ها می‌توانند با استفاده از انواع الگوها و ابزارهای مختلف به‌دست آیند و یا ایجاد شوند.
Nick Gilmore، مدیر اجرایی نرم‌افزار Creative Edge درباره یکی از مهمترین به‌روز‌رسانی‌ها می‌گوید:” خلق تصاویر واقعی قبلاً یکی از قطعه‌های گم شده این پازل بود”. ” نرم‌افزار IC3D زمان ارائه برندها به بازار را از ماه‌ها به روزها کاهش داده، اما برای پذیرش کامل مدل خلق شده ما نیازمند به تمرکز بر روی همه جنبه‌های نمونه سه‌بعدی در کلیه محیط‌ها هستیم”. بنا‌بر گزارش شرکت، نرم‌افزار IC3D به کاربران این اجازه را می‌دهد که طرح‌های بسته‌بندی را از ابتدا خلق کنند و بلافاصله آنها را مانند تصویر واقعی عکس روی جعبه‌ها، تبلیغات، پوسترها و وب‌سایت‌ها چاپ کنند. نام طرح‌ها نیز ثبت شده یا به‌صورت برجسته سه‌بعدی توسط پرینتر چاپ می‌شود. یکی از پیشرفت‌های کلیدی به‌روز‌رسانی نسخه 4 نرم‌افزار ویژگی ردیابی پرتو است که اثرات نور بر روی کالای مجازی را با مدل واقعی، وضوح فوق‌العاده زیاد، اثرات دقت کارگاه در ایجاد عکس شبیه‌سازی می‌کنند. این نرم‌افزار می‌تواند اثرات یا افکت‌های نور، جنس سطح و محتوای بسته و رنگ‌های برند و آرم را بی‌درنگ برای خلق بهترین طرح ممکن برای بسته‌بندی شبیه‌سازی نماید. این شرکت می‌گوید که این روش به ویژه برای تولید شیشه و مایعات کاربردی است، زیرا که نگاهی واقع‌بینانه به شفافیت، زلالیت، رنگ، ضریب شکست، بازتاب و سایه دارد. نرم‌افزار IC3D همچنین از تحریف و دستکاری بر روی شرینک رپ منعطف چاپ شده جلوگیری می‌کند.
این نرم‌افزار همچنین قابلیت ایجاد همه ویژگی‌ها را در یک طرح دارد: ماکت‌ها و نمونه‌های سه‌بعدی دیجیتال می‌توانند برای بطری‌ها، قوطی‌ها، کارتن‌ها، برچسب‌ها،کیسه‌های منعطف و فیلم سرینگ ساخته شوند. طبق نظر جان دیویس کاربر گرافیک‌های سایبری IC3D نمونه‌های دیجیتالی دقیق هستند، که نیاز به ایجاد نمونه‌های واقعی را کاهش داده، در نتیجه باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.
IC3D برای طرح‌های بسته‌بندی در نوشیدنی‌ها، غذا، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر بازارهای لوکس از میان طیف وسیعی از روش‌ها و برنامه‌های تولیدی شامل کارتن‌ها و برچسب‌های منعطف برای بطری‌ها، اسلیو شرینک و لفاف‌ها، همانند نمایش تخفیف‌ها استفاده می‌شود.
شرکت طراحی بسته‌بندی Made in Pack یکی از کاربران IC3D است. مشتریان Made in Pack شامل برندهایی مانند اورآل، ردکن، هری، Charal و Régilait همانند کارخانه‌های بسته‌بندی مانند Amcor و Smurfit Kappa می‌شود. این شرکت IC3D را به منظور ارائه تصویر سه‌بعدی و صحت آن برای بسته‌بندی منعطف همه محصولات از شیشه گرفته تا کارتن انتخاب نموده است.
Jan Debacker، مدیرتولید شرکت Made in Pack از مزایایی که IC3D ارائه می‌کند قدردانی نموده است: “ما توانایی ایجاد تصویر سه‌بعدی را از قبل داشتیم، اما کار بسیار دشواری بود. IC3D راه حلی سریع و قدرتمند برای ایحاد بسته‌بندی‌های مجازی است.
ابزارها بر روی یک نرم‌افزار واحد تمرکز دارند و به شما اجازه خلق، تصویرسازی و اشتراک تصاویر سه‌بعدی با وضوح بالا یا صحنه تحرک بسته به وسیله IC3D را می‌دهد، سرویس اشتراک آنلاین آخرین نسخه نرم‌افزار را فراهم می‌کند. او می‌گوید:” تکامل سریع این نرم‌افزار بدان معناست که ما ویژگی‌ها و مشخصه‌های جدیدی که همه به‌روز‌رسانی شده‌اند را دریافت می‌نماییم”.

بیشتر بخوانید . . .