گزارش بازار جهانی چسب‌های لمینیت معرفی 2023

سایت مونیتورینگ Report link بنا بر روال معمول خود گزارش بازار چسب‌های لمینیت را ارائه داده است. آن چه در ادامه می‌خوانید معرفی گزارش مذکور می‌باشد.

بازیگران اصلی در بازار چسب‌های لمینیت عبارتند از:

Henkel AG & Co.

BASF SE

The Dow Chemical Company

Ashland Global Specialty Chemicals Inc.

Bostik

H.B. Fuller Company

Sun Chemical

The 3M Company

DIC India Ltd.

Sika AG

H.B. Fuller Company

Merck KGaA

Evonik Industries AG

DuPont de Nemours

Morchem S A.

 

بازار جهانی چسب‌های لمینیت از 2.47 میلیارد دلار در سال 2022 به 2.71 میلیارد دلار در سال 2023 با نرخ رشد مرکب سالانه یا CAGR 9.7 درصد افزایش یافت. جنگ روسیه و اوکراین شانس بهبود اقتصاد جهانی از همه‌گیری کووید-19 را حداقل در کوتاه مدت مختل کرد. جنگ بین این دو کشور منجر به تحریم‌های اقتصادی چندین کشور، افزایش قیمت کالاها و اختلال در زنجیره تامین شده است که باعث تورم در کالاها و خدمات شده و بسیاری از بازارها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. انتظار می‌رود بازار چسب‌های لمینیت در سال 2027 باCAGR  9.3 درصد به 3.86 میلیارد دلار افزایش یابد.

بازار چسب‌های لمینیت شامل فروش چسب‌های لمینیت UV است. ارزش‌ها در این بازار مقادیر “درب کارخانه” هستند، یعنی ارزش کالاهایی که توسط تولیدکنندگان یا سازندگان کالا فروخته می‎شود، خواه به سایر نهادها (از جمله تولیدکنندگان پایین‌دستی، عمده‌فروشان، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان) یا مستقیماً به مشتریان نهایی.

ارزش کالا در این بازار شامل خدمات مرتبط فروخته شده توسط سازندگان کالا می‌شود.

بازار چسب‌های لمینیت شامل فروش چسب‌های لمینیت توسط نهادها (سازمان‌ها، تجار انحصاری و مشارکت‌ها) است که برای تولید فیلم‌هایی با عملکرد جدید با لمینت فیلم‌های مختلف و برای اتصال و مونتاژ سطوح مواد مختلف استفاده می‌شود. چسب‌های لمینیت به چسباندن یک فیلم پلاستیکی به سطح زیرلایه با استفاده از گرما و فشار برای محافظت یا بهبود ظاهر جسم کمک می‌کنند و به طور گسترده در حمل و نقل، بسته‌بندی، بسته‌بندی صنعتی و بسته‌بندی انعطاف‌پذیر برای مواد غذایی، داروها، لوازم پزشکی استفاده می‌شوند. و بیشتر.

آسیا و اقیانوسیه بزرگترین منطقه در بازار چسب‌های لمینیت در سال 2022 بود. انتظار می‌رود آسیا و اقیانوسیه سریع‌ترین منطقه در حال رشد در بازار باشد.

Report Link گزارشی تهیه کرده که در آن تمام مناطق جهان پوشش داده شده است. این مناطق عبارتند از آسیا-اقیانوسیه، اروپای غربی، اروپای شرقی، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آفریقا.

انواع اصلی رزین در چسب‌های لمینیت شامل پلی‌اورتان، اکریلیک و غیره است. اورتان از طریق واکنش بین دی‌ایزوسیانات و پلی‌اُل تولید می‌شود.

چسب‌های لمینیت پلی‌اورتان به دلیل چقرمگی بالا، مقاومت در برابر سایش، انعطاف‌پذیری (به ویژه در دماهای پایین) و چسبندگی به انواع خوبی از بسترها در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بخش اکریلیک شامل فروش چسب‌های لمینیت توسط نهادها (سازمان‌ها، تاجران انحصاری، و شرکای تجاری) ساخته شده از امولسیون‌های اکریلیک است که در فرمولاسیون‌هایی که نیاز به پایداری UV دارند.

اکریلیک یک ماده پلاستیکی شفاف با استحکام، سختی و شفافیت نوری فوق‌العاده است. بخش دیگر شامل فروش چسب‌های لمینیت توسط نهادها (سازمان‌ها، تاجران انحصاری و شرکای تجاری) ساخته‌شده از مواد دیگر مانند استایرن-بوتادین و غیره است.

فناوری‌هایی که چسب‌های لمینیت استفاده می‌کنند شامل فناوری‌های مبتنی بر حلال، بدون حلال، پایه آب و غیره است. از کاربردهای مختلف چسب‌های لمینیت می‌توان به کاربرد در صنایع زیر، خودروسازی، مصارف صنعتی، بسته‌بندی، پزشکی، غذایی و غیره اشاره کرد.

انتظار می‌رود که بازار چسب‌های لمینیت از رشد صنعت خودرو در طول دوره پیش‌بینی سود ببرد. چسب‌های لمینیت در کاربردهای ساختاری، نگهدارنده و آب بندی در خودروها، کاربردها در پانل درب ها، لایی‌ها و تکیه‌گاه‌ها، کف بار، پانل‌های پشتی صندلی‌ها و سربرگ‌ها استفاده می‌شود.

برای مثال، انتظار می‌رود بازار جهانی وسایل نقلیه موتوری از 2115.1 میلیارد دلار در سال 2020 به 3231.0 میلیارد دلار در سال 2025 افزایش یابد.

توسعه محصولات جدید، روندهای کلیدی هستند که در بازار چسب‌های لمینیت مورد توجه هستند. شرکت‌های چسب لمینت بر روی استفاده از مواد و فناوری‌های جدید برای توسعه محصولات بهتر تمرکز دارند.

به عنوان مثال، در سال 2020، شرکت DIC سری DICDRY LX-RP از چسب‌های لمینیت را برای استفاده در بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر توسعه داد. اینها از بطری‌های پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) ساخته شده‌اند. این محصولات سازگار با محیط زیست از بطری‌های PET جمع‌آوری شده پس از مصرف ساخته شده‌اند که پس از تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به عنوان ایمن برای مواد غذایی، به صورت شیمیایی به مواد خام برای چسب بازیافت شده‌اند.

در آگوست 2021، Arkema S.A، یک شرکت فرانسوی، مواد شیمیایی تخصصی و مواد پیشرفته، خرید تجارت چسب عملکرد اشلند را با فروش تخمینی حدود 360 میلیون دلار اعلام کرد. این موفقیت به جاه‌طلبی گروه Arkema کمک می‌کند که تا سال 2024 به یک بازیگر مواد تخصصی خالص تبدیل شود و توسعه خود را بر روی راه‌حل‌های پایدار و با کارایی بالا متمرکز کند. Ashland راه‌حل‌های فناوری نوآورانه طیف گسترده‌ای از چسب‌ها را برای بسته‌بندی انعطاف‌پذیر ارائه می‌دهد. این شرکت در سال 1924 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

کشورهایی که در گزارش بازار چسب‌های لمینیت مورد بررسی قرار گرفته‌اند عبارتند از استرالیا، برزیل، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ژاپن، روسیه، کره جنوبی، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا.

ارزش بازار به عنوان درآمدهایی تعریف می‌شود که بنگاه‌ها از فروش کالاها و یا خدمات در بازار و جغرافیای مشخص از طریق فروش، کمک‌های مالی یا کمک‌های مالی بر حسب ارز (به دلار آمریکا، مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد) کسب می‌کنند.

درآمدهای یک جغرافیای مشخص، ارزش‌های مصرفی هستند که درآمدهای تولید شده توسط سازمان‌ها در جغرافیای مشخص در بازار، صرف نظر از محل تولید باشند. این گزارش درآمد حاصل از فروش مجدد در طول زنجیره تامین، چه در طول زنجیره تامین و چه به عنوان بخشی از محصولات دیگر را شامل نمی‌شود.

گزارش تحقیقات بازار چسب‌های لمینیت یکی از مجموعه گزارش‌های جدیدی است که آمار بازار چسب‌های لمینیت را ارائه می‌دهد، از جمله اندازه بازار جهانی صنعت چسب لمینیت، سهام منطقه، رقبای دارای سهم بازار چسب‌های لمینیت، بخش‌های دقیق بازار چسب‌های لمینیت، روندها و فرصت‌های بازار. و هر داده دیگری که ممکن است برای پیشرفت در صنعت چسب‌های لمینیت نیاز داشته باشید. این گزارش تحقیقات بازار چسب‌های لمینیت، چشم‌انداز کاملی از هر چیزی که نیاز دارید را با تجزیه و تحلیل عمیق سناریوی فعلی و آینده صنعت ارائه می‌دهد.

قیمت نسخه کامل این گزارش چهار هزار دلار است.

 

تهیه و تنظیم: رضا نورائی

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .